Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi hyvä, jos omilleen muutettaisiin vasta 25-30-vuotiaana.

Vierailija
25.03.2015 |

Suomessa murrosikäiset pikkuiset nuoret pakotetaan aikuistumaan. Surullista. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ongelma tässä iässä oikein on? Itse muutin pois kotoa 19-vuotiaana ja nyt vajaa 24-vuotiaana ostimme omakotitalon ja vanha kaksiomme jäi ''sijoitusasunnoksi''. En kyllä sitäkään oikein ymmärrä että 16-vuotias laitetaan asumaan omillaan ja sitten vanhemmat maksaa laskut ja käy siivoamassa yms. Näitäkin näkee.

Vierailija
2/6 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 17:07"]

En kyllä sitäkään oikein ymmärrä että 16-vuotias laitetaan asumaan omillaan ja sitten vanhemmat maksaa laskut ja käy siivoamassa yms. Näitäkin näkee.

[/quote]

Tuo nyt vielä meneekin, mutta että yhteiskunta kustantaa verovaroilla varhaista omilleenmuuttamista on aika hämärää. Ei ne turhaan muissa maissa asu pitkään kotona. Kun ei vain ole varaa. Suomessa tuo vara otetaan väkisin veroina. Paradoksi on siinä, että jos asumisen tuista luovuttaisiin yhä suuremmalla osalla olisi varaa kustantaa asumisensa itse esim. vuokratason alentumisen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin murrosikäinen 20-vuotias on? Mulla oli lapsi ja mies 21-vuotiaana.

Vierailija
4/6 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs sä Ikis oot ollu kun ei oo nykyny?

Vierailija
5/6 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan aio maksaa aikuisen lapseni elämää, ehkä hänen puolisonsa ja lastensa majoittamista jne. Aika epäkäytännöllistä. 

Vierailija
6/6 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v on sopiva ikä muuttaa omilleen. Lapsia sitten myöhemmin. Eka opetellaan elämään itsekseen. En ymmärrä että muutetaan suoraan kotoa jonkun kanssa yhteen. Aikuisen olisi hyvä opetella asumaan myös yksin. Ei aina tukeuduta toiseen.