Kupittaan siirtolapuutarha Turussa
Sääli, että kaunis ja vanha viheralue halutaan jyrätä kerrostaloalueeksi :(
Kommentit (55)
Turun tauti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan onnisuvatko tällä kertaa, tätä on yritetty jo vuosi kymmeniä.
Jutussa sanottiin, että päätöstä ei vielä ole tehty ja menee joskus hamassa tulevaisuudessa kaupunginhallituksen päätökseen, siellä se sitten torpataan taas.
Turun tauti on homman nimi, esim muumimailma, raision ikea, mm. Jumiutuneet päätöksien pöydälle ja Turku menettänyt isoja rahoja kaavoitus hidastelussa.
Otakaa ihan rela vaan, tää homma on jo jäänyt aikaisemminkin pöydälle ja ei edennyt tai päätös on ollut purulle kielteinen.
Yleensä CM himoinnut tuota tonttia laajennukselle, mutta tällä kertaa kaupunki itse asialla, voi K ryhmä olla taustalla...
Kupittaan cittari on jo tarpeeksi iso. Siinähän on katu välissä en nyt muista kadun nimeä? Jäiskö tää nykyinen sit tyhjilleen?
Vierailija kirjoitti:
Tää Turku on yks....pl.. Rakennettu ja rakennetaan korkeita rumia kerrostaloja.
Ja aivan vieri viereen! Ei mitään vihreää maaplänttiä ole jätetty.
Satama- Turun linnan alue! Kakolanmäki on täysin pilattu! Niin ja patterihaan alue!
Kakolanmäelle olis voinu jonku puistoalueen jättää!
Ja sitten tämä kuuluisa Funikulaari!!!!!! Mitä varten se on pitänyt sinne hommata????
Ja Kirkkotielle Nummen alueelle yo-kylän lähelle on myös tullut iso slummialue korkeat talot vieri viereen. Olen monesti miettinyt, mitä miettii ihminen, joka hakee pankista monen sadan tonnin lainan ja iloisena maksaa vuosikymmeniä saadakseen asua paikassa, jossa ainoa näköala on naapurin seinä ja ikkuna eikä aurinkoa näy ennen kuin ulos menee sitä varta vasten hakemaan. Ei kyllä kävisi meikäläiselle. Kaikki Turun uudet alueet on rakennettu tuon saman kaavan mukaan. Onneksi minun ei niihin tarvitse mennä asumaan, huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti miettinyt, mitä miettii ihminen, joka hakee pankista monen sadan tonnin lainan ja iloisena maksaa vuosikymmeniä saadakseen asua paikassa, jossa ainoa näköala on naapurin seinä ja ikkuna eikä aurinkoa näy ennen kuin ulos menee sitä varta vasten hakemaan. Ei kyllä kävisi meikäläiselle.
Tää! Mua ei ikinä sais tämmösille uusille trendikkäille alueille
Uittamon kerrostalo alue taitaa olla vielä kivan näköistä seutua. Siellä on jopa puita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satama- Turun linnan alue! Kakolanmäki on täysin pilattu! Niin ja patterihaan alue!
Ja sitten tämä kuuluisa Funikulaari!!!!!! Mitä varten se on pitänyt sinne hommata????Ja Kirkkotielle Nummen alueelle yo-kylän lähelle on myös tullut iso slummialue korkeat talot vieri viereen. Olen monesti miettinyt, mitä miettii ihminen, joka hakee pankista monen sadan tonnin lainan ja iloisena maksaa vuosikymmeniä saadakseen asua paikassa, jossa ainoa näköala on naapurin seinä ja ikkuna eikä aurinkoa näy ennen kuin ulos menee sitä varta vasten hakemaan. Ei kyllä kävisi meikäläiselle. Kaikki Turun uudet alueet on rakennettu tuon saman kaavan mukaan. Onneksi minun ei niihin tarvitse mennä asumaan, huh huh.
Jaa että sekin alue pilattu.
Kuka sen Funikulaarin muuten halusi? Muka "Näköalahissi"!
Mitkä näköalat?
Laukkavuoressa Jaaninojan viereiset niityt (Munkkionpuisto nimeltään nykyään, kun piti väkisin istuttaa avoniitylle puita) on rakennettu piukkaan kerrostaloja ja viereen autokorjaamo! Missä muussa kaupungissa puistoihin rakennetaan asuintaloja saati autokorjaamoja? Täysin pilalla. Muutaman hassun asunnon vuoksi. Ja kuka haluaa asua noissa taloissa, joissa vieressä vilkas autotie, muiden talojen ikkunoita ja tosiaankin se autoliike. Kiva istua parvekkeella?
Hurtimäkeen rakennettiin metsänreunaan ensin kauppakeskus ja lastentarha, kallioita räjäytettiin. Nyt ne on purettu ja kerrostaloja tilalla. Ja keskelle metsikköä rakennettiin vanhainkoti ja sen ympärille valtava asfalttinen parkkipaikka. Metsä tuhottu, vanhainkodissa ei mitenkään paikkaa hyödynnetty vaan näköala asfaltille ja roskakatoksiin. Sinne ei mene bussit lähellekään, ja jos kävelylle haluaa, niin koko matka jyrkkää mäkeä. Olisi ollut tasapellolla tilaa monessakin osassa kaupunkia.
Toisaalta sitten ympätään väkisin puistoja paikkoihin joihin eivät sovi. Esim. Kuukkelinpuisto. Olisivat rakentaneet sen vanhainkodin siihen ja jättäneet metsän ulkoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu, sen voi viedä jonnekin maalle sitten minne nykyään kuuluukin
Miten ne talot siirrettäis?
Puretaan ja rakennettaan uudelleen. Meidän mökki on näin siirretty pohjanmaalta tänne etelään.
Joku on taas yrittämässä tienata tuosta välistä.
Huomatkaa myös, että jos raitsikka tulee, se ei kulje reunamilla jo rakennetuille alueille, vaan nyt lähes tyhjille, jotta sen varrelle rakentavat tienaavat valtavat rahat. Toki keskustassa on jo rakennettu ympäristö.
Mutta kun raitsikka menee satamaan, niin ei se sinne Linnankatua pitkin mene vaan kaartaa kaukaa alueilla, joille sitten rakennetaan uusi taloja.
Niin tehtiin Tampereellakin.
Sääli, että tällainen vihreä keidas ollaan tuhoamassa. En ollenkaan ymmärrä. Siirtolapuutarhoja pitäisi rakentaa lisää koska kysyntää kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tämä kuuluisa Funikulaari!!!!!! Mitä varten se on pitänyt sinne hommata????Ja Kirkkotielle Nummen alueelle yo-kylän lähelle on myös tullut iso slummialue korkeat talot vieri viereen. Olen monesti miettinyt, mitä miettii ihminen, joka hakee pankista monen sadan tonnin lainan ja iloisena maksaa vuosikymmeniä saadakseen asua paikassa, jossa ainoa näköala on naapurin seinä ja ikkuna eikä aurinkoa näy ennen kuin ulos menee sitä varta vasten hakemaan. Ei kyllä kävisi meikäläiselle. Kaikki Turun uudet alueet on rakennettu tuon saman kaavan mukaan. Onneksi minun ei niihin tarvitse mennä asumaan, huh huh.
Samaa olen ihmetellyt. Siihen kirkkotielle on tullut valtava muurimainen jättikerrostalo.
No en ihmettele ollenkaan että tätä kaavaillaan jälleen. Verrattuna siihen, kuinka lyhyen yhteyden päässä on kaikesta ja mitä palveluita sen lähellä sijaitsee, Kupittaalla on aika vähän asutusta, ja siirtolapuutarha vie aika ison pläntin mahdollisesta kalliista betoniviidakosta. Toivottavasti ei kuitenkaan mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti miettinyt, mitä miettii ihminen, joka hakee pankista monen sadan tonnin lainan ja iloisena maksaa vuosikymmeniä saadakseen asua paikassa, jossa ainoa näköala on naapurin seinä ja ikkuna eikä aurinkoa näy ennen kuin ulos menee sitä varta vasten hakemaan. Ei kyllä kävisi meikäläiselle.
Me käydään töissä, harrastetaan, tavataan ystäviä, jne, eikä nysvätä kotona 24/7 katsomassa ulos ikkunasta huokaillen kumpa olisi elämä ja varaa tankata se rahoituksella ostettu auto, että pääsisi edes johonkin.
T. Autoton ksupunkilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut siitä myyntihinnan esim noin 50000 ja nyt saan siitä noin 700e kuussa ja sitä kutsutaan sijoittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai sääli? Onko sinulla siellä palsta?
Olen eri, mutta ainakin minulle eräs palstan omistava henkilö sanoi, että tänne voit tulla koska tahansa mieltä lepuuttamaan kaiken kiireen ja stressin keskellä (ei tietenkään kutsumatta pihaan). Antoi vieläpä mökkinsä numeron ja sanoi tervetuloa!! Juteltiin varmaan tunti siinä portilla, kun terveysasemalta tulin ja jäin siihen katselemaan kaunista näkyä. Ajattelin ensi kesänä mennä, ihana paikka on.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen Funikulaarin muuten halusi? Muka "Näköalahissi"!
Mitkä näköalat?
No ainakin hissin korjausmiehen persusta siellä saa ihastella. Kesällä voi sitten mennä jokipaattiin kaljalle odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole jo aikoja sitten päätetty siirtää Koroisille?
Koroisille ei saa rakentaa, kun siellä on niitä muinaismuistoja. Koroisillahan on jo viljelypalstatoimintaa ja sekin on tarkasti säädeltyä, ei saa kaivaa lapionmittaa pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Siihen kirkkotielle on tullut valtava muurimainen jättikerrostalo.
Eiköhän nuo ole opiskelijakämppiä, kun kukaan ei nykyään suostu asumaan jossain Yo-kylän slummissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole jo aikoja sitten päätetty siirtää Koroisille?
Koroisille ei saa rakentaa, kun siellä on niitä muinaismuistoja. Koroisillahan on jo viljelypalstatoimintaa ja sekin on tarkasti säädeltyä, ei saa kaivaa lapionmittaa pidemmälle.
Viime vuonna vahvistettu kaava:
Kaavatilanne Tullut voimaan
Hyv./vahv. päivä 18.05.2020
https://www.turku.fi/kaavoitus/koroisten-siirtolapuutarha-3994-2017
Viheralueet pitää säästää ja rakentaa maalle kerrostalot.