Jos sinun pitäisi laittaa nyt uusi keittiön lattia,
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:07"]Se ihanuus, kun lapset pudottaa juomalasin kivilattialle. Ensin nostetaan lapset pöydälle ja sit siivotaan miljoonat sirpaleet. [/quote] Meillä 3 lasta ja yhtään lasia ei ole pudonnut. Ja jos putoaa, niin siivotaan, hajoaapa ainakin kunnolla eikä jää kitumaan.
[/quote]
Hauskasti sanottu, mutta ei saa silti minua kovan lattian puolelle.
Riippuu talosta. Johonkin sopisi kivinenkin, mutta mieluiten lauta.
Laminaatin laittaisin. Parketti seuraava. Kivi on kylmän kalsea, aito korkki ei kestä.
Linoleum. (Asumme momokodissa, ja täällä on varmaan alunperin ollutkin linoa.)
Tippuuko kellään muilla mustikoita yms. värjääviä juttuja keittiön lattialle? Kestääkö parketti tai korkki tai vaalea laatta semmosta? Meillä on tähän asti lattia säästyny vain siksi, että keittiön matto yltää kaappien reunasta reunaan eli on vähän ylisuuri. Mietin, että mitenkähän seuraavassa asunnossa...
Laminaattia niinkuin nyt tai täytyisi ehkä tutustua tuohon korkkilattiaan myöskin. Lapsen korkeudelta kun joku astia tippuu niin se ei laminaatilla yleensä hajoa, itse sen sijaan tiputtelen välillä astioita ja ne tuppaa hajoamaan jo nyt.
En ymmärrä tuota laattaa keittiössä, kaikki hajoaa mikä siihen putoaa ja huonolla tuurilla itse laattakin. Meillä nyt parketti, on ollut hyvä, seuraavaksi korkkia.
Bambuparketti. Samaa lattiapintaa eteisen ja olkkarin kanssa. Ei kynnyksiä. Näyttäisi tyhmältä jos keittiössä eri materiaali kuin muualla.
Kuivapuristelaatta lattialämmityksellä, mutta vain keittiön alueelle.
Mustavalkoruudullisen muovimaton.
Parkettikin on jees, myös pienten lasten kanssa.
Laminaatti ihan pylleröstä, samoin laatat kolkot ja kylmät.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:41"]
Tippuuko kellään muilla mustikoita yms. värjääviä juttuja keittiön lattialle? Kestääkö parketti tai korkki tai vaalea laatta semmosta? Meillä on tähän asti lattia säästyny vain siksi, että keittiön matto yltää kaappien reunasta reunaan eli on vähän ylisuuri. Mietin, että mitenkähän seuraavassa asunnossa...
[/quote]
Parketti kestää, sehän on lakattu. Laattojen osalta saumat voivat olla vähän riskialttiita.
Vinyylikorkki sopii vaikka julkiseen tilaan. Olen sitä ajatellut, kun rakennusmestarilankoni on sitä kehunut. Luotan häneen.
tuon saman öljytyn kouvulankun valitsisin uudelleen. Ollut nyt 8 vuotta. Lämmin ja pehmeä jalan alla, ei ole liukas, kaunis katsella.
Tumma, iso kivilaattalattia lattialämmityksellä. Nykyisessä kodissa on kauttaaltaan lankkulattia joka ei ole erityisen käytännöllinen keittiössä ja eteisessä. Keittiössä kaatuneet nesteet/ruoat valuu lankkujen rakoihin ja eteisen lattia on kynnys- ja eteismatosta huolimatta kulunut/raapiutunut kenkien mukana kulkeutuneesta hiekasta ja muusta liasta. Tarkoitus olisi hioa ja lakata lattiat kun koiravanhus päättää päivänsä (sen kynnet naarmuttavat kauheasti) ja samalla voisin vaihtaa kivilaatat ainakin keittiöön.
Eiköhän juomalasi korkealta pudotessaan aina hajoa, oli alustana sitten lankkua, kiveä tai mitä vain? Kivilattialta sirpaleet olisi helpompi imuroida, lankkulattian rakoihin saattaa aina jäädä pieniä.
Linoleumia. Kestävä, helppohoitoinen ja miellyttävä jalan alla. Saa monissa väreissä ja voi tehdä vaikka ruudullisen lattian. Vinyylikorkki on myös ihana, mutta ei miellytä minua ulkonäöllisesti niin paljon.
Korkkilattian! Tosin, me jo laitettiin se vuosi sitten. Se on ihana, aina lämmin jalalle. Kahdessa edellisessä kodissa oli laattalattia keittiössä, ja ikinä en enää sitä halua. Kaikki hajoaa pirstaleiksi (korkkilattialle on kahdesti tippunut posliiniastia, joka ei edes ole mennyt rikki:) ja se on niin kylmä jalan alla ja kova. Yäks.