Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun pää ei kestä tätä köyhyyttä!

Vierailija
24.03.2015 |

Tää on ihan hirveetä. Itse olen työtön, mies töissä. Tämän kuun alussa palkasta maksettiin laskut pois, sekä yksi yllättävä n. 400 € meno, ja käteen jäi 100€! Sillä pitäisi nyt sitten 14 päivää syödä ja maksaa bensat. Itku tulee kun ajattelee että vielä puolitoista viikkoa jäljellä ja tili tyhjänä. Sanokaa joku että teillä samanlaista, ja että kyllä tästä selviää!

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:27"]Oisko kannattanu hommata isopalkkasempi mies?
[/quote] Ohis. Mulla oli isopalkkainen mies enkä silti ollut niin rakastunut että olisin halunnut naimisiin. Kun jätin miehen, niin hän kosti yrittämällä maksaa minimielareita. Menen naimisiin vasta rakkaudesta.

Vierailija
62/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:18"]Löydät varmasti pian edes jotakin työtä! Toi on tosi rankkaa...mikä olet koulutukseltasi, jos keksitään jotain? [/quote] Mulla alkaa äitiysloma parin viikon päästä, eli työtä en tälle ajalle enää jaksa etsiä. Koko syksyn etsin, mutta kukapa raskaana olevaa palkkaisi. Ap

[/quote]

Ja tuollaiseen tilanteeseen hankit vielä lisää suita ruokittavaksi? Ei myötätuntoa täältä, sorry. 
[/quote]
Tilanne oli 9 kk sitten eri. Silloin minulla oli työpaikka. Se on hyvä että sä tuomitset tietämättäsi yhtään taustoja.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samanlaista, vaikka ollaankin ns. suurituloisia molemmat. Harmittaa, lievästi sanottuna.

Vierailija
64/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:36"]On samanlaista, vaikka ollaankin ns. suurituloisia molemmat. Harmittaa, lievästi sanottuna.
[/quote]Ette sitten vissiin hallitse rahankäyttöänne.

Vierailija
65/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:27"]Oisko kannattanu hommata isopalkkasempi mies? [/quote] Miehelläni on hyvä palkka. Laskuihin vaan menee niin paljon. Ja kyllä me selvitään, kunhan ei yllättäviä menoja tule. Mutta se että mitään ylimääräistä ei ole varaa ostaa, alkaa syömään niin henkisesti omaa päätä kuin parisuhdettakin. Ap

[/quote]

millaisiin laskuihin teillä menee rahaa? voisiko laskuja vähentää jotenkin?

Vierailija
66/139 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tunnen sympatiaa rahavaikeuksissa olevia kohtaan, mutta AP ei nyt vakuuta.

AP:n jutuista on selvää, että kun rahaa tulee, sitä ei vahingossakaan pistetä säästöön vaan lähdetään ostamaan jotain "tarpeellista". Häät, vauvatarvikkeet...kaikki menoja joista olisi voinut tinkiä paljonkin, mutta ei. AP:n mielestä hänen taloutensa on tasapainossa kun normaalikuussa rahat riittävät kädestä suuhun elämiseen. Jos kuun lopussa rahat ei muuten ole loppu, niin  ostetaan jotain. Jos tulee yllättäviä menoja niin kuin elämässä yleensä tulee, ollaan välittömästi vaikeuksissa. Sitten ihmetellään miten niin pääsi käymään, kun yleensä talous on tasapainossa. Ei, AP, ei se ole.

Vierailija
67/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:27"]Oisko kannattanu hommata isopalkkasempi mies? [/quote] Ohis. Mulla oli isopalkkainen mies enkä silti ollut niin rakastunut että olisin halunnut naimisiin. Kun jätin miehen, niin hän kosti yrittämällä maksaa minimielareita. Menen naimisiin vasta rakkaudesta.

[/quote]Mutta lapsen hankit ilman rakkautta? Olipa fiksua.

Vierailija
68/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon bensaan menee rahaa ja onko se pakollinen vai voisiko mies mennä jotenkin muuten töihin? Satasella saa kyllä ruuat tuoksi ajaksi. Ei kovin terveellisiä ja ihmeellisiä, mutta niin että pärjää.

Mihin laskuihin teillä menee niin paljon että ilman yllättävää kuluakin koko miehen palkka menee laskuihin?

Vierailija
69/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:36"]On samanlaista, vaikka ollaankin ns. suurituloisia molemmat. Harmittaa, lievästi sanottuna.
[/quote]Ette sitten vissiin hallitse rahankäyttöänne.
[/quote]
Hyvin hallitaan nykyisin, kiitos kysymästä. Tulot tippui aikanaan äkkiä ja yllättäen ja meni hetki aikaa sopeutua nykytilaan.

Vierailija
70/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:27"]Oisko kannattanu hommata isopalkkasempi mies? [/quote] Miehelläni on hyvä palkka. Laskuihin vaan menee niin paljon. Ja kyllä me selvitään, kunhan ei yllättäviä menoja tule. Mutta se että mitään ylimääräistä ei ole varaa ostaa, alkaa syömään niin henkisesti omaa päätä kuin parisuhdettakin. Ap

[/quote]

millaisiin laskuihin teillä menee rahaa? voisiko laskuja vähentää jotenkin?
[/quote]
Lainan lyhennys asunnosta ja autosta, yhtiövastike, puhelimet ja laskut niistä, vakuutukset, sähkö jne. "Turhia" menoja taitaa olla spotify (10€/kk). Tupakan ja alkoholin käyttö molemmilla loppui silloin 9 kk sitten, eli sekin on jo säästöä aiemmasta. Tietysti voisi ruuassa pihistellä ja kaikki turha ajelu lopettaa (esim kyläily vapaa-ajalla). Mutta siinä vaiheessa kyllä pää hajoaisi lopullisesti jos kotona vaan olisi ja söisi kaurapuuroa.
Ap

Vierailija
71/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:16"]

Tää on ihan hirveetä. Itse olen työtön, mies töissä. Tämän kuun alussa palkasta maksettiin laskut pois, sekä yksi yllättävä n. 400 € meno, ja käteen jäi 100€! Sillä pitäisi nyt sitten 14 päivää syödä ja maksaa bensat. Itku tulee kun ajattelee että vielä puolitoista viikkoa jäljellä ja tili tyhjänä. Sanokaa joku että teillä samanlaista, ja että kyllä tästä selviää!

[/quote]

Minun nettotuloni ovat sellaiset 4900/kk. En oikein tajua miten voit selvitä noin huonoilla tuloilla.

Vierailija
72/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:44"]Miten paljon bensaan menee rahaa ja onko se pakollinen vai voisiko mies mennä jotenkin muuten töihin? Satasella saa kyllä ruuat tuoksi ajaksi. Ei kovin terveellisiä ja ihmeellisiä, mutta niin että pärjää.

Mihin laskuihin teillä menee niin paljon että ilman yllättävää kuluakin koko miehen palkka menee laskuihin?
[/quote]
Bussilla toki, mutta saman hintaiseksi taitaisi tulla kuin bensat. Toki jos auton laittaisi seisontaan. Tai sitten laitan miehelle työmatkoille noi lastenvaunut matkaan ni pääsee ilmaiseksi bussilla :D
Ap

Vierailija
73/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:27"]Oisko kannattanu hommata isopalkkasempi mies? [/quote] Ohis. Mulla oli isopalkkainen mies enkä silti ollut niin rakastunut että olisin halunnut naimisiin. Kun jätin miehen, niin hän kosti yrittämällä maksaa minimielareita. Menen naimisiin vasta rakkaudesta.

[/quote]

Hankit lapsen miehen kanssa, jota et rakastanut? Oletko aivan pimeä?

Vierailija
74/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä liian suuri asuntolainan lyhennys ehkä?

Vierailija
75/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:34"]

[/quote]

Hankit lapsen miehen kanssa, jota et rakastanut? Oletko aivan pimeä?
[/quote] Tulin raskaaksi e-pillereistä huolimatta enkä halunnut tehdä aborttia.

Vierailija
76/139 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

satanenhan on paljon rahaa.

Vierailija
77/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista on ja kyllä siitä selviää! Meillä tilanne toisinpäin, itse töissä ja mies työttömänä. Pakollisiin menoihin (lainojen lyhennykset, laskut, bensa...) menee meillä PALJON, mutta kaikessa muussa sitten voi pihistellä. Ollaan jo karsittu kaikki ylimääräiset laskut, ruokakauppaan mennään vaan kerran viikossa ja tehdään suuria ruokasatseja joista riittää myös minulle töihin evästä useammaksi päiväksi. Vapaa-ajalla nautitaan ilmaisesta tekemisestä. Kyllähän ne raha-asiat ahdistaa, mutta oon huomannut että paljon on myös asenteesta kiinni. Itse yritän ajatella itseäni rikkaana, vaikka tilin saldo näyttäisi mitä: onhan minulla ihana koti, kiva työ ja ennenkaikkea maailman ihanin, rakkain mies rinnalla :)

Vierailija
78/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:16"]

[/quote]

Minun nettotuloni ovat sellaiset 4900/kk. En oikein tajua miten voit selvitä noin huonoilla tuloilla.
[/quote]
Hyvä sulle! Et sä mua kateelliseksi saa, vaikka sitä varmasti yritit. Tiedän että raha ei onnea tuo.
Ap

Vierailija
79/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:16"]

[/quote]

[/quote] Haista paska.

Vierailija
80/139 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuolla rahalla tuon ajan pärjää. Sitten Visalla voi ostaa ruokaa ja maksaa sen pois kun tili tulee (jos raha loppuu).