Japanissa kävijät, antakaa vinkkejä
Olen lähdössä Japaniin ekaa kertaa. Ei aavistustakaan minne, joten vinkkejä kaipaan. Milloin kannattaa mennä, minne ja miten kestää sen aikaeron?
Kommentit (13)
Beppu on tosi kiva kylpyläkaupunki. Voi ottaa viikkolipun luotijunaan ja ajella Tokiosta (oletan että lennät sinne) vaikka Kioton (geishoja) ja Hiroshiman (atomipommimuseo) kautta kylpemään.
onneton aloitus. olen menossa, minne?
ikä? kiinnostukset? budjetti? kuinka pitkäksi aikaa? hiukan tarkkuutta aloituksiin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:21"]
ikä? kiinnostukset? budjetti? kuinka pitkäksi aikaa? hiukan tarkkuutta aloituksiin.
[/quote]
Ikä 36 v, budjetti1000 - 1500, aikaa viikko ( lomaa on kaksi viikkoa, mutta aikaeron vuoksi en ehkä yli 10 pvää uskalla olla). Mielelläni menen suurkaupunkiin, mistä on suorat lennot Helsinki-Vantaalta.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:17"]
Kioto! Täynnä hurmaavaa historiaa temppeleistä geishojen kortteleihin, Naran peurapuisto vain reilun puolentunnin junamatkan päässä jne.
[/quote]
Juuri Kioto on listallani ykkösenä. Kannattaako mennä marraskuussa?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:20"]
[/quote]
Miten niin? Itse työnnän nuppineulan maailmankarttaan ja sinne menen.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:21"]
[/quote]
Ikä 36 v, budjetti1000 - 1500, aikaa viikko ( lomaa on kaksi viikkoa, mutta aikaeron vuoksi en ehkä yli 10 pvää uskalla olla). Mielelläni menen suurkaupunkiin, mistä on suorat lennot Helsinki-Vantaalta.
[/quote]
Tuo kymmenen päivää menee jo Tokiossa, etkä ehdi raapaisemaan kuin pintaa. Eka päivä perillä menee ainakin harakoille. Tsekkaa noi Japaninspesialistin tarjoukset, mitä tälläkin sivulla pyörii.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:20"]
[/quote]
Miten niin? Itse työnnän nuppineulan maailmankarttaan ja sinne menen.
[/quote]
Sitten heräät afrikasta RichBigBlackChocolateFlavorin vierestä.
"mutta aikaeron vuoksi en ehkä yli 10 pvää uskalla olla)."
Juuri kun alat toipua jetlagista lähdet takaisin?
Kioto on kiva, ja Nara kuten joku jo sanoikin. Samoin Inari siinä Kioton janNaran välissä, ne torii-porttikujat!
Minä teen aikaeron kanssa niin, että torkun koneessa ja perillä en mene nukkumaan vaan päätän, että nyt on aamu. Pysyy liikkeellä koko päivän ja käy nukkumaan klo 20, seuraavana aamulla on paikkakunnan ajassa.
Kioto ja Tokio on varmaan nk. ummikkoturistille ainakin parhaat kaupungit. Kiotossa asuin 2v ja tuntui silloinkin etten käynyt kaikkialla missä olisi voinut ja Tokiossa tuo tunne on varmaan vielä pahempi joten tekemistä kyllä riittäisi :D ja komppaan myös Naran peurapuistoa jos Kiotoon eksyt.
Kioto! Täynnä hurmaavaa historiaa temppeleistä geishojen kortteleihin, Naran peurapuisto vain reilun puolentunnin junamatkan päässä jne.