Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen sisällä rokotevääntöä

Vierailija
15.12.2021 |

Onko kenelläkään muulla? Itse hain pari viikkoa sitten ensimmäisen annoksen, puolisoni on hakenut jo ajat sitten tokan annoksen. Painostanut minua hakemaan myös rokotteen. Ei aikaisemmin ole puhunut kuin hyvää rokotteista, itse olen vastainen, koska rokote on täyttä humpuukia, mutta pakon edessä jouduin hakemaan (ei liity puolisoon). Nyt kuitenkin kun hain ensimmäisen annoksen ja alkanut tulemaan uutisia kolmansista rokotteista, puolisoni puhuukin nyt yhtäkkiä siihen malliin, että jos samanlaisia oireita aiheuttaa kuin toinen piikki, niin ei kyllä hae sitä? Ei puhunut aikaisemmin aiheuttaneen haittaa, mutta ilmeisesti on ollut jokin vinossa tietämättäni.

Rokotetut on ristiriitaisia. Minkälaisia kokemuksia teillä perheen sisäisistä rokoteväännöistä? Tai esimerkiksi onko eri mielipiteet lasten rokottamisesta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puoliso on ottanut 2 rokotetta, eikä ole mistään haitoista puhunut, mutta jostain syystä ei halua kolmatta rokotetta. Jättänyt jotain kertomatta? Itse olen toistaiseksi rokottamaton.

Vierailija
2/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla samat arvot ja otamme kaikki rokotteet heti, kun saa. Oma kolmas rokoteaikani on jo tänä perjantaina, miehelläni vasta tammikuussa. Jos lapsille ei anneta Suomessa kolmatta, lähdemme hakemaan ulkomaille hakemaan sen heti, kun jostain voi sen saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh eikä mitään vääntöä lasten kanssa ole ollut. Olen ottanut kaksi rokotetta jo ajat sitten. Kolme lasta on ja kukaan heista ei ole ottanut ja ovat kriittisiä. Nyt yhteiskunta pakottaa rajoittamalla ravintoloihin menoa. Meillä on tapana ollut usein syödä ravintoloissa.

Lapset itse päättävät. Kaksi heistä on jo täysikäistä.

Vierailija
4/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenjäseneni oli myös vahvasti rokotteen kannalla. Myöhemmin sain kuulla monen viikon hankalista vatsavaivoista heti ekan piikin jälkeen, minkä takia epäröi toisen ottamista. Otti kuitenkin ja on ollut siitä asti väsynyt ja mm. karsinut harrastuksia jaksamisen takia. Nyt hakee kolmatta...

Ei, en ymmärrä.

Vierailija
5/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda perhettä.

Vierailija
6/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on ottanut molemmat rokotukset, itse en yhtään. Kunnioitetaan toisiamme ja toistemme päätöksiä 🙂

Vierailija
7/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yh eikä mitään vääntöä lasten kanssa ole ollut. Olen ottanut kaksi rokotetta jo ajat sitten. Kolme lasta on ja kukaan heista ei ole ottanut ja ovat kriittisiä. Nyt yhteiskunta pakottaa rajoittamalla ravintoloihin menoa. Meillä on tapana ollut usein syödä ravintoloissa.

Lapset itse päättävät. Kaksi heistä on jo täysikäistä.

Onhan tämä aika sairasta, että ihmiset joutuvat ottaa rokotteen vastentahtoisesti siksi, että saavat käyttää yhteiskunnan palveluita ja viettää vapaa-aikaansa... Ei siksi, että tauti olisi heille vaarallinen!

Tämä systeemi on mätä!!

Vierailija
8/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaikilla samat arvot ja otamme kaikki rokotteet heti, kun saa. Oma kolmas rokoteaikani on jo tänä perjantaina, miehelläni vasta tammikuussa. Jos lapsille ei anneta Suomessa kolmatta, lähdemme hakemaan ulkomaille hakemaan sen heti, kun jostain voi sen saada.

Tätähän juuri kysyttiin. 

Vierailija
9/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on kahdesti rokotteen jälkeen joutunut olemaan sairauslomalla yli viikon verran. Terve, urheilullinen 42v mies ei nähtävästi ole kaksisessa kunnossa, kun rokote vie vuorokaudeksi päivystykseen tarkkailuun.

Vierailija
10/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vääntöä. Mies halusi rokotteet, lapset ei. Täysi-ikäinen rokottautuu kuulemma ensi viikolla, passia varten. Täysin hämmentävä syy, mutta ymmärrän nuoren kannalta. Kaikilka vapaus valita, eikä kukaan ole arvostellut toisen valintaa.

Vierailija
11/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mulla oli ensimmäisestä vähän enemmän oireita, vaimolla toisesta annoksesta. Yhdellä lapsista meni samalla lailla. Toinen ei tuntenut mitään, mutta paikkaa punotti molemmilla kerroilla. Kellään ei tainnut käsi kipeytyä toisella kerralla.

Olen joskus epäillyt, että se käsikipu riippuu jonkin verran rokotteen antajasta. Mihin pistää ja millä vauhdilla. Voin olla väärässä. Ehkä minulla vaan jostain muusta syystä vaihtelee.

En ole koskaan saanut "rokotekuumetta". En tästäkään, vaikka yks sukulainen sai tunnin kuumeen toisella kertaa.

Vanhemmat sanoi ettei huomanneet mitään oireita kolmannesta.

Vierailija
12/12 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan 80-luvun puolivälissä ~12 vuotta ollut... mikä oli se rokote johon testattiin vaste ja sitten annettiin rokote 6 luokalla?

Mulla oli onneksi vaste jäljellä, mutta joillakin ei ollut. Muutamalle tuli kunnon paukama ja jopa pieni mätäpaise. Oliko se tetanus- vai tuberkuloosirokote?

Huvittaa nämä sivuoirekeskustelut nykyään. Ennen pojat ja tytöt oli rautaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi