Ihmiset jotka käyttävät vuoden aikana itseensä huomattavia rahasummia, mutta eivät halua ostaa läheisilleen mitään lahjoja - mitvit?
En ole koskaan oikein tajunnut tätä. Kaveri valittelee rahahuolia mutta ostelee kyllä itselleen ympäri vuoden kaikenlaista "pientä kivaa". Ovat sopineet puolisonsa kanssa että eivät hanki toisilleen mitään jouluna. En vaan tajua tämmöistä. Kaikista läheisin ihminen sulle, luulisi että haluaisi tai osaisi hankkia tälle jotain kivaa. Ankeaa.
Kommentit (16)
Ei me olla koskaan osteltu toisille lahjoja. Yhdessäolo, rakkaus, läheisyys ja seksi. Ei tarvita muita lahjoja. Ostetaan yhdessä sitten isompaa kotiin tai jotain. Vuosia kun on yhdessä, niin rakkaus on lahja.
Ostan itselleni jotain tarpeellista, muille en kun ei ole rahaa eikä ostamani kelpaa ikinä, pettymyksen näki aina naamasta niin lopetin.
Kaikki käyttävät vuodessa itseensä paljon rahaa. Ruoka, shampoo jne.
Muille voikin sitten hankkia vaikuttavat vuohet ja kiillottaa samalla omaa kilpeään somessa.
Jos on rahasta tiukkaa, on järkevää pelkästään ostaa itselleen sitä mitä haluaa ja tarvitsee. Itse olen antelias kaikista lähimmille, mutta ostan heillekin ajatuksella ja jättäisin mieluummin ostamatta kuin ostaisin turhaa krääsää.
Turha sun on ulkopuolisena sönköttää, kuinka muiden pitäisi omissa parisuhteissaan lahjoa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei me olla koskaan osteltu toisille lahjoja. Yhdessäolo, rakkaus, läheisyys ja seksi. Ei tarvita muita lahjoja. Ostetaan yhdessä sitten isompaa kotiin tai jotain. Vuosia kun on yhdessä, niin rakkaus on lahja.
Tätä yritin itsellenikin vakuutella, kun ex käytti silmääkään räpäyttämättä harrastuksiinsa satoja euroja, mutta itse en saanut koskaan mitään muistamista merkkipäivinä koska "ei oo rahaa".
Itse taas kun ostin jotain pientä itselleni, niin tätä kyräiltiin.
Usko pois, Diorin huulipuna ja Filorgan voiteet, sekä YSL ja Bossin tuoksut sopii minulle, ei läheisilleni.
Itselleen osaa parhaiten ostaa. Jokainen vastaa ennen kaikkea itsestään ja huollettavistaan ja hankkii tarvittavia asioita heille. Olisi kiusallista saada muilta todella kalliita lahjoja. Etenkään jos ne eivät välttämättä osu ihan maaliin.
Vierailija kirjoitti:
Yyh, imelää.
Hankin kyllä puolisolle "jotain kivaa" milloin vaan muttei hän jouluksi oikein tarvinnut mitään, enkä minäkään kun jo aikaisemmin tuli hankittua sitä "jotain kivaa". Joskus se "kiva juttu" on jotain vähän arvokkaampaa ja tulee hommattua meille molemmille. Tarpeettomista tavaroista pyrimme eroon ja tarpeellisia ostamme kun se tarve on eikä se välttämättä voi odottaa jouluun saakka.
Hah. Lasten kanssa katsottiin, kun isi avasi jouluisin lahjojaan. Varmaan aina 2000 arvosta vähintään. Mulle jotain keksejä ja lapsille aina halvin mahdollinen versio toivomastaan lahjasta. Muutenkin, kun vuoden aikana lahjoi itseään mennen tullen, niin oli epätasapainoa. Mä olin silloin pienipalkkaisessa työssä, mutta kunnon lahjat annoin läheisille. Itseni kohdalla nipistelin kaaikesta. On ex-mies ja itsekkyys suurin syy.
Ostan itselleni yleensä kalliimpia meikkejä (en montaa kertaa vuodessa, mutta jotain kuitenkin välillä kun edellinen loppuu). Ostan hajuveden kerran parissa vuodessa. Viime kesänä ostin uuden laukun, kun vanha alkoi olla hieman kulunut ja tylsä (oli käytössä kuusi vuotta, ja nyt satunnaisesti omalla tyttärellä, merkkilaukku on kun). Viimeisen syksyn mittaan olen uusinut vaelluskengät ja ostanut villakangastakin. Käyn silloin tällöin lounaalla miehen kanssa kaksin, ja lapset saa kaiken tarvitsemansa ilman, että asiasta tarvitsee mukista edes itselleen.
En todellakaan osta lahjoja muille, kuin miehelle ja omille lapsille. Sisareni varmaan odottivat vielä muutama vuosi sitten, että heidän vauvansa silloin olisivat saaneet meiltä sitä ja tätä, ja jouluna samaa tasoa mitä meidän oma perhe saa. Mutta ei se niin mene. Se että on sukulainen, ei tarkoita että on automaattisesti läheinen tai tärkeä.
Kaveri sai vanhemmiltaan joululahjaksi herkkukorin. Jotkut vanhemmat eivät näköjään halua muistaa edes omaa lastaan kunnon lahjalla. Ei ole lapsenlapsia, joten lahjoja kaipaavat vain omat lapset. Tuo herkkukori oli sitten tämän kaverini ainoa joululahja, jonka sai. Ja senkin vasta joulupäivänä.
Ei kai kenelläkään ole velvollisuutta ostaa lahjoja toiselle. Suurimmalla osalla ihmisistä on jo kaikkea eikä mikään ole niin turhauttavaa kuin lahja jota ei tarvitse. Itsekään en halua lahjoja tästä syystä. Jos tarvitsen jotain, ostan sen itse. Tulee ainakin mieleinen.