Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv29+3, heikottaa, ei jaksa seisoa pitkään, huono olo... mitä ihmettä?

Vierailija
24.03.2015 |

Voiko närästys aiheuttaa näin voimakkaita sivuoireita?
On ihan höpö olo, alkoi eilen.
Kävin hammasläkärissä, joka käytti aika paljon puudutetta, ei silti onnitstunut puuduttamaan hammasta, puoli naama kuitenkin roikkui ja kurkkukin oli puutunut, nieleminen oli hankalaa...
Mutta voiko tämä nyt siitäkään johtua, tuskin?
Piti käydä kaupassa, mutta en minä sinne pääse kun jo pari minuuttia pystyssä tuntuu ylivoimaiselta...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, oli jo parempi olo kun pääsin lepäämään, vaikken nukkunutkaan, söin välipalaa ja oli ihan jes olo.
Nyt piti kuitenkin laittaa ruokaa ja meni kyllä melkein kaikki voimat siihen että pysyin pystyssä kun kuorin ja pilkoin perunat ja paistoin broilerin keittoon... huh, nyt siis vain lepään kunnes ruoka on valmis.

Vierailija
2/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samoin lähes koko raskauden, alhainen verenpaine syynä. Vasta ihan lopussa kohos siedettävälle tasolle, mut sit heikotti siks kun kohtu painoi keuhkoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin neuvolaan ja kysyisin, varmuuden vuoksi.

Itselleni tulee mieleen mahdollisina syinä esim. alhainen hemoglobiini, alhainen verenpaine, verensokerin heittely tai hammaslääkärissä jumiutuneet niskat ja kroppa. Mutta en todellakaan ole ammattilainen!

Vierailija
4/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli 113, olen nyt syönyt rautaa parin viikon ajan. Olen syönyt tasaisesti....
Matala verenpaine on hyvin todennäköinen syy, kun mietin tarkemmin niin suurinpiirtein tällainen olo minulle on tullut aina saunassa kun verenpaine on romahtanut kuumuuden takia...
Ka mä yritän soittaa neuvolaan kun puhelinaika alkaa kahdeltatoista.
Vaua kyllä liikkuu joten hänellä ei pitäisi olla mikään hätä, mutta kyllä tässä nyt kaikki muutokset voinnissa huolestuttaa enemmän tai vähemmän =D

Vierailija
5/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puute? Alhainen hemoglobiini? Soita neuvolaan, ottaa varmasti sut sinne tutkittavaksi.

Vierailija
6/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän neuvolaan tarkistuttamaan verenpaine. Onko päänsärkyä tai näköhäiriöitä?

Vierailija
7/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kummassakin raskaudessa yllättäen aika hankala keskiraskaus, toisaalta loppuraskaudet eivät olleet kovin pahoja. En nimenomaan jaksanut seistä tolpillani pitkään ainakaan missään sisätiloissa jonottamassa tms. Ei löytynyt vikaa. Tuntui vaan aina, että taju menee.

Vierailija
8/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:44"]

Menehän neuvolaan tarkistuttamaan verenpaine. Onko päänsärkyä tai näköhäiriöitä?

[/quote] Ei ole päänsärkyä, eikä näköhäiriöitä. Väsyttää, mutta se selittää kyllä sillä että saa ravata vessassa aina öisin niin että nukkumissta ei tule juuri mitään...
Ehkä väsymys selittääkin tämän olon, ja kun siihen väsymykseen lisää liitoskivut mitkä tekee muutenkin liikkumisen hankaaksi, niin tuskin on kyse mistään vakavasta ainakaan.

Vierailija
9/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tuollaista välillä, tai ihan istuessakin tuntui että "keinuu" vähän ja teki mieli siirtyä tuoliltakin lattialle kun pelkäsin että tipun. Ei siis varsinaisesti pyörryttänyt vaan vähän samanlainen olo kuin laivareissun jälkeen kun keikkuminen jää päälle.

Mitään syytä ei koskaan löytynyt tai kummemmin etsittykään, ajattelin että kuuluu asiaan. Tosin mulla on aina ollut matalahko verenpaine, raskausaikana myös, keskimäärin 100/60 luokkaa.

Vierailija
10/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lepopulssi, sillehän nyt ei mitään voi tehdä, mutta jos sulla on (niin kuin mulla oli raskaana ollessa) matala verenpaine ja lepopulssi koko ajan yli 100 ja närästys (= ei voi syödä käytännössä mitään) niin alhainen hg siihen päälle niin ei ihme, että heikottaa. Eli sorry, tuohon auttaa vaan synnytys sit aikanaan, mutta eihän sulla oo 10 vko enää jäljellä:)

Vierailija
11/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 8 lisää, että tuollaisessa olossa kokeilisin kuitenkin ottaa jotain nopeaa makeaa, suklaata tai karkkia, mutta jos ne ovat pannassa/ällöttävät niin vaikka hedelmä, lasillinen mehua. Jos se kuitenkin auttaisi edes hieman.

Vierailija
12/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni, että raskaana olevallehan ei selin makuulla oloa suositella, koska kohtu ja vauva voivat painaa selkärangan päällä kulkevia verisuonia ja se taas aiheuttaa verenpaineen laskua. Tuliko sinulle huono olo jo hammaslääkärissä vai vasta sen jälkeen? Tosin eiköhän selinmakuusta johtuva verenpaineen lasku/huono olo parane heti, kun vaihtaa toiseen asentoon.

Vierailija
13/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:56"]

Tuli mieleeni, että raskaana olevallehan ei selin makuulla oloa suositella, koska kohtu ja vauva voivat painaa selkärangan päällä kulkevia verisuonia ja se taas aiheuttaa verenpaineen laskua. Tuliko sinulle huono olo jo hammaslääkärissä vai vasta sen jälkeen? Tosin eiköhän selinmakuusta johtuva verenpaineen lasku/huono olo parane heti, kun vaihtaa toiseen asentoon.

[/quote] Huono olo tuli jo hammaslääkärissä, ensin hammaslääkäri puudutti ja jätti muta makaamaan selin siksi aikaa kun odotti että puudute vaikuttaisi. Kun en tiennyt miten kauan kestäisi niin en saanut sanottua mitään, enkä okein oma-aloitteisesti viitsinyt ruveta sitä brikkaa missä on kaikki instrumentit siirtämään pois edestä että olisin päässyt ylös... Kun hän sitten päätti puuduttaa liää ja jätti mut taas makaamaan oli pakko pyytää että saisin istua sen ajan kun odotetaan, ksoka tosiaan tuli paha olo ja ahdisti olla selin.
Tämän takia osittain"syytin" hammaslääkärikäyntiä olostani eilen, mutta tosiaan, luulisi etä se olisi jo mennyt ohi...
Mutta kuten joku ylempänä sanoi, tämä olo taitaa olla vain monen osien summa. Onneksi olen jo valmiiksi saikulla liitoskivpujen takia, niin ei tarte ainakaan pelätä että tällainen olo yllättäisi töissä.

Vierailija
14/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join mehua, ei auttanut... nyt aion makoilla sohvalla.

Vierailija
15/15 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö muutama salmiakki/lakritsikarkki hotta saat verenpainee nousemaan.

Tiedän hyvin tuon tunteen. Väsymys+matala verenpaine+matala verensokeri+hidas syke.. eipä muuta taevi kun on pyörryttävä ja kamala olo. Mulla tuli monesti kaupan kassajonossa tuo tunne..piti jalkoja liikutella ja nojata kärryyn ettei pyörry :/