Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko työtön, mutta et halua työllistyä?

Vierailija
24.03.2015 |

Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet/ ovat nyt työttömiä. Heillä kaikilla on ollut vilpitön halua työllistyä, ja ennemmin tai myöhemmin työpaikka onkin yleensä löytynyt.

Hämmästyttää julkisuudessa vellova puhe siitä, että on ihmisiä jotka eivät haluakaan työllistyä ja tekevät kaikkensa etteivät joutuisi töihin (esim. tekevät niin huonoja työpaikkahakemuksia etteivät varmasti tule kutsutuksi työhaastatteluun). Onko tällaisia ihmisiä oikeasti jotenkin enemmänkin vai onko kyse ihan marginaalitapauksista? Löytyykö av:lta tällaisia?

Jos löytyy, olisi kiinnostavaa kuulla, miksi et halua työllistyä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:56"]

Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet/ ovat nyt työttömiä. Heillä kaikilla on ollut vilpitön halua työllistyä, ja ennemmin tai myöhemmin työpaikka onkin yleensä löytynyt.

Hämmästyttää julkisuudessa vellova puhe siitä, että on ihmisiä jotka eivät haluakaan työllistyä ja tekevät kaikkensa etteivät joutuisi töihin (esim. tekevät niin huonoja työpaikkahakemuksia etteivät varmasti tule kutsutuksi työhaastatteluun). Onko tällaisia ihmisiä oikeasti jotenkin enemmänkin vai onko kyse ihan marginaalitapauksista? Löytyykö av:lta tällaisia?

Jos löytyy, olisi kiinnostavaa kuulla, miksi et halua työllistyä.

[/quote]

Kuka hullu nyt töihin haluaisi,Suomessahan voi elää kuin kroisos sillä reilun 500€ työttömyysrahalla. 

Ei vaan,vakavissaan tiedän tasan yhden ihmisen joka ei halua työllistyä,koska "vastustaa systeemiä" sillä tavalla.Työnteko on hänestä "palkallista orjuutta". Aika marginaalitapauksia taitavat olla,eiköhän useimmille ihmisille kelpaa ainakin palkka,plussaa jos työ on mukavaa.

Vierailija
2/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua enää työllistyä. Mä olen yrittänyt saada jo niin kauan työpaikkaa, että olen ihan kyrpiintynyt ja vittuuntunut kun en ole sitä työpaikkaa saanut silloin kun olisin sitä kipeästi tarvinnut. Nyt olen tottunut tähän ja lapset ovat muuttaneet omilleen, joten mikäs täs on ollessa. Ei mua enää kiinnosta työnteko kun en enää tarvitse rahaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja sinäällään en halua edes työllistyä etten keksi ainakaan vielä mitään sellaista ammattia mikä oikeasti kiinnostaisi. Opiskelen kyllä kokoajan lisää ja olen vielä lukiossa, joten toistaiseksi mikä tahansa on mahdollista ja minulla on tässä aikaa miettiä alaa mitä minkä sitten opiskelisin. Ehkäpä opintojen jatkuessa selvenee vähän se tulevaisuus mihin kannattaa pyrkiä ja mitä alkaisin tehdä.

Vierailija
4/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihan noin jyrkästi sanoisi, että en halua työllistyä. Mutta minulla on sydänsairaus, jonka toteamisen aikana ja koko ajan siitä eteenpäin olen ollut työtön, joten olen aika epävarma siitä millaista työtä pystyisin tekemään. Sairaus ja sen lääkitys aiheuttavat monenlaisia ongelmia jokapäiväisessä elämässä työttömänäkin, enkä usko, että pystyisin tekemään kovin raskasta ruumiillista työtä tai esim. seisoma- tai ulkotyötä. Joten en halua työllistyä sellaiseen työhön, joka pahentaisi sairauttani. Olen nyt hakeutumassa työkokeiluun, se toivottavasti vähän selventää tilannetta.

Vierailija
5/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lähiöt on kuule täynnä näitä jotka ovat työttömiä eivätkä halua työllistyä. Tunnen monia.

Vierailija
6/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työttömiä kuitenkin noin 500 000, joten en pitäisi ongelmana sitä, että joukossa on joitakin työhaluttomia. Valtaosa työttömistä menisi ilomielin töihin jos pääsisi.  

Vierailija
7/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, olen työssä mutta haluaisin olla työtön. En ihan sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta voisin mielelläni jakaa työni jonkun vielä työttömän kanssa. Tehtäisiin puolet ja puolet. Kuukausi töissä, kuukausi vapaa. Olisi kätevää kun kaksi ihmistä osaa tehdä samat duunit, helppo tuurata jos toisella on esim. loma. Tulot toki valmiiksi pienipalkkaisessa työssä puolittuisi myös, mutta karsisin menoja ja vuokrakin on pieni.

Vierailija
8/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua työllistyä, koska haluan panostaa perheeseeni ja kotiini.

En ole kuitenkaan ap:n tarkoittamassa mielessä työtön. En nosta työttömyyskorvausta enkä ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Mies elättää ja minä hoidan kodin ja perheen.

Ap varmaankin tarkoitti niitä, jotka saavat työttömyyskorvauksia ja välttälevät työllistymistä? En tunne sellaisia, mutta uskon heitä olevan paljonkin.

Vierailija
9/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en halua!

Kolmen lapsen yksinhuoltajana rahavirta on suunnilleen sama kuin kolmen tonnin palkalla. Eläkettä ei kerry, joten se pitää ottaa huomioon. 

Pakko työkkärissä on käydä silloin tällöin jotain esittämssä, mutta eipä siitä nyt haittaa ole ollut. 

Laskekaapa muutkin, mikä kannattaa noin rahallisesti. Monilla tietysti pää hajoaa kotioloissa lonniessa. Mutta minulla ei. Opiskelen, urheilen ja tietysti suon lapsilleni aivan eri tavoin aikaan kuin olisin töissä. 

Taakse jäänyttä kiukkuiset päiväkotiaamut, einesten epätoivoinen hamuaminen, ainainen kiire ja huono omatunto. 

Suosittelen, jos työelämä ei kiehdo noin muuten. 

Vierailija
10/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:06"]

Joo en halua!

Kolmen lapsen yksinhuoltajana rahavirta on suunnilleen sama kuin kolmen tonnin palkalla. Eläkettä ei kerry, joten se pitää ottaa huomioon. 

Pakko työkkärissä on käydä silloin tällöin jotain esittämssä, mutta eipä siitä nyt haittaa ole ollut. 

Laskekaapa muutkin, mikä kannattaa noin rahallisesti. Monilla tietysti pää hajoaa kotioloissa lonniessa. Mutta minulla ei. Opiskelen, urheilen ja tietysti suon lapsilleni aivan eri tavoin aikaan kuin olisin töissä. 

Taakse jäänyttä kiukkuiset päiväkotiaamut, einesten epätoivoinen hamuaminen, ainainen kiire ja huono omatunto. 

[/quote]

Eikö sua ahdista, että nostat työttymyystukea vilpillisin perustein? Sen ehtonahan on se, että yrittää työlllistyä

Vierailija
11/11 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 13:06"]

Joo en halua!

[/quote]

Oletko tehnyt huonoja hakemuksia, käyttäytynyt typerästi haastatteluissa vai mikä on strategiasi ettet saa töitä?