Rahkan tyrkyttäminen TYMPII!!! Aina kun kysyy
jotain ravintovinkkejä - ihan mistä vaan - niin RAHKAA, RAEJUUSTOA, RAHKAA ja jotain samperin smoothieita.... YÄKYÄKYÄK.
terv. nimim. Lääkkeet loppu(ko)
Kommentit (52)
Syön rahkaa, koska se on halpa proteiininlähde. Ei opiskelijabudjetilla mitään kanafileitä kustanneta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:09"]
Ylimääräinen proteiinihan muuttuu elimistössä sokeriksi ja sokerihan lihottaa.
[/quote]
Muuttuu rasvaksi joka varastoituu sitten millon mihinkin.
[/quote]
Eipäs vaan muuttuu sokeriksi, joka tallennetaan rasvaksi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 13:58"]
Syön rahkaa, koska se on halpa proteiininlähde. Ei opiskelijabudjetilla mitään kanafileitä kustanneta.
[/quote]
Kanafile ja rahka eivät ole ainoita proteiininlähteitä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:45"]
Eiköhän noi rahkan tyrkyttämiset ole tarkoitettu ihan laihduttajille ja fitnessurheilijoille. Mitä te normaalipainoiset täällä riehutte. Ei sitä rahkaa mihinkään virallisiin suosituksiin ole otettu. Syökää mitä tahdotte, mutta kyllä se vaan niin on että jos haluaa laihtua niin ruokavalioon on otettava lisää proteiinia. Jo ihan siksi, että pääsee eroon niistä hiilarihöttö mieliteoista. Rahkan voi korvata myös muilla proteiininlähteillä.
[/quote]
Riippuu ihan henkilöstä ja siitä mikä on ollut ongelma. Ei kaikilla ylipainoisilla ole hiilarit se ongelma, itsellänikin oli rasvaiset ja suolaiset ruoat himona ja ahminnan kohteena. Kokeilin karppausta, mutta kas, itseäni se ei laihduttanut koska se antoi luvan syödä kaloreita laskematta niitä ruokia joita muutenkin söin liikaa, ja pois jätettyjä (viljat, sokeri) olin muutenkin syönyt aika vähän. Minulla väheni laihduttaessa proteiinin saanti, kun jätin pois niitä liikoja lihoja ja juustoja joilla olin itseni lihottanut. Kasviksia tuli tilalle paljon lisää, ja jonkin verran enemmän aloin syödä myös esim. riisiä ja leipää. Laihduin hyvin ja tasaisesti noinkin.
Sitä odotan! Itse myöskään en voi syödä mitään rahkaleivonnaisia, pelkästä rahkasta puhumattakaan. Miksi sitä laitetaan nykyään joka paikassa leivonnaisiin, prkl, täytyy leipoa itse että saa kunnon kermakakkua :) Joku sanoo että se on kevyttä. No on kaiketi, mutta eihän minkään jälkkärikakun kuulukaan olla mikään terveyspommi, ei kai kukaan nyt jatkuvasti jälkkäreitä syö? Sitä paitsi, kun näihin kakkuihin lisätään rahkan lisäksi kilo sokeria, suklaata, makeutusaineita (sokeri tai keinosellainen), vehnäjauhot ynnä muut niin mikähän terveysruoka se nyt enää on?
Sano että et syö rahkaa koska siinä on asetaldehydia ja se aiheuttaa syöpää, ja et halua syöpää. Ja jo 100g:ssa rahkaa päivässä on liikaa asetaldehydia. Eikä ole siis ihme kun kolmasosa suomalaisista sairastuu syöpään jossain vaiheessa elämää. Itse vastaan aina näin, ihmiset ovat yleensä hiljaa ja vaitonaisia sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 11:50"]Kun joku kysyy hyvää proteiinin lähdettä, vastaan yleensä metsäsienet. Koskahan ne tulee muotiin..
[/quote]
No ei kyllä ole. Sienissä on proteiinia 1-2 grammaa / 100 grammaa tuotetta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 12:04"]Minäkin syön paljon sieniä, kun mies niitä keräsi. Proteiinit tulee hyvin niistä ja onhan proteiinia muuallakin kuin rahkassa. Yksi on yli kaiken. En voi vastustaa mangorahkaa. Sokoksen herkkupalvelusta ostan.
ja hoikka olen.
[/quote]
Joo, tosi hyvin tulee. Ei tarvi pupeltaa kuin kaksi kiloa yhdellä istumalla että saa sen 30 grammaa protskua mitä yhdellä aterialla olisi hyvä saada.
Itseasiassa vähäproteiininen ruokavalio pidentää elinikää ja estää monen sairauden puhkeamisen, joten jos haluaa elää terveenä ja vanhaksi ei kannata syödä paljon proteiineja eikä vältellä hiilareita:
http://www.cell.com/cell-reports/abstract/S2211-1247%2815%2900505-7
Rahka on munmielestä tosi hyvä aamu-tai välipala. Ei sitä kiloa jaksaisi päivässä vetää, mutta kyllä purkki päivässä hyvin menee. Siihen ei ole edes pakko lisätä mitään. Tykkään maitorahkasta ja kermaviilistäkin ihan raakana. Kermaviili on myös ruisleivän päällä hyvää.
Mä olin viime vuonna eräässä painonpudotus/treeniryhmässä ja rahkaa ei tosiaankaan ollut pakko syödä. Itse tykkään sekoittaa rahkaan marjoja ja veivata sekoittimella pirtelömäiseksi, helppo iltapala
onko kermaviili ja rahka sama?