Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kun sais jo töitä. :|

Vierailija
24.03.2015 |

Yli vuoden olen hakenut varmaan satoihin eri paikkoihin, päivittäin lähetän vähintään kahteen paikkaan hakemuksen. Olen soittanut ja ollut aktiivinen, kysellyt millainen työ on ja mitä kaikkea minun vastuulleni kuuluisi. Olen hakenut myös opiskelemaan, ei tärppiä. Olen käynyt ihan paikan päällä "näyttäytymässä", ollut kohtelias ja sosiaalinen. CV:n on tarkistanut entinen opettajani, ja siinäkään ei ole vikaa. Hakemuskirjeisiin olen hakenut vinkkejä netistä, ollut persoonallinen ja yrittänyt erottua joukosta.
Tuloksena vaan kourallinen haastatteluja, joista osasta olen karsiutunut jo ekalla kierroksella pois. Vaikka olen sielläkin ollut iloinen ja positiivinen. Ryhmähaastatteluissa taas olen kuunnellut muita, en puhunut päälle ja keksinyt omaperäisiä vastauksia.
Nyt alkaa riittää. Jotenki rupeaa tuntumaan että vika on mussa, ja siks ei työtä saa. Lauantain jälkeen hakemus lähetetty kuuteen paikkaan. Jos mikään niistä ei tärppää niin en tiedä mistä itseni löydän. Masentaa jo valmiiksi ne sähköpostit "valitettavasti tällä kertaa valinta ei osunut sinuun. Onnea työnhakuun!"
Huoh, tsempatkaa, miten selviän? En halua masentua näin nuorena, enkä varsinkaan pudota yhteiskunnan "ulkopuolelle"..
N21

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:29"]Hei!
Sulla ei taida olla mitän koulutusta? Hae työkkärin kurssille, sellaiselle, jossa opit tekemään työhakemuksen yms. ja johon kuuluu työharjoittelu. Mieti millaiseen harjoitteluun haluaisit - sellaiseen, joka liittyy toivomaasi ammattiin! Opit uutta ja mieliala nousee, kun pääset muitten joukkoon. Ja saat uusia ideoita!
[/quote]
Ei vitussa kannata mennä työkkärin pilapali kurseille ja työharjoittelut on pelkkää orjatyötä mikä ei edistä mitenkää työllistymistä.

Vierailija
22/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lähihoitajakoulutukseen - jos tykkäät lasten kanssa työskennellä. Hae moneen eri kouluun ja myös työvoimakoulutukseen. Minkä ikäinen olet? Jos oot 25, niin hae aikuiskoulutukseen. Onnea jatkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:29"]Hei! Sulla ei taida olla mitän koulutusta? Hae työkkärin kurssille, sellaiselle, jossa opit tekemään työhakemuksen yms. ja johon kuuluu työharjoittelu. Mieti millaiseen harjoitteluun haluaisit - sellaiseen, joka liittyy toivomaasi ammattiin! Opit uutta ja mieliala nousee, kun pääset muitten joukkoon. Ja saat uusia ideoita! [/quote] Ei vitussa kannata mennä työkkärin pilapali kurseille ja työharjoittelut on pelkkää orjatyötä mikä ei edistä mitenkää työllistymistä.

[/quote]

Eikös niistä saa sen 8e päivässä? Vai onko jo noussut.

Vierailija
24/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:46"]Mille alalle haet? Nyt kannattaa hakea myös niihin kesätöihin, saada jalka oven väliin.  [/quote] Koulutukseltani olen lastenohjaaja, mutta kun oman alan töitä en ole saanut, niin olen hakenut ihan laidasta laitaan kaupanalan töitä, siivousduunia, varastohommiin jne. Ap

[/quote]

Taidat kyllä asua pk. seudun ulkopuolella. Oletko harkinnut muuttoa? Uskon, että töitä saisit kyllä, sijaisuuksia ensin, se on joskus aika syvältä olla koko ajan lähtövalmiina, mutta aikaa myöten kyllä "palkitsee".

Leiriohjaajia haetaan nyt kesäksi moniin paikkoihin, postilla on kesätuurauksen tarvetta, kaupoilla, kahviloilla, hoitolaitoksilla (mm. rinnekoti)

Älä lannistu, hymyä huuleen ja persoonaa peliin, niin varmasti onnistut!

Vierailija
25/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:29"]Hei! Sulla ei taida olla mitän koulutusta? Hae työkkärin kurssille, sellaiselle, jossa opit tekemään työhakemuksen yms. ja johon kuuluu työharjoittelu. Mieti millaiseen harjoitteluun haluaisit - sellaiseen, joka liittyy toivomaasi ammattiin! Opit uutta ja mieliala nousee, kun pääset muitten joukkoon. Ja saat uusia ideoita! [/quote] Ei vitussa kannata mennä työkkärin pilapali kurseille ja työharjoittelut on pelkkää orjatyötä mikä ei edistä mitenkää työllistymistä.

[/quote]

Eikös niistä saa sen 8e päivässä? Vai onko jo noussut.
[/quote]
Saa peräti 9 euroa päivä. Terveisin orjatyöntekijä. :)

Vierailija
26/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää pliis ne kesätyöt meille opiskelijoille! Me ei saada muuta tuloa kesällä, jos ei ole mahdollista edes opiskella(koulu säästää, ei sopivia kursseja). Te työttömät saatte sentään työttömyyskorvauksen.

Vierailija
27/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:52"]Hei! Älä murehdi, kyllä se sinunkin aikasi tulee! Oletko koittanut lähettää avoimia hakemuksia alasi paikkoihin?

Minä sain itse työn siten, että lähetin avoimen hakemuksen eräälle päällikölle, jolla olikin lyhyt määräaikaisuus tarjota. Sitten sisällä ollessani sain vakituisen paikan.

Ryhmähaastatteluissa pitää muuten uskaltaa olla reilusti eri mieltä muiden kanssa. Ei saa vain myötäillä!

Moneen paikkaan on nykypäivänä jo työntekijät olemassa, käytetään auki vain mallin vuoksi. Vika ei siis ole sinussa, vaikket saa paikkaa!
[/quote]

Mä en ole saanut yhden yhtää työpaikkaa joihin on ollut haku auki vaan kaikki työt on langennut ottamalla yhteyttä firman tj:hin tai rekryhenkilöön. Kannattaa siis keskittyä enemmän haistelemaan firmojen tulevaisuudentarvetta kuin sen hetkiseen tarpeeseen jos ymmärrät mitä ajan takaa.

Monta kertaa olen sattunut hyvään saumaan ja saanut istutettua ajatuksen uudesta työntekijästä vaikka se ei olisi ollut juuri ajjankohtaista.

"No mutta, meillä on kyllä mietitty laajentumista. Ehkä olisi hyvä palkata joku jo nyt tulevaisuutta silmällä pitäen. Ehdit rauhassa asettua taloksi."

Vierailija
28/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen hakemuksen puolesta liputan. Olen tässä koko talven ja kevään laittanut erilaisia hakemuksia menemään vaikka mihin ja kesätöittenkin kautta olen koittanut töitä hakea. Mikään ei kuitenkaan ole napannut eikä ole yhteenkään haastatteluun edes kutsuttu. Sitten eräs kaunis päivä huomasin erään yrityksen sivuilla vapaa hakemus-kohdan. Täytin sen ja jo muutaman päivän kuluttua tuli soitto, että voisi olla töitä tarjolla.

Vierailija
29/29 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 08:46"]Jättäkää pliis ne kesätyöt meille opiskelijoille! Me ei saada muuta tuloa kesällä, jos ei ole mahdollista edes opiskella(koulu säästää, ei sopivia kursseja). Te työttömät saatte sentään työttömyyskorvauksen.

[/quote]
Eipähän saada jos ei haeta niitä paikkoja!