Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuropsykologinen tutkimus. Miten ne kuvioiden piirtämiset ja muistitehtävät kertoo mahdollisesta add:sta

Vierailija
15.12.2021 |

Ja ne palikan pyörittämiset ym...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta kerro, vaan yleisestä älykkyydestä ja hahmottamisesta sun muusta.

Ei niistä mitään add tutkita.

Vierailija
2/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se add sitten saadaan selville?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko testin tarkoitus on vain "luvallistaa" annettu päätös. Et voi sitten enää valittaa kun olet tuohon suostunut. Itse tein työkkärin testatuksessa osan testeistä tahallaan väärin, osaan vastasin arpomalla ja osassa olin jo niin poikki etten tiedä itsekään mitä vastasin. Sain normaalia paremman tuloksen. Ei aiheuta toimenpiteitä.

Vierailija
4/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei add:tä lapselta tutkita, niin vanhemmiten joutuu kanssaeläjät kärsimään, esimerkikisi jää vaikka työpuhelin ottamatta mukaan, vaikka siitä on ehdottomasti mainittu, että pitää olla aina tavoitettavissa.

Vierailija
5/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hakeuduin noihin tutkimuksiin koska epäilin adhd :ta. Ap

Vierailija
6/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Adhd- tutkimukset on uus normaali. Joka ikinen haluaa niihin jos ikä on alle 30- v.

Vierailija
7/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei add:tä lapselta tutkita, niin vanhemmiten joutuu kanssaeläjät kärsimään, esimerkikisi jää vaikka työpuhelin ottamatta mukaan, vaikka siitä on ehdottomasti mainittu, että pitää olla aina tavoitettavissa.

En oikein ymmärtänyt tätä kommenttia. Se tutkimus ei sinällään auta, toki diagnoosi voi mahdollistaa erilaisia kuntoutuksia, mihin diagnoosi tarvitaan. Tuohan se tietoa itselle, että on ADHD, mutta suurin työ on tietenkin kuitenkin tehtävä itse. Esimerkiksi nyt tuo puhelinjuttu. Siihen täytyy löytää itselle toimivat keinot, että miten toimii, jotta puhelin ei unohdu. Eli pelkkä tutkimus tai diagnoosi ei auta, itse joutuu työtä vaikeuksien voittamiseksi tekemään.

Vierailija
8/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko testin tarkoitus on vain "luvallistaa" annettu päätös. Et voi sitten enää valittaa kun olet tuohon suostunut. Itse tein työkkärin testatuksessa osan testeistä tahallaan väärin, osaan vastasin arpomalla ja osassa olin jo niin poikki etten tiedä itsekään mitä vastasin. Sain normaalia paremman tuloksen. Ei aiheuta toimenpiteitä.

Ei kai sitä ADHD:tä nyt sentään missään työkkärin testissä itse vastaamalla todeta. Kyllä se vaatii ihan lääkärin diagnoosin tutkimusten jälkeen.

Vierailija
9/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuropsykologinen tutkimus ei välttämättä liity ADHD:n mitenkään. Se voidaan tehdä myös muiden sairauksien kohdalla.

Vierailija
10/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa halutaan tietenkin sulkea ulos muut mahdolliset diagnoosit. ADD:lla kyllä voi olla tekemistä muistin kanssa siten, ettei saa painettua asioita muistiin tai kaivettua niitä ns. kohinan vuoksi.

Vierailija
11/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd- tutkimukset on tosiaan muodissa. Kaikki laiskuus tai elämässä epäonnistuminen ei ole Adhd:ta. Oikeasta Adhd: sta kärsivät sitten kärsii huuhaa- diahnoosin maineesta.

Vierailija
12/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminnan ohjausta,kärsivällisyyttä, yleiset kyvyt...

Kyllä näkyy jos adhd ,ihan siinä jo miten tekee ne testit. Monilla myös muistin kans ongelmia,ja se näkyy kans .

Vierailija
13/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD:seen kuuluvat myös esimerkiksi työmuistin ongelmat, ja on hyvä kartoittaayleisesti asiakkaa kognitiivista kyvykkyyttä

Vierailija
14/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd- tutkimukset on tosiaan muodissa. Kaikki laiskuus tai elämässä epäonnistuminen ei ole Adhd:ta. Oikeasta Adhd: sta kärsivät sitten kärsii huuhaa- diahnoosin maineesta.

Niin no mihin sen rajan sitten vetää? Mikä on huuhaata ja mikä ei? Pakkohan se on tutkia. Ei ne lääkärit kaikille niitä diagnooseja jakele. Esim. tyttöjen(naisten) adhd- ja autismi-diagnoosit on kasvussa sillä nykyään ymmärretään, että ne oireet näkyvät tytöissä ihan eri tavalla kun pojissa.

Itsekin mietin adhd tutkimuksiin menemistä. Mulla on ollut suuria vaikeuksia keskittymisessä ihan lapsesta lähtien. Koulussa pystyin keskittymään vain jos aihe oli 100% mielenkiintoinen. Muuten en pystynyt millään. Yritin ja yritin mutta ajatukset lähtivät väkisin harhailemaan. Samasta kärsin edelleen.

En pysty tekemään edes yhtä kotityötä kerralla, koska "kyllästyn" usein puolessa välissä. Saatan samaan aikaan imuroida, järjestää vaatekaappia, laittaa ruokaa, kastella kukkia, leikkiä koiran kanssa ja lukea vauvapalstaa. 

Toki on mahdollista, että olen vain hemmetin tyhmä.

Vierailija
15/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt tätä kommenttia. Se tutkimus ei sinällään auta, toki diagnoosi voi mahdollistaa erilaisia kuntoutuksia, mihin diagnoosi tarvitaan. Tuohan se tietoa itselle, että on ADHD, mutta suurin työ on tietenkin kuitenkin tehtävä itse. Esimerkiksi nyt tuo puhelinjuttu. Siihen täytyy löytää itselle toimivat keinot, että miten toimii, jotta puhelin ei unohdu. Eli pelkkä tutkimus tai diagnoosi ei auta, itse joutuu työtä vaikeuksien voittamiseksi tekemään.

Työkaverit kun tietää mistä on kysymys, helpottaa heidän elämäänsä, voi kehittää varajärjestelmiä, ja/tai työmaita joissa pystytään varmistamaan, että tulee työt tehtyä. Työntekijänä voi olla aikaansaapa, mutta vaatii vaan enemmän peräänkatsomista, eikä syytetä turhaan laiskuudesta yms. 

Vierailija
16/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuropsykologiset testit kartoittavat oppimiskykyä, muistia, tarkkaavaisuutta, hahmottamista, loogista ajattelukykyä ym.

ADD keskeinen osa oirehdintaa lienee juuri hahmottamisen ja tarkkaavaisuuden pulmat.

Omalla lapsellani ADHD. Älyllisesti lahjakas. Ei oppimisvaikeuksia eikä hahmottamisessa ongelmaa. ADD enemmän jumissa, tunnelukkoja ja oppimisvaikeuksia.

Vierailija
17/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuropsykologinen tutkimus ei välttämättä liity ADHD:n mitenkään. Se voidaan tehdä myös muiden sairauksien kohdalla.

Nepsy-tutkimus on hyvin laaja-alainen.

Osa testeistä mittaa esim. älykkyyttä, osa erilaisia muistin toimintoja ja hahmotuksen mahdollisia ongelmia.

Poika kulki testeissä vuoden, kun oli lukihäiriö ja viitteitä ADD:stä ja älykkyyttäkin epäiltiin aluksi heikoksi.

No, diagnoosi oli asperger ja lukivaikeus, älykkyys keskitason yläpuolella.

Saa nähdä, saako toimintaterapiasta apua oppimisen ongelmiin.

Hullu yhtälö, jos älykkyys on hyvä, mutta kouluarvosanat kuutosia...

Vierailija
18/18 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminnan ohjausta,kärsivällisyyttä, yleiset kyvyt...

Kyllä näkyy jos adhd ,ihan siinä jo miten tekee ne testit. Monilla myös muistin kans ongelmia,ja se näkyy kans .

Oma ADHD lapsi kiitettävän tason oppilas ja tulokset neuropsykologisissa testeissä huiput. Joskus siis näinkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi