Mies osoitti todellisen luonteensa: mököttää kaljuudestani
Vahvaksi luulemani mieheni on aina sanonut miten hänellä on laaja ja monipuolinen naismaku. Mikään yksittäinen ulkonäköseikka ei kuulemma ole merkitsevää, vaan kokonaisuus ratkaisee. No, toisin on totuus. Olen pitkään taistellut kuivan ja vaalennetun tukkani kanssa, joka menee aivan takkuun. Kyllästyin siihen totaalisesti ja ajelin kaiken pois. Viehätti ajatus että pian kasvaa aivan uusi ja terve hius tilalle.
Mitä tekee mies? Sen sijaan että osoittaisi tukensa, hän kammoksuu päätäni ja mököttää. Ei kuulemma huvita lähteä yhdessä minnekään kun näytän kuulemma niin kamalalta. Sanoin että pian kasvaa takaisin, mutta se ei häntä lohduta. Olin aina varma suhteestamme, mutta nyt jo käy mielessä että oliko tämä tässä.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:23"]
Siis miksi ihmeessä naisen pitäisi miellyttää muiden silmää, olla "kaunis"? Kuvottavaa seksismiä.
[/quote]
No jos mun mies kasvattais epäsiistin reuhkaparran ni en tykkäis!! Kyllä sitä voi puolisoa huomioida myös panostamalla ulkonäköön. Ihan ok ap:n miehen reaktio.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:29"]Eikä :O hiuksethan on naisen kruunu! Munki mies sekoais pelkästä lyhyestä polkasta..
[/quote]
En ole kuninkaallinen, en tarvitse kruunua.
T. Lyhyt polkka
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:31"]
Vahvaksi luulemani mieheni on aina sanonut miten hänellä on laaja ja monipuolinen naismaku. Mikään yksittäinen ulkonäköseikka ei kuulemma ole merkitsevää, vaan kokonaisuus ratkaisee. No, toisin on totuus. Olen pitkään taistellut kuivan ja vaalennetun tukkani kanssa, joka menee aivan takkuun. Kyllästyin siihen totaalisesti ja ajelin kaiken pois. Viehätti ajatus että pian kasvaa aivan uusi ja terve hius tilalle.
Mitä tekee mies? Sen sijaan että osoittaisi tukensa, hän kammoksuu päätäni ja mököttää. Ei kuulemma huvita lähteä yhdessä minnekään kun näytän kuulemma niin kamalalta. Sanoin että pian kasvaa takaisin, mutta se ei häntä lohduta. Olin aina varma suhteestamme, mutta nyt jo käy mielessä että oliko tämä tässä.
[/quote]
En minäkään varmaan lähtisi mieheni kanssa mihinkään, jos hän kasvattaisi pitkät hiukset.
Saako mies muuten mököttää, jos nainen on suhteen alussa hoikka ja sitten lihoo paljon? Ei sekään ole terveen näköistä, eikä useimpien mielestä myöskään esteettistä.
Miksi ihmeessä se tukka piti aivan kaljuksi vetää? Olisit leikannut vaikka lyhyen poikatukan ja parin kuukauden päästä leikannut kuivan latvan pois. Sama lopputulos.
On ihan eri asia menettää sairauden vuoksi hiuksensa, kuin vapaaehtoisesti leikata itselleen kaljun. En todellakaan ihmettele miehesi reaktiota.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:23"]Siis miksi ihmeessä naisen pitäisi miellyttää muiden silmää, olla "kaunis"? Kuvottavaa seksismiä.[/quote]
Ihan samasta syystä kuin miehen. Suhteessa siksi, että ihmiset ovat ainakin jossain määrin pinnallisia ja heillä on makuja. Kuinka moni nainen ei piittaisi yhtään, jos mies alkaisi kasvattaa ruokotonta peikkotukkaa ja -partaa?
Kuinka vanha muutos tuo on? Varmaan se on miehelle shokki ja aiheuttaa pientä muutoskiukuttelua. Mutta normaali mies tottuu siihen ja hyväksyy sen pian.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:23"]Siis miksi ihmeessä naisen pitäisi miellyttää muiden silmää, olla "kaunis"? Kuvottavaa seksismiä.[/quote]
Ihan samasta syystä kuin miehen. Suhteessa siksi, että ihmiset ovat ainakin jossain määrin pinnallisia ja heillä on makuja. Kuinka moni nainen ei piittaisi yhtään, jos mies alkaisi kasvattaa ruokotonta peikkotukkaa ja -partaa?
Kuinka vanha muutos tuo on? Varmaan se on miehelle shokki ja aiheuttaa pientä muutoskiukuttelua. Mutta normaali mies tottuu siihen ja hyväksyy sen pian.
[/quote]
Ei välttämättä totu. Ap, et sitten osannut käyttää hyviä hoitavia tuotteita, tai lyhentää maltillisesti. Itsehän kärsit. Ei ymmärrä, että vapaahetoisesti....
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:22"]Ei välttämättä totu. [/quote]
Sitten voi miettiä suhteen jatkoa vähän vakavammin. Vääjäämätön ennuste on, että AP tulee menettämään kauneuttaan. Jos mies vinkuu muutaman kuukauden kestävästä lyhyen tukan vaiheesta, miten hän kestää AP:n vanhenemisen ja mahdolliset sairaudet? Kaljuus on vasta hyvin lievä ulkonäköongelma.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:22"]Ei välttämättä totu. [/quote]
Sitten voi miettiä suhteen jatkoa vähän vakavammin. Vääjäämätön ennuste on, että AP tulee menettämään kauneuttaan. Jos mies vinkuu muutaman kuukauden kestävästä lyhyen tukan vaiheesta, miten hän kestää AP:n vanhenemisen ja mahdolliset sairaudet? Kaljuus on vasta hyvin lievä ulkonäköongelma.
[/quote]
Täysin eri asia vanheneminen ja tarkoituksella kaljun leikkaaminen!
Mitä tottumista siinä on, kun kaljuus kestää kuukauden tai pari? Se menee nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:34"]Täysin eri asia vanheneminen ja tarkoituksella kaljun leikkaaminen!
[/quote]
Niin todellakin on. Vanheneminen on vääjäämätön ja peruuttamaton tapahtumaketju ja kalju on muutaman viikon hassu juttu. Jos ei parisuhde kestä jälkimmäistä, miten se voi kestää jonkun todellisen ongelman, esimerkiksi vanhenemisen?
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:31"]
[/quote]
Onko miehesi sis hehkuttanut pitävänsä rumista naisista? Laaja ja monipuolinen naismaku ei tarkoita sitä ettei ulkonäöllä ola väliä vaan sitä että osaa arvostaa monentyyppisiä naisia. Sinulle kalju ei selvästikään sovi. Kuka hullu muutenkaan tekee tuollaista salaa siltä ihmiseltä joka näystä tulee eniten kärsimään kun joutuu sitä eniten katselemaan?
Itse saisin varmaan paniikkikohtauksen ja pahemmat raivarit kuin ikinä (olen tunnettu rauhallisuudestani) jos mies tulisi kotiin kaljuna. Kaljuus ei ole vaihtoehto, vaan se tila mihin joudutaan kun mitään muuta ei ole tarjolla.
Ihan aiheesta on miesparka pois tolaltaan. Kalju nainen on kulttuurissamme outo hyypiö. Me emme elä antiikin egyptissä. Hiukset on naiseuden suurin olemus varsinkin täällä pohjoisessa euroopassa. Hävettäähän miestä kulkea kummajaisen kanssa. Jos oma naiseni ajelisi itsensä kaljuksi ja siis luopuisi hiuksistaan vapaaehtoisesti niin pitäisn häntä aivan tärähtäneenä ja kyllä häpeäisin! On aivan eri asia leikauttaa hiukset vaikka lyhyeksi kuin ajaa kaljuksi.
P.S se taas on sitten ihan eri asia jos joku sairauden oireena tai lääkityksestä menettää hiuksensa!
M33
Kalju on ehkä epänaisellisin asia, jonka voin äkkiseltään kuvitella. Itselleni naisen kaljuus olisi tatuointien lisäksi ollut ainoa karsiva ulkonäkötekijä kumppania valittaessa, en vain voi mitenkään kuvitella kaljua naista seksuaalisesti millään lailla kiinnostavana. Hassunnäköisenä kaverina juu, kumppanina ei mitenkään.
Eli ymmärrän kyllä miestäsi, onhan tuo järkytys.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 19:29"]
Eikä :O hiuksethan on naisen kruunu! Munki mies sekoais pelkästä lyhyestä polkasta..
[/quote]
Minäkin sekoaisin, positiivisesti jos naaras vetäisisi Amber roset. Joo, ei siili toimi tuulipuvun kanssa, mutta asennepukeutumisen kera 100-0. Ap:han ei ole kalju montaa päivää. Hiukset kyllä kasvavat. Jos siis edes on vetänyt höylällä, ilman sheivausta ei ole kyllä kalju.
Mulla oli melkein 30 vuotta alaselkään ulottuva, erittäin hyväkuntoinen, suora, tumma tukka. Kyllästyin siihen totaalisesti ja leikkasin ihan lyhyen poikatukan. Mieheni lähes sekosi onnesta ja jaksaa vielä parin vuoden jälkeenkin huokailla, kuinka sairaan hyvin lyhyt tukka mulle sopii. Lisäksi on ehdotellut kesäkaljun leikkaamista, kun mulla on niin nätin "pallonmuotoinen pää". Ei kaikki miehet tukanleikkuusta järkyty :)
Melkonen temppu kyllä ois naiselta. Mitä jos mies kasvattas vastaavasti ihan vitunmoisen röhöparran ja helvetin ison rastatukan?