pääseekö tällaisella todistuksella v**** mihinkää
Eli lukion päättötokarin keskiarvo himpun yli 7,5 ja yo-todistuksessa paistaa rivi BBCME.
Onko vain haaveilua päästä Helsingin Metropolian ammattikorkeakouluun? PANIIKKI
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:54"]
Hyvin voi päästä teknilliseen esim. Lappeenrantaan, kunhan otat pääsykokeen tosissasi etkä hae sille kaikkein suosituimmalle linjalle. Saimaan ammattikorkeaan pääset varmasti
[/quote] tarvitaan matikkapää ja fysiikka
[/quote] pitkä matematiikka, ei kukkaismatematiikkaa
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:32"]
Hakekaa hyvät ihmiset yliopistoon. Täällä CCMM paperit, 7,8 keskiarvo ja opiskelen alaa jonne tällä hetkellä pienimpiä sisäänpääsyprosentteja (psykologia). Kyllähän hyvät paperit sisäänpääsyä yliopistoonkin helpottaa, mutta lopulta vaaditaan vaan perselihaksi ja oikeaa lukutekniikkaa. Puhumattakaan siitä että jotain hoitotiedettä pääsee Turussa ja Tampereella lukemaan 20% pääsykokeisiin osallistuneista
[/quote] vaikee päästä ainakin Hgissä psykaa lukemaan ja monella laudatureja
[/quote]
Miksi pakko päästä Helsinkiin? Hintataso korkea, kämppää vaikea saada jne
Mulla ka. jotain 7.5 ja M ja C:tä kirjoitin...Olisin pystynyt paljon parempaan, muttei ollu motivaatiota. Nykyään olen ope. Vaati vähän enemmän koulutusta (eka opistotasoinen tutkinto, jolloin en ajatellutkaan jatkaa yliopistooon) ja paljon avoimen yliopiston opintoja, mut tää oli mun tie...
ps. Aina kun oon päässyyt pääsykokeisiin saakka, oon päässyt valinnoissa eteneen...
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:54"]
Hyvin voi päästä teknilliseen esim. Lappeenrantaan, kunhan otat pääsykokeen tosissasi etkä hae sille kaikkein suosituimmalle linjalle. Saimaan ammattikorkeaan pääset varmasti
[/quote]
Ei välttämättä. Jos on pärjännyt lukion pitkässä matikassa edes 6 arvosanoilla, selviää kyllä teknillisestä. Matikka on viitsimisestä kiinni. Tiedän mistä puhun. Fysiikkaan on toki vaikeampi päästä kärryille itse lukemalla, eikä lukiolaisella vielä välttämättä ole itseopiskelun työkaluja
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:32"]
Hakekaa hyvät ihmiset yliopistoon. Täällä CCMM paperit, 7,8 keskiarvo ja opiskelen alaa jonne tällä hetkellä pienimpiä sisäänpääsyprosentteja (psykologia). Kyllähän hyvät paperit sisäänpääsyä yliopistoonkin helpottaa, mutta lopulta vaaditaan vaan perselihaksi ja oikeaa lukutekniikkaa. Puhumattakaan siitä että jotain hoitotiedettä pääsee Turussa ja Tampereella lukemaan 20% pääsykokeisiin osallistuneista
[/quote] vaikee päästä ainakin Hgissä psykaa lukemaan ja monella laudatureja
[/quote]
Niin on kuten sanoin ja tämän tiedän. Pointti oli että tännekkin pääsee ilman laudaatturin papereita, enkä ole ainoa "huonoilla papereilla" sisään tullut.
- Se helsingissä psykaa opiskeleva M/C:n paperit omava
Miks et hae lähihoitajaksi. Siellä jos teet opinnoissa kovasti hommia niin voit saada paremman todistuksen. Sillä site pääset pääsykokeisiin. Ja jos pääset sisään sh-opintoihin niin sulla on jo hyvät pohjatoedot esim. Anatomiasta ja lääkelaskuista.
Vaatii kyl myös kovasti töitä jos haluut rivin kiitettäviä kaikista mut ei mahdoton.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:54"] Hyvin voi päästä teknilliseen esim. Lappeenrantaan, kunhan otat pääsykokeen tosissasi etkä hae sille kaikkein suosituimmalle linjalle. Saimaan ammattikorkeaan pääset varmasti [/quote] tarvitaan matikkapää ja fysiikka [/quote] Ei välttämättä. Jos on pärjännyt lukion pitkässä matikassa edes 6 arvosanoilla, selviää kyllä teknillisestä. Matikka on viitsimisestä kiinni. Tiedän mistä puhun. Fysiikkaan on toki vaikeampi päästä kärryille itse lukemalla, eikä lukiolaisella vielä välttämättä ole itseopiskelun työkaluja
[/quote] sittenhän mun poika pääsee leikiten Aalto yliopistoon Dippilinjalle koska matematiikka ja fysiikka kympin luokkaa
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:32"] Hakekaa hyvät ihmiset yliopistoon. Täällä CCMM paperit, 7,8 keskiarvo ja opiskelen alaa jonne tällä hetkellä pienimpiä sisäänpääsyprosentteja (psykologia). Kyllähän hyvät paperit sisäänpääsyä yliopistoonkin helpottaa, mutta lopulta vaaditaan vaan perselihaksi ja oikeaa lukutekniikkaa. Puhumattakaan siitä että jotain hoitotiedettä pääsee Turussa ja Tampereella lukemaan 20% pääsykokeisiin osallistuneista [/quote] vaikee päästä ainakin Hgissä psykaa lukemaan ja monella laudatureja [/quote] Miksi pakko päästä Helsinkiin? Hintataso korkea, kämppää vaikea saada jne
[/quote] opiskelija soluun pääsee aina,
Opiskelen Laureassa sairaanhoitoa englanniksi. Keskiarvo lukiossa oli 7,5 ja kirjoitin kuusi C:tä, että kaikki mahdollisuudet on! :-)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:38"]
Ilmoittaudu lääkikseen pääsykokeisiin, hae pääsykoekirjat eteen, etsi jostain vanhoja pääsykokeita ja ala opiskelemaan. Hyvin ehtii vielä tänä vuonna.
[/quote] lukion pakolliset ja syventävät fysiikka, biologia ja kemia, ellei oo syventäviä niin kauhee työ tässä vaiheessa oppia kaikki ellei oo todella älykäs
[/quote]
Kauhee työ, mutta ihan oikeasti mahdollista. Ei mikään hyvä paikka tipahda syliin. Eikä sillä älykkyydellä pääse kovin pitkälle, ahkeruudella ja keskittymällä olennaiseen ovet aukeavat. Lopeta itsesääli ja tee jotain konkreettista, vaikka se olisikin epämukavaa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:54"]