Miksi käännätte risteyksessä renkaat valmiiksi kääntymissuuntaan?
Eikö jo autokoulussa opetettu, että renkaita ei pidä kääntää valmiiksi sinne, minne on kääntymässä, jos joutuu jäädä odottamaan vastaantulijoita? Olen aina ihmetellyt näitä tyyppejä. Lapsenikin tietävät, miksi renkaita ei pidä kääntää valmiiksi vaan ne tulee pitää suorana. Taas kerran on oikeudessa ollut tapaus, missä nainen on kääntänyt renkaat ja takaatullut rekka osunut autoon, tuupaten sen suoraan toisen rekan eteen. Muutama vuosi sitten eräs äiti "tappoi" molemmat lapsensa kun oli tehnyt tämän saman alkeellisen mokan.
Miten itse toimitte näissä tapauksissa? Kuinka moni kääntää renkaat valmiiksi sen enempää asiaa miettimättä?
Kommentit (15)
En kääntele renkaita mihinkään valmiiksi, kääntyvät sitten kun olen kääntymässä.
En käännä. Miksi syytät perättömästi?
Turvallisuusriskin lisäksi (ehdottomasti se tärkeämpi syy) paikallaan kääntäminen rasittaa autoa ja kuluttaa nopeammin alustan osia.
Vierailija kirjoitti:
Enhän syyttänyt vaan kysyin kuinka moni tätä tekee? Joku niin kuitenkin tekee, koska aina silloin tällöin tulee näitä kuolinkolareita, missä kääntyvä auto on tästä syystä ajautunut vastaantulevan eteen.
Eikä ne siellä seisovat autot renkaita paikallaan ollessaan käännä vaan jo siinä vaiheessa kun ajavat ko. risteykseen
Samaa ihmettelen minäkin kuin ap. Ja toden totta, jo autokoulussa se opetettiin vuonna miekka ja kilpi.
Minulle on myös opetettu tuo renkaiden suorassapito silloin jos ei pääse vastaantulevien autojen takia kääntymään. Tarkkailen myös taustapeiliä sen varalta että takaa tuleva ei minun aikeitani ole huomannut.
Kortin sain -98 ja nainen olen.
Ei ole tullut edes mieleen käännellä valmiiksi. Autokoulussa ei kyllä sanottu sanaakaan moisesta asiasta.
Ihan oikeastiko joku veivaa paikallaan ollessaan rattia?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse paikallaan ollessa rattia kääntää, sen ehtii kääntää siinä vaiheessa kun tulee oma vuoro mennä. Se riittää että se auto lähtee liikkeelle ja voit alkaa kääntää rattia.
nro.7
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001002436.html
Ei niitä paikalla ollessa väännellä varmaan vaan siinä kohtaa kun tullaan risteykseen niin pysähdytään jo niin että renkaat on kääntyneet
Onko tämä Suomen Huonoin Kuski - ja tietysti OFFICIAL -ketju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän syyttänyt vaan kysyin kuinka moni tätä tekee? Joku niin kuitenkin tekee, koska aina silloin tällöin tulee näitä kuolinkolareita, missä kääntyvä auto on tästä syystä ajautunut vastaantulevan eteen.
Eikä ne siellä seisovat autot renkaita paikallaan ollessaan käännä vaan jo siinä vaiheessa kun ajavat ko. risteykseen
Syytithän. Lue oma otsikkosi.
En osaa sanoa käännänkö vaiko en, yritän ensi kerralla kiinnittää huomiota miten toimin ja kerron sitten. Kukaan ei kuitenkaan ole vielä täräyttänyt perääni kun olen pysähtynyt risteykseen. Kerran meinasi rekka tulla liukkaalla valoissa perään, mutta ampaisin päin punaisia pois alta.
Autokoulussa asiasta ei mainittu sanaakaan, ei siellä sentään jokaista harvinaista yksityiskohtaa selitetä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa käännänkö vaiko en, yritän ensi kerralla kiinnittää huomiota miten toimin ja kerron sitten. Kukaan ei kuitenkaan ole vielä täräyttänyt perääni kun olen pysähtynyt risteykseen. Kerran meinasi rekka tulla liukkaalla valoissa perään, mutta ampaisin päin punaisia pois alta.
Autokoulussa asiasta ei mainittu sanaakaan, ei siellä sentään jokaista harvinaista yksityiskohtaa selitetä.
Outoa, olen käynyt autokoulun 80-luvulla ja siellä muistan kyllä moneen kertaan asiasta mainitun.
Tämä outo tyyli liittyy myös siihen, ettei osata oikeaa ryhmittymistä, vaan ollaan poikittain ja viedään muilta mahd ajaa eteenpäin.
Mutta, kun minä, minä minä....
Juu ei käännetä ja ote kunnolla ratista.