Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri kiusaa mua tahallaan ?

Vierailija
23.03.2015 |

Tää alko kesällä, noin vuosi sitten. Muutin uuteen asuntoon, kerrostalo yksiöön ja mulla on hieman omituisia tapoja. Kuuntelin sillon musiikkia kovemmalla, musiikki makuni on monipuolinen, osa ihan normaaleja ja yleisiä biisejä, jotkut taas ei niin massa kamaa, sitten kelaan biiseissä aina tiettyjä kohtia läpi uudestaan ja uudestaan kun pidän niistä ... tai saatan monta kertaa kuunnella peräkkäin jonkun suosikki kappaleen uudestaan ...

Niin mitä teki naapuri? hakkas nyrkillä seinään!

Ja kerran kun olin rupeemassa nukkumaan ja pidin jotain ääntä aivan siinä seinän vieressä, kun sänky on siinä, nii naapuri naputteli sormilla just siitä kohasta seinää ..... Vissiin uteliaisuuttaan(?)

Ja kerran on hakannu nyrkillä myös seinään, kun oon rämpyttäny valoja, kun oon yrittäny häätää ampiaisen lampusta... Kun naapuri laittaa esim. omalla puolellaan valot päälle katkasijasta, SE KUULOSTAA KUN NE VALOT LAITETTAISIIN PÄÄLLE MINUN ASUNNON PUOLELLA !

Ja nenän niistot kuuluu selkeesti läpi, puhe, kusen lorotus ... Mä en jaksa enää ! Oon tullu jo aivan sairaaksi/hulluksi. Mulla on pakko ajatuksia koko ajan mun naapureista, kyttään omia ääniä ja jatkuva sisäinen ahdistus! :'( Ollu kesästä 2014 lähtien.

Ja kun naapuri kolistelee oman asuntonsa puolella jotain, se selkeesti kuuluu mun asuntoon ja oon alkanu aattelee et mitä jos ne tekee jo tahallaan mulle kiusaa , kun pitävät vissiin mua vähän outona tapojeni takia ... Joskus yksinäni täällä myös juttelen tai hihittelen jollekin hauskalle asialle, nii sekin varmaan vaan vahvistaa hullun leimaa. Ja en oikein käy missään, paitsi töissä ja mulla ei käy koskaan vieraita. Se varmaan kans vahvistaa sitä leimaa. Ovat katsoneet rapussa nimittäin kun kummajaista ja naureskelleet mulle.

Eikä ahdistusta helpota se että naapurustossa asuu myös nuorisoa ...

Millä ihmeellä saan pääni kasaan ? Auttakaa !

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä niistä, saat asua miten haluat! Tuskin ne tietää käykö sulla vieraita vai ei. Inhottavaa kun kaikki kuuluu seinän taakse, mut aina voit muuttaa jos liikaa ahdistaa! Tsemppiä!

Vierailija
2/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itae luukutat musiikkia ja metelöit yöllä, mutta naapurista kuuluva napsuttelu on sun tahallaan kiusaamista?
Muuta metsämökkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakämpästä on helppo häipyä. Omistusasunto onkin sitten vähän hankalampi.

Vierailija
4/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko terapiasta apua?

Vierailija
5/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:21"]Itae luukutat musiikkia ja metelöit yöllä, mutta naapurista kuuluva napsuttelu on sun tahallaan kiusaamista?
Muuta metsämökkiin.
[/quote]

Ja pointtina siis, että jos sun kämppään kuuluu valon napsauttaminen ja kusen lorina, niin myös sun kämpästä kuuluu noi muille. Voitte joko molemmat lopettaa hengittämisenkin, tai sitten suosittelen muuttoa.

Vierailija
6/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:20"]

Älä välitä niistä, saat asua miten haluat! Tuskin ne tietää käykö sulla vieraita vai ei. Inhottavaa kun kaikki kuuluu seinän taakse, mut aina voit muuttaa jos liikaa ahdistaa! Tsemppiä!

[/quote]

Eipä oo noin helppoa vaihtaa asuntoo, kun ei oo nyt vakituista työpaikkaa tai opiskelupaikkaa ja toi taloudellinen tilanne niin ja näin... Ja mistä tiiät, että ruoho ois vihreämpää aidan toisella puolella, siis siinä seuraavassa asunnossa?

Vierailija
7/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:21"]

Itae luukutat musiikkia ja metelöit yöllä, mutta naapurista kuuluva napsuttelu on sun tahallaan kiusaamista? Muuta metsämökkiin.

[/quote]

En kyllä metelöi yöllä? ja saa kai musiikkia kodissaan kuunnella, vai eikö?

Vierailija
8/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa :D itse terrorisoit naapuria kuuntelemalla jotain musiikinpätkää! kovalla useita kertoja ym ja sitten valitat kun jotain kuuluu takaisin? 

HOMMAA kuulokkeet jos on pakko kuunnella kovalla, news flash, kerrostaloissa ei kuunnella musiikkia kovalla ja häiritä tahallaan muita.

Ps naputtelen sormiani seinääsi, koska haluan että sinä tunnet sormeni aivoissasi :)

T: NAAPURI JA TULE KYLÄÄN KOHTA

Vierailija
9/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:27"]

Vuokrakämpästä on helppo häipyä. Omistusasunto onkin sitten vähän hankalampi.

[/quote]

Eipä oo helppo häipyä mun tapauksessa.

Vierailija
10/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kämppä, että aina kun naapuri menee tai tulee niin se kuulostaa siltä, että hän tulee omaan asuntoon. Siis kaikuu peräseinissä asti se oven sulkeminen tai avaaminen, ärsyttävää.

Vierailija
11/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:29"]

Oisko terapiasta apua?

[/quote]

En tiiä oisko apua.

Vierailija
12/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:34"]

Itae luukutat musiikkia ja metelöit yöllä, mutta naapurista kuuluva napsuttelu on sun tahallaan kiusaamista? Muuta metsämökkiin.

[/quote]

[/quote]

Ei saa kuunnella niin kovaa että se häitisee muita, oli sitten päivä tai yö. Tavallisella "taustamusiikkivoimakkuudella" saa kyllä. Se että haluat kuunnella kovaa tarkoittaa sitten niitä kuulokkeita, vai haluatko että naapuri soittaa yhtä kovaa takaisin jotain mistä et itse tykkäisi? IDIOOTTI

Vierailija
13/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisköhän sun ottaa yhteys lääkäriin?

Vierailija
14/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikoitellen ihan kuin minun kirjoittamaa tekstiä. Voi olla että jotkut kolistelevat yms ihan kiusallaankin

Vierailija
15/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:21"]Itae luukutat musiikkia ja metelöit yöllä, mutta naapurista kuuluva napsuttelu on sun tahallaan kiusaamista? Muuta metsämökkiin. [/quote] Ja pointtina siis, että jos sun kämppään kuuluu valon napsauttaminen ja kusen lorina, niin myös sun kämpästä kuuluu noi muille. Voitte joko molemmat lopettaa hengittämisenkin, tai sitten suosittelen muuttoa.

[/quote]

Oon yrittäny ajatella ettei kuuluis... Mut ei tuota päänsisällä tulosta. :'(

Vierailija
16/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:35"]

No mitä hittoa :D itse terrorisoit naapuria kuuntelemalla jotain musiikinpätkää! kovalla useita kertoja ym ja sitten valitat kun jotain kuuluu takaisin? 

HOMMAA kuulokkeet jos on pakko kuunnella kovalla, news flash, kerrostaloissa ei kuunnella musiikkia kovalla ja häiritä tahallaan muita.

Ps naputtelen sormiani seinääsi, koska haluan että sinä tunnet sormeni aivoissasi :)

T: NAAPURI JA TULE KYLÄÄN KOHTA

[/quote]

En kyllä ole koskaan tehnyt sitä siksi, että häiritsisin tahallani naapureita...

Vierailija
17/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:35"]

Mulla on sellainen kämppä, että aina kun naapuri menee tai tulee niin se kuulostaa siltä, että hän tulee omaan asuntoon. Siis kaikuu peräseinissä asti se oven sulkeminen tai avaaminen, ärsyttävää.

[/quote]

Sama täällä. - AP

Vierailija
18/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis itse pidät tavallisia elämisen ääniä (myös joitain ikävämpiäkin ja ärsyttävämpiä...) mutta naapuri ei saa samaa tehdä ilman että on tahallista kiusaamista?

Vierailija
19/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:34"]

[/quote]

[/quote]

Ei saa kuunnella niin kovaa että se häitisee muita, oli sitten päivä tai yö. Tavallisella "taustamusiikkivoimakkuudella" saa kyllä. Se että haluat kuunnella kovaa tarkoittaa sitten niitä kuulokkeita, vai haluatko että naapuri soittaa yhtä kovaa takaisin jotain mistä et itse tykkäisi? IDIOOTTI

[/quote]

No onko liian kovaa jos läppärissä äänenvoimakkuus on 15%/100% ja youtubessa 70%/100% , samoin katsomossa jos katson ohjelmia/elokuvia?

Vierailija
20/47 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:46"]

Eli siis itse pidät tavallisia elämisen ääniä (myös joitain ikävämpiäkin ja ärsyttävämpiä...) mutta naapuri ei saa samaa tehdä ilman että on tahallista kiusaamista?

[/quote]

Niin. T. AP