Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys irtisanomisesta ja kesälomasta

Vierailija
23.03.2015 |

Eli olen töissä r-kioskilla (ollut kaksi vuotta) ja olen ajatellut itseni irtisanomista kesän aikana kun syksynä kouluni jatkuvat.

Jos siis irtisanon itseni, lomani maksetaan minulle rahana? Mutta entäpä tämä lomalta paluuraha, maksetaanko sekin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sast vaan lomapäiviltä rahat.

Vierailija
2/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa irtisanoutua vasta loman jälkeen tai loman aikana niin että palaat töihin ainakin yhdeksi päiväksi. Näin saat lomaltapaluurahan, muuten et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomia saa automaattisesti rahana. Ta voi haluta, että pidät ne vapaana irtisanomisaikana. Lomarahojen saaminen riippuu työehtosopimuksesta.

Vierailija
4/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaltapaluurahoja ei ole TES:issäsi? Irtisanoudu loman aikana ja palaat töihin edes yhdeksi päiväksi. Näin ollen työnataja ei voi vaatia sinua palauttamaan lomarahoja.

Vierailija
5/5 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalta paluu rahaa et saa jollet mene loman jälkeen takaisin töihin. Eli jos irtisanoo itsensä ja ottaa lomat rahana ei tule ns lomaltapaluurahaa. Mutta jos irtisanoo itsensä mutta pitää lomat ja menee vaikka päiväksi takaisin töihin saa lomaltapaluurahaa. Vaikkakaan nykyään sitä ei kutsuta lolomaltapaluurahaksi