Minkä kokoinen päiväpeitto 120 cm leveään sänkyyn?
Onpas tämä hankalaa.. Peiton pitäisi olla sen verran leveä, että asettuu sänkyyn nätisti (patjat/lakanat yms. eivät vilku) mutta ei saisi roikkua maassakaan..
Minulla ei ole sänkyä vielä tässä, joten en voi itse mittailla. Minkä kokoisia peittoja teillä on? Jääköhän 180 cm leveä peitto liian pieneksi? Seuraava vaihtoehto näyttäisi olevan 260 cm leveä..
Kommentit (5)
En ole käyttänyt päiväpeittoa enää vuosikausiin. Paripeitto ja siihen valkoinen kohokuvioitu laadukas pussilakana ja kummallekin kaksi tyynyä lakanan päälle päällekkäin ja tyynyissä on tietenkin saman sarjan tyynyliinat.
Helppoa ja tyylikästä!
Ostaisin tuon 180 senttisen. Mikään ei ole niin hirveän näköistä, kuin lattialla roikkuva ruttuinen päiväpeitto.
Mäkin ottaisin tuon 180 cm leveän päiväpeiton. Jos haluat sängyn reunaa enemmän piiloon, osta helmalakana. Jos sänky on seinäävasten, sinne seinän puoleiselle sivulle ei ole pakko laittaa päiväpeitettä niin paljon, joten silloin eteen jää enemmänkin kuin 30 cm.
Käykös 260*250 kokoinen päiväpeitto 120 senttiseen jenkkisänkyyn, joka on n. 60 senttiä korkea? Tai peiton kanssa näyttää olevan lähemmäs 65 senttiä. Laskeskelin, että reunat viistäisivät lattiaa sivuilta ja jalkopäästä. En myöskään haluaisi, että se sängyn runko vilkkuisi sieltä peiton alta. Mieshenkilönä minä en itse näistä rättien mitoitusasioista oikein ymmärrä. Miksi niitä vaihtoehtoja pitää olla vain paria eri kokoa? Toinen vaihtoehto samasta peitosta olisi 160*250, mikä vaikuttaa aivan liian pieneltä.
180-120= 60 eli roikkumaanjää 30cm molemimn puolin. Voi jäädä naftiksi, kun sängyt nyt yleensä on sen 40-50cm korkeita ainakin.