Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys uskovaisille

Vierailija
24.03.2015 |

Uskovaiset, kertokaa minulle tämä asia, jota en ymmärrä yhtään.

Raamatussa puhutaan ns. lopun ajoista. Määrätyt merkit viittaavat niihin ja kun määrätyt asiat tapahtuvat, Jeesus tulee takaisin maan päälle. Näin olen käsittänyt. Tai oliko se nyt se tempaus että uskovat viedään taivaan valtakuntaan. Joka tapauksessa paljon puhutaan siitä, miten ne lopun ajan asiat ovat alkaneet.

Eikö tämä ole aika, jota uskovat ovat kovasti odottaneet? Ne tapahtumat eivät ole mukavia eli luonnonmullistukset ja jumalattomuuden ja irstauden lisääntyminen ja ihmisten kylmyys jne. Mutta niinhän sen kuuluu mennä ja tämä kaikki on vain osoitus siitä, että Jeesuksen tuleminen on lähempänä.

Miksi siis uskovat ikäänkuin yrittävät estää näitä tapahtumia? Eivätkä tyynesti odota mitä tuleman pitää? Minusta tuntuu että uskovat itse ovat koko lopunajan suurimpia esteitä, kun yrittävät jarruttaa niitä tapahtumia. Mikseivät he odota kaikessa rauhassa iloitenkin siitä, että vihdoin ollaan kovasti odotettujen juttujen äärellä ja levitä hyvää sanomaansa vielä loppuun saakka ja that's it? Raamatussahan kerrotaan, että näin tulee käymään, miksi siis olla niin kuohuksissaan siitä, joka on ennustettukin tapahtuvaksi?

Voisitteko selittää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku uskovainen on yrittänyt estää sitä?

Vierailija
2/6 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskovaisena välitän toisten kärsimyksestä enkä todellakaan voi olla tyytyväinen siitä, että luonto on tuhoutuassa ja sodat raaistuneet, ihmiset on vat julmia ja ulmutta vastaan on taisteltava. Jokainn ansaitsee rakkautta ja hyväksyntää, ei vihaa ja syrjintää. Raiskaajat ja rasistit joutaisivat mielestäni molemmat helvettiin, tosin raiskaus oon pahmpi rikos kuin rasismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 07:39"]

Koska uskovaisena välitän toisten kärsimyksestä enkä todellakaan voi olla tyytyväinen siitä, että luonto on tuhoutuassa ja sodat raaistuneet, ihmiset on vat julmia ja ulmutta vastaan on taisteltava. Jokainn ansaitsee rakkautta ja hyväksyntää, ei vihaa ja syrjintää. Raiskaajat ja rasistit joutaisivat mielestäni molemmat helvettiin, tosin raiskaus oon pahmpi rikos kuin rasismi.

[/quote]

Jos sä toivot ihmisiä helvettiin, ni et sä kyllä mitään rakkauden ilosanomaa julista. 

Vierailija
4/6 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kysyin kylläkin noista lopunajan tapahtumista ja niiden vääjäämättömyydestä. /ap

Vierailija
5/6 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Uskovainen siellä osoittaa tyhmyytensä. Onhan lukuisissa tutkimuksissa todettu, että uskovaiset ovat ei-uskovaisia alemmalla älykkyysosamäärällä varustettuja keskimäärin. 

Rasismi ei ole rikos! Rasismi tarkoittaa, että pitää tietyn etnisen taustan omaavia ihmisiä alempiarvoisempina kuin toisia. Näin saa ajatella. Kukaan ei voi sitä kieltää. Sen sijaan rasistiset teot voivat olla rikoksia. 

Hyvä pointti aloittajalla. Toivottavasti joku vastaa mielekkäämmin kuin tämä puuaivo. 

Vierailija
6/6 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset yrittävät kertoa ihmisille että on vain yksi tie taivaasen ja se on Jeesus Kristus. Sinne taivaaseen pääsee se joka uskoo Jeesuksen olevan ylösnoussut vapahtaja ja turvaa hänen uhriinsa ristillä. Raamatusta tähän tapaan: " Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen herraksi ja uskot että hän on noussut kuolleista olet pelastuva sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi (Jumalalle kelpaavaksi) ja suun tunnustuksella pelastutaan. Riittää varmasti jos ihminen tietoisesti huutaa avuksi Jeesuksen nimeä hädän hetkellä. Jumala joka todellakin on olemassa tietää todellakin kaiken, syvimmätkin ajatuksemme. Kun ihminen pyytää Jeesusta elämäänsä hän saa Jumalalta pyhän hengen eli Jumalan hengen joka todistaa tälle ihmiselle että hän on siirtynyt Jumalan lapseksi. Kannattaa käydä kasteella ainakin minä kävin kun tulin uskoon vaikka olin lapsena kastettu. En tästä kiistelemään ala, monta mieltä ollaan tästäkin asiasta. Uskovaisen kannattaa lukea tuota raamattua ja olla toisten uskovien kanssa yhteydessä jotta oppii lisää rakastavasta Jumalasta. Seurakunnassa kannattaa käydä.

Uskovaisissa niinkuin kaikissa muissakin on paljon erilaisia ihmisiä ja raamatulla päähän hakkaajat jotka vaativat Jumalan lain täyttämistä ja vaativat joka asiassa täydellisyyttä eivät itse pysty Jumalan lakia täyttämään joten tällaisilta tuomareilta puuttuu usein rakkaus. Toinen ääripää ovat liberaalit jotka sallivat kaiken synneissä elämisen verukkeena että Jumala rakastaa. Raamatusta löytyy nuo ohjeet mutta niissäkin lain kova kirjain on usein vastoin Jumalan tahtoa jos sitä sovelletaan rakkaudettomasti. Rukoukset kuullaan vuoren varmasti vaikkei ihmisestä aina siltä tuntuisikaan.  Esimerkkinä Jumalan laki kieltää kaiken työnteon sapattina joten jos tätä käskyä noudatetaan kirjaimellisesti pitäisi pieni kaivoon pudonnut lapsi jättää ilman apua koska pelastaminen olisi työn tekoa. Tällaisessa tapauksessa lain kirjaimellinen noudattaminen koituisi synniksi jos lapsen annettaisiin hukkua. En jatka näitä ohjeita tässä enempää.

Uskovat kertovat uskostaan koska heillä on Jumalata saatu rakkaus ihmisiä kohtaan ja he haluavat ettei yksikään ihminen joutuisi kadotukseen johon joutuvat ne jotka hylkäävät ainutkertaisen elämänsä aikana Jeesuksen kutsun jonka huomaa kiinnostuksena hengellisiin asioihin. Jumala ei vihaa ketään homoa eikä yleensäkään ihmisiä mutta synneistä on tehtävä parannus eli käännyttävä Jeesuksen puoleen ja sanottava suoraan ettei omin voimin pääse eroon kaikesta mistä raamatun mukaan tulisi. Jumala arvostaa ihnmisen rehellisyyttä eikä mikään kaunopuheisuus estä Jumalaa näkemästä ihnmisen todellista sydämen asennetta.

On oltava valmis luopumaan synneistä jossa Jumala itse auttaa eikä ihminen aina helposti synneistään irti pääse. Homoudessa eläminen on pakko sanoa synniksi koska se on jatkuvaa synnissä elämistä. Ei yksikään uskovainen joka rakkaudesta näistä varoittaa vihaa yhtään homoa, ei ainakaan sellainen joka on lähellä Jeesusta ja jossa vaikuttaa rakkauden henki. totuus on kerrottava sillä ei ole rakkaudellista opettaa että Jumala ei välitä synnistä ja että kaikki pääsevät taivaaseen. Onneksi Jumalalla on pitkämielisyyttä joten hän antaa synnit anteeksi mutta niillä ei pidä leikkiä tahallaan sillä Jumala on persoona ja näkee ihmisen kaikki ajatukset ja mielenlaadun. En kirjoita pitempään ja vasta lopussa yritin selittää miksi uskovaiset haluavat kertoa ja opettaa evankeliumia ihmisille ja taistella pahuutta vastaan. Siis sen takia että ihmiset pääsisivät perille luojansa ja tekijänsä luo ikuiseen onneen ja elämään jossa ei enää ole sotia murhia eikä mitään muutakaan pahaa. Näin yritän selittää miksi uskovaiset käyttäytyvät niin että yrittävät elää raamatuyn mukaan ja kertoa ihmisille Jeesuksesta ja hänen suuresta armostaan. Jumala haluaa että ihmiset kertovat Jumalan rakkaudesta joka on niin suuri että Jumala itse uhrasi jeesuksen joka ainoana pystyi täyttämään Jumalan vaatimukset ja häneen turvaava pelastuu sinne paremmalle puolelle. Jos joku jotain kysyy niin voin yrittää vastata sen minkä ymmärrän