Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulimunan kokeneet, apuja kiitos!

Vierailija
24.03.2015 |

heippa!

eli niin kuin otsikossa jo käy ilmi, niin olisin vailla kokemuksia niiltä jotka kokeneet tuulimunan.

koska tuulimuna todettiin ja miten? Ultrassa ja rv viikoja kuinka paljon?

millaisia oireita oli vai oliko mitään?

mua niin paljon pelottaa, että itsellä olisi tuo enkä saa mielen rauhaa, lääkäri laitto kiireelliseen lähetteen vr-ultraan, huomenna soitto polille jotta saisin ajan.

itsellä viikkoja 6+2, kauheita kipuja alavatsassa ja aijoittaista viiltävää kipua niin vatsassa kuin vasemmassa lapaluussakin? Voikohan olla myös ihan normaalia oireita??

kiitos kommenteistanne :) 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli toi kerran miehen ovelleni.
Munaa sain, mutta pian oli mies taas tuulen viemää.
Se siitä.

Vierailija
2/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö toi lapaluissa tuntuva vihlaisu viittaisi enemmänkin kohdun ulkoiseen?
Mulla oli ensimmäinen raskaus tuulimuna. Rv 6+ alkoi pieni tuhrutteluvuoto ja alavatsan jomottelu, menin kättärille ja epäilivät tuulimunaa, kun ei näkynyt kuin ruskuaispussi.
Viikon päästä uusi ultra ja siellä ei edelleenkään löytynyt sikiötä, joten tuulimuna tuli diagnoosiksi. Kaavinta tehtiin parin päivän päästä. Viikko siitä jouduin uudelleen kaavintaan kohtutulehduksen takia, kohtuun oli jäänyt raskausmateriaalia.
Mulla oli kyllä ihan normi raskausoireet tuulimunastakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kolmonen jatkaa vielä. Noi alavatsan nippailut kuuluu ihan normi oireisiin kohdun kasvaessa, mutta jos ihan kamalia kipuja ei kyllä pitäisi normaalia olla.

Vierailija
4/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli korkeintaan kohdun ulkoinen mieleen, nimittäin tuulimuna ei oireilta pitäisi poiketa tavallisesta raskaudesta. 

Mutta kyllä tuollaiset myös toispuoleiset vihlonnat ja säryt voi tulla ihan normaalissakin raskaudessa. Mullakin on välillä särkenyt jomman kumman puolen lapaluuta, viikkoja nyt 8+1 ja todennettu normaali raskaus :) Eli älä huoli, hyvä että tutkitaan ja saat mielenrauhan. 

Vierailija
5/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:11"]

Mullekin tuli korkeintaan kohdun ulkoinen mieleen, nimittäin tuulimuna ei oireilta pitäisi poiketa tavallisesta raskaudesta. 

Mutta kyllä tuollaiset myös toispuoleiset vihlonnat ja säryt voi tulla ihan normaalissakin raskaudessa. Mullakin on välillä särkenyt jomman kumman puolen lapaluuta, viikkoja nyt 8+1 ja todennettu normaali raskaus :) Eli älä huoli, hyvä että tutkitaan ja saat mielenrauhan. 

[/quote]

Ja jatkan vielä, että luulen että ne vihlonnat johtuu elimistön monimutkaisesta hermotuksesta joka reagoi raskauteen tai lihasjännityksestä. :) 

Vierailija
6/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuulimuna (muutama vuosi sitten tosin), n.RV 9 menin yksityiselle ultraan kun olin raskaana ja tuli muutamia tippoja oranssia vuotoa. Siellä sitten todettiin ultrassa ettei kohdussa näy alkiota ja seuraavana aamuna menin keskeytykseen. Ei siis ollut muita oireita kuin nuo muutamat tipat erikoista vuotoa, raskausoireet oli ihan tavallisesti.
Viimeisimmässä raskaudessani tuli alkuraskaudessa veristä vuotoa ja sillä kertaa kaikki kuitenkin oli hyvin ja nyt vauva on pian vuoden. Mielestäni alavatsakivut kuuluvat normaaliin alku raskauteen, mulla on ollut sellaisia tosi vihlovia jokaisessa rakkaudessa.
Toivon että sinulla on kaikki hyvin :)

Vierailija
7/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! :)
Mites sitten tuo kohdun ulkopuolinen on todettavissa?
Mulla siis eka raskaus kyseessä ja kaikki on ihan uutta mulle, voiko sen jo näillä viikoilla todeta ultrassa?

Vierailija
8/13 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattiin rv13 nt-ultrassa. Toki olin aavistanut tämän jo aiemmin, tunsin ettei kaikki ole ok. Raskausoireet vähenivät noin kahdeksannella viikolla. Ei vuotoja ja kivut normaalia menkkajomotusta.

Vierailija
9/13 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko kerennyt enne sitä käymään jo ultrassa mähdäksesi että kaikki on hyvin?

Vierailija
10/13 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:38"]Kiitos vastauksistanne! :)
Mites sitten tuo kohdun ulkopuolinen on todettavissa?
Mulla siis eka raskaus kyseessä ja kaikki on ihan uutta mulle, voiko sen jo näillä viikoilla todeta ultrassa?
[/quote]

Voidaan

Vierailija
11/13 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 17:19"]Olitko kerennyt enne sitä käymään jo ultrassa mähdäksesi että kaikki on hyvin?
[/quote. Ei raskaus muutu tuulimunaksi. Se on sitä sitten alunpitäen. Ilm ultra on n. 12 viikolla. Yksityiselle voi mennä ultraan aiemmin, kuten moni tekee juuri varmistaakseen, että kaikki ok.

Vierailija
12/13 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella kovia kipuja, viiltäviä sellaisia. Oli keskeytynyt keskenmeno. Tuulimuna oli tämän jälkeen. Ei oireillut muuten kuin pienellä tuhruvuodolla rv 6.

Vierailija
13/13 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi raskausoireet. Ei kipuja rv6 ei näkyny sykettä. Kaavinta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi