Ovatko velat introvertteja?
Vai löytyykö myös ekstravertteja veloja? Uskoakseni introvertteja on enemmän vai?
Kommentit (22)
Tuskin kaikki ovat introvertteja mutta olen kuullut huhun että ovat nimenomaan enemmistössä. T. Introvertti Vela
Minä olen intorvertti, mutta käsitykseni mukaan 90 % palstalaisista on, olivatpa äitejä tai lapsettomia. Haluan ehdottomasti elää enimmäkseen yksin, vaikka nytkin olen parisuhteessa.
Useimmat ovat intrvertteja. Olen nähnyt tästä tutkimustakin, mutta en enää löydä sitä. :( Muitakin yhteisiä piirteitä oli, mm. analyyttisyys.
Kyllä min olen ekstrovertti ehdottomasti, en jaksa edes hiljaisten ihmisten seuraa kovin kauan.
Tunnen vain kaksi aitoa velaa: Kummatkin ovat lähes 50 vuotiaita. Toinen on tyypillinen ura-ihminen, hiukan kylmä, narsistinen ja kilpailuhaluinen ja toinen on vaikeasti masentunut, pätkätöitä tekevä muusikko. Kummallakin henkilöllä on kuitenkin ymmärtääkseni paljon tuttavia.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:33"]
Minä olen intorvertti, mutta käsitykseni mukaan 90 % palstalaisista on, olivatpa äitejä tai lapsettomia. Haluan ehdottomasti elää enimmäkseen yksin, vaikka nytkin olen parisuhteessa.
[/quote]
90%? Huolestuttavaa, sillä olin aina luullut että introvertit ovat sieltä älykkäimmästä päästä.
Koska en tiennyt, mitä vastata, kävin tekemässä testin http://www.introvertit.net/index.php/harhaluuloja-introverteista ja havaitsin vastanneeni introvertisti 15 kysymykseen kahdestakymmenestä. Tuo harhaluulolista muuten on mielestäni oikein osuva.
Olen 50-vuotias yrittäjä, joka ei ole koskaan ollut kiinnostunut lapsista ja joka on kyllästynyt parisuhteessa olemiseen aina jo muutamassa viikossa. Muuten olen ihan ihmisrakas. :)
Joskus oli tutkimus jossa todettiin, että ulospäinsuuntautuneet naiset saavat enemmän lapsia.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:25"]
Mikä on Velo?!???
[/quote]
Lyhennys velociraptorista.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:39"]
[/quote]
90%? Huolestuttavaa, sillä olin aina luullut että introvertit ovat sieltä älykkäimmästä päästä.
[/quote]
Minusta introvertti ei yhäkään ole synonyymi sosiaaliselle rajoittuneisuudelle (ei-vapaaehtoinen), ujoudelle tai huonolle itsetunnolle.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:33"]
[/quote]
[/quote] On olemassa ekstrovertteja älykkäitä että introvertteja älykkäitä. Minä olen analyyttinen ekstrovertti ja adhd. Olen käynyt läpi laajan neuropsykologisen testauksen hakiessani adhd diagnoosia aikuisiällä.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:39"]
[/quote]
[/quote]
Minusta introvertti ei yhäkään ole synonyymi sosiaaliselle rajoittuneisuudelle (ei-vapaaehtoinen), ujoudelle tai huonolle itsetunnolle.
[/quote]
*tai yksin olemiselle. Introvertti voi olla hyvinkin sosiaalinen, mutta ekstro ja intro piirteet ovat lähestymistapoja maailmaa ja muita kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:45"]
Eli mikä se sit on?
[/quote]
Etkö sinä osaa googlata? Tuollainen ekstroverttipertti se on: https://www.google.fi/search?q=velociraptor&biw=1467&bih=680&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qWgSVZPfAc_favypgsgD&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ
up