Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyinen taantuma on täysin yrittäjien ahneuden syytä.

Vierailija
23.03.2015 |

Yli 20 vuotta EU:ssa, eikä suomiyrittäjä vieläkään tajua tavaroiden vapaata liikkumista. Tuotteille ja palveluille pidetään järkyttävää ylihintaa, ja suomalaiset kuluttajat ovat äänestäneet jaloillaan. Yhä useampi ostaa tuotteet ulkomaisista nettikaupoista, usein vain murto-osalla siitä, mitä Suomessa saisi maksaa samasta tuotteesta. Mutta laskeeko suomiyrittäjä hintoja? Ei laske. S- ja K-mafioiden hinnanlaskut ovat pelkkää silmänlumetta.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:54"]Jos työntekijästä aiheutuvat kulut olisi pienemmät niin töitä olisi kyllä tarjolla yllinkyllin. [/quote]tiedän lukuisia yrittäjiä joilla töitä monen ihmisen edestä mutta eivät voi palkata työntekijän oejiskustannusten takia. Palkka ei ole ongelma heille vaan muut kulut ja oikeudet (esim. Uusi lomaoikeusasia).

[/quote]

Sama täällä! Mikä tuo uusi lomaoikeusasia oikein on? Muistan sen, kun loma-ajan sairastamista muutettiin niin, että sillä saa lisää lomapäiviä (siis sairastaminen tapahtuu aina työaikana vaikka sairastuisi lomalla - mielestäni aivan pöyristyttävää!). Onko tämä siis vielä joku muu juttu?

Vierailija
2/85 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:50"]Yli 20 vuotta EU:ssa, eikä suomiyrittäjä vieläkään tajua tavaroiden vapaata liikkumista. Tuotteille ja palveluille pidetään järkyttävää ylihintaa, ja suomalaiset kuluttajat ovat äänestäneet jaloillaan. Yhä useampi ostaa tuotteet ulkomaisista nettikaupoista, usein vain murto-osalla siitä, mitä Suomessa saisi maksaa samasta tuotteesta. Mutta laskeeko suomiyrittäjä hintoja? Ei laske. S- ja K-mafioiden hinnanlaskut ovat pelkkää silmänlumetta.
[/quote]
Ei ole, vaan sen syytä että vuonna 2007-2008 palkansaajat sai liian isot palkankorotukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:50"]Yli 20 vuotta EU:ssa, eikä suomiyrittäjä vieläkään tajua tavaroiden vapaata liikkumista. Tuotteille ja palveluille pidetään järkyttävää ylihintaa, ja suomalaiset kuluttajat ovat äänestäneet jaloillaan. Yhä useampi ostaa tuotteet ulkomaisista nettikaupoista, usein vain murto-osalla siitä, mitä Suomessa saisi maksaa samasta tuotteesta. Mutta laskeeko suomiyrittäjä hintoja? Ei laske. S- ja K-mafioiden hinnanlaskut ovat pelkkää silmänlumetta. [/quote] Ei ole, vaan sen syytä että vuonna 2007-2008 palkansaajat sai liian isot palkankorotukset.

[/quote]

Niinpä. Taas näitä, joiden mielestä palkat voivat olla ihan kuinka suuria tahansa ja tuotteiden hinnat voivat samaan aikaan olla minimaalisen alhaiset. Miettikääpä hyvät ihmiset, mistä sen tuotteen hinta muodostuu: siinä on yksinkertaistaen ainakin kahden vaiheen henkilöstökulut mukana: niiden ihmisten, jotka tuotteen valmistavat, ja niiden jotka myyvät sen kaupasta ulos. Usein toki lisäksi raaka-aineiden valmistus on vielä erikseen, mutta niistä suurin osa taitaa nykyään tapahtua muualla kuin Suomessa ja siitä harva viitsii enää valittaa.

Mutta niin, miettikää nyt edes hieman nenäänne pidemmälle ennen kuin alatte tämän ainaisen vaahtoamisen muotoa "Minulla täytyy olla iso palkka ja pitkät lomat (= lisää kuluja työnantajalle), mutta ostamani tuotteet eivät saa maksaa mitään".

Vierailija
4/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 06:55"]

Jostain kumman syystä vähiten tuottavaa työtä tekevillä on kohtalaisen isot palkat, vaikka heillä on itsellään toisenlainen luulo.

[/quote]

Syykään ei ole sen kummempi kuin AY-liike. Älkää hyvät ihmiset äänestäkö enää demareita! Se porukka ei tätä kuviota näy ymmärtävän ennen kuin on koko maa konkurssissa.

[/quote]

Nyt kaikki eroamaan liitoista, niin saamme liittopomojen menneisyyteen takertuvan politiikan kuihdutettua ehkä juuri ja juuri ajoissa!

Yrittäjien vaalikoneesta perussuomalaisten Jarmo Keto:

Punaisen ammattiyhdistysliikeen solidaarisuus loppuu siihen paikkaan, kun henkilö ei enää ole töissä. Mielestäni todellista solidaarisuutta olisi pyrkiä palkkaamaan mahdollisimman paljon ihmisiä, ei maksimoida jo valmiiksi työelämässä olevien tulotaso.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3850125/ketju/eroa_ammattiliitosta_tee_se_heti

Vierailija
5/85 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 16:50"]

Kyllä yrittäjät voittoa tekevät.

Ja hinnat on pilvissä myös niissä yrityksissä joissa ei oel yhtään "isopalkkaista" työntekijää vaan yrittäjä itse

[/quote]

Haha voi sinua höperöä, jotkut tekevät, jotkut eivät! Kerrohan missä on kalliit hinnat. Minkälaisista tuotteista on kyse? Oletko arvioinut esim. jälleenmyyntituotteiden hankintahintoja yrittäjälle vai onko kyse palveluista?  Myykö yrittäjä design-tuotteita kalliilla, kun voisi ihan hyvin meidän mieliksi myydä halvalla? Mitenkäs yrittäjän käytössä olevat tilat? Ovatko ilmaiset? Entä muu käyttöomaisuus?
[/quote]vahinkoalapeukku.

Vierailija
6/85 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:54"]Ja suomalaisyrittäjän tuotteet ja palvelut ovat kalliita... niin, miksi?
[/quote]

Hyvä kysymys. Miksi esim. ruoka on Suomessa kymmeniä prosentteja kalliimpaa kuin muualla Euroopassa? En keksi mitään järkevää syytä.

Ap
[/quote]

No, pitäähän k kauppiaalla olla 75jalkainen sunseeker predator??

Vierailija
7/85 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:01"]

Suomessa väitetään nimenomaan palkkojen olevan liian kovat. Ongelma on siinä, että mulle enemmän muille vähemmän. Paljon palkkaa pitää saada, mutta mistään ei olla valmiita maksamaan mitään. Samat palkanvaatijat haluavat kaiken ilmaiseksi. Ei se yhteiskunta sillä tavalla toimi. Minkä saat itse palkkaa, ole se valmis maksamaan myös muille. Jostain kumman syystä vähiten tuottavaa työtä tekevillä on kohtalaisen isot palkat, vaikka heillä on itsellään toisenlainen luulo. Tuottavaa työtä tekevien on hankittava heidänkin palkkansa. En tarkoita, että se tuottamaton työ olisi tarpeetonta, mutta hinnoissa on sekin oltava mukana. 

[/quote]

Tässä juuri on villakoiran ydin. Minulle ja minun kavereille palkankorotus, ja muille hyödykkeitä ja palveluja tuottaville ja myyville sitten roima palkan alennus, koska minä ja minun kaverit emme halua maksaa niistä hyödykkeistä juuri mitään.

Ihmisiltä on kadonnut käsitys tavaran ja palvelujen todellisesta arvosta, kun huomioidaan että niiden valmistamiseen ja tuottamiseen tarvitaan ihmisten työpanosta. Upea kulutusyhteiskuntamme on rakennettu huijauksen varaan, ja nyt tuon huijauksen seuraukset alkavat vähitellen näkyä suomalaisten työttömien armeijana. Kun kukaan ei enää maksa tavaroista sitä summaa, mikä niiden hinnaksi tulee kun tekijöille maksetaan kunnon palkka, nuo tekijät jäävät työttömiksi.

Saamme siis juuri sitä, mitä ihan itse olemme tilanneet.

[/quote] Ei hätää, 4D-tulostus mullistaa koko maailman, tavara menettää arvonsa statussymbolina, tavaran haaliminen ei enää olekaan se juttu, kun kaikkea on saatavilla kaikille. Rikkaat eivät myöskään enää voi riistää köyhiä, ei ainakaan materian suhteen. (aina poikkeus taitaa olla vesi, josta voi tulla tappelua)

Onko vihdoinkin avautumassa uusi aika - lähes antiikin veroinen - jolloin ihmiskunta keskittyisi henkisiin asioihin materiaalinhaalimisen sijaan?

Vierailija
8/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:10"] Suomen palkkataso on paska. Lama johtuu siitä että ihmisillä ei oo varaa ostaa mitään. Palkat ylös ja Suomi nousuun! [/quote] Kuka ne korkeammat palkat maksaa? [/quote]kuluttajat tietysti ja yrittäjät

[/quote]

Kuluttajat ei suostu maksamaan niitä hintoja vaan ostaa Kiinalaista halpatavaraa

Vierailija
9/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 21:29"]

Miksi kuluttajat maksaisivat työntekijöiden palkkakustannukset? 

[/quote]

Koska mistäpä muualtakaan rahat palkkojen maksuun tulisivat kuin niistä tuotteista (tai palveluista) joita ko. yritys myy? Joita ostaa ja jotka siis myös maksaa: kuluttaja. Luulitko, että yrittäjällä on jokin taikakirstu, josta hän ottaa aina palkkoihin tarvittavan määrän rahaa? Tai että ne rahat tipahtavat taivaasta?

[/quote]

Mutta kun ne kuluttajat Ei suostu niitä maksamaan vaan ostaa ulkomailta halvempia tuotteita.

Vierailija
10/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa väitetään nimenomaan palkkojen olevan liian kovat. Ongelma on siinä, että mulle enemmän muille vähemmän. Paljon palkkaa pitää saada, mutta mistään ei olla valmiita maksamaan mitään. Samat palkanvaatijat haluavat kaiken ilmaiseksi. Ei se yhteiskunta sillä tavalla toimi. Minkä saat itse palkkaa, ole se valmis maksamaan myös muille. Jostain kumman syystä vähiten tuottavaa työtä tekevillä on kohtalaisen isot palkat, vaikka heillä on itsellään toisenlainen luulo. Tuottavaa työtä tekevien on hankittava heidänkin palkkansa. En tarkoita, että se tuottamaton työ olisi tarpeetonta, mutta hinnoissa on sekin oltava mukana. 

Vierailija
11/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo! Buuu! Ei jatkoon!

Vierailija
12/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä juuri on villakoiran ydin. Minulle ja minun kavereille palkankorotus, ja muille hyödykkeitä ja palveluja tuottaville ja myyville sitten roima palkan alennus, koska minä ja minun kaverit emme halua maksaa niistä hyödykkeistä juuri mitään.

Ihmisiltä on kadonnut käsitys tavaran ja palvelujen todellisesta arvosta, kun huomioidaan että niiden valmistamiseen ja tuottamiseen tarvitaan ihmisten työpanosta. Upea kulutusyhteiskuntamme on rakennettu huijauksen varaan, ja nyt tuon huijauksen seuraukset alkavat vähitellen näkyä suomalaisten työttömien armeijana. Kun kukaan ei enää maksa tavaroista sitä summaa, mikä niiden hinnaksi tulee kun tekijöille maksetaan kunnon palkka, nuo tekijät jäävät työttömiksi.

Saamme siis juuri sitä, mitä ihan itse olemme tilanneet.

Vierailija
13/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä vähiten tuottavaa työtä tekevillä on kohtalaisen isot palkat, vaikka heillä on itsellään toisenlainen luulo.

[/quote]

Syykään ei ole sen kummempi kuin AY-liike. Älkää hyvät ihmiset äänestäkö enää demareita! Se porukka ei tätä kuviota näy ymmärtävän ennen kuin on koko maa konkurssissa.

Vierailija
14/85 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:52"]Ok....siinä vaiheessa kun haluamme esikoulutasoisen analyysin nykyisestä taloustilanteesta olet ensimmäisiä, johon otamme yhteyttä.
[/quote] :D

Vierailija
15/85 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok....siinä vaiheessa kun haluamme esikoulutasoisen analyysin nykyisestä taloustilanteesta olet ensimmäisiä, johon otamme yhteyttä.

Vierailija
16/85 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai,oliskohan korkeat hinnat, ahneen ay-mafian saavutuksia?

Vierailija
17/85 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suomalaisyrittäjän tuotteet ja palvelut ovat kalliita... niin, miksi?

Vierailija
18/85 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihöntavarat ole Sumessa sen kalliimpia kun muuallakaan. En ymmärä tätä vaahtoamista,  melko saman hintaisia kaikki kamat ja palvelut noin suurin piirtein on. 

Vierailija
19/85 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,ei muuta kuin nyt porukalla kaikki Suomen yrittäjät halpuuttamaan hintoja,niin saadaan Suomi nousuun!!!
Samalla vois vaikka sääntelyä ja valvontaa lisätä, ettei ihan hulvattomaksi mene koko touhu. Ja tottakai, veroja ja julkisia maksuja lisää, että saadaan halpuutetuista hinnoista se sama potti kasaan.

Vierailija
20/85 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen palkkataso on paska. Lama johtuu siitä että ihmisillä ei oo varaa ostaa mitään. Palkat ylös ja Suomi nousuun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä