Onnettomuuskoneen ohjaajat olleet tiedottomia
Trafin ilmailujohtaja Pekka Henttu kertoo saaneensa viranomaistietoja, joiden mukaan toisen mustan laatikon äänitallenteista on selvinnyt, että lentokoneen ohjaajat ovat olleet tajuttomia koneen liu´un aikana. Hetkittäin kone on ollut vaakalennossa, eli välillä lentäjät ovat olleet tajuissaan ja yrittäneet vakauttaa lentoa.
Lähde--> http://yle.fi/uutiset/viranomaistiedot
Mitähän siellä on käynyt jos lentäjät on ollu älli pois..
Kommentit (6)
Miksi se happi loppui? Paineistettu kone ja lentäjillä käytössä happinaamarit hätätilanteita varten? Koneen paineistus hajonnut ja happi loppunut yhtäkkiä vai mikä.
Tutkinta selvittää sen, mikä on selvitettävissä ja vie sen ajan minkä se vie. On ihan turha kiihdyttää itseään tunnetiloihin ja spekukoida sinne tai tänne ennenkuin tutkinta on valmis. Vai onko täällä montakin onnettomuustutkijaa, jotka netin perusteella osaavat tyhjentävästä selittää ja ratkaista miten onnettomuus on tapahtunut?
Voiko kone syöksyä niin lujaa että g-voimat iskee tajun pois.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:57"]
Voiko kone syöksyä niin lujaa että g-voimat iskee tajun pois.
[/quote]
Ei pelkässä syöksyssä tule G-voimia. G-voimat tulee kun se syöksy oikaistaan tai esim. hävittäjällä kaarretaan rankasti.
Eikä matkustajakone kestä kasassa sellaisia kaartoja, että g-voimat nousisi niin suureksi. Tosin ei sitä tiedä vaikka tuo olisi jo ilmassa mennyt osiin..
Happi loppui! Siinä on nopeesti veivit pois eikä kärsi!