Onko tradenomikoulussa esitelmiä?
Tai onko joku koulu missä ei ole esitelmiä. Puhumaan pystyn niitä näitä, mutten pitämään esitelmiä.
Kommentit (16)
On esitelmiä suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, meillä jopa ranskaksi.. ryhmätöitä ryhmätöiden jälkeen. FUCK IT!
tradenomikoulu. <3 :D
jos esiintymistä jännität, suuntaa ennemmin yliopistoon, siellä esitelmiä ainakin kauppiksessa on huomattavasti vähemmän kuin amk:ssa. Olen siis käynyt amk:ta pari vuotta ja nyt olen kauppakorkeassa, joten tiedän mistä puhun. :) ja suuntaa ennemmin sitten laskentatoimeen/taloushallintaan kuin markkinointiin ja johtamiseen, koska niissä esiintymistä on huomattavasti enemmän.
Missään koulussa et kuitenkaan pysty esiintymisiä välttämään, mitta esimerkiksi yliopistoissa on usein tarjolla sellaisia esiintymisjännityskursseja.
On ja hyvä että onkin. Kyllä suullinen viestintä kuuluu olennaisena osana liiketalouteen.
Onon, mutta se tekee vaan hyvää! Olen ollut vasta alle vuoden opiskelemassa ja jännitys on hälventyt huomattavasti esitysten takia! Esiintyminen ja jännitys ei helpotu muuten kuin esiintymällä.
Juu meillä Haaga-Heliassa oli joka kurssilla isompaa ja pienempää, ja tosiaan englanniksi, ruotsiksi ja venäjäksikin olen pitänyt. Oli oikein puheviestinnän kurssi erikseen, jossa erilaisia esiintymistilanteita (puhe, esitelmä, paneelikeskustelu, väittely jne)
Minä ja moni muu niitä aluksi jännitettiin, mutta tässäkin tapauksessa kokemus tuo varmuutta.
Käytännössä joka kurssilla.. AMK never again! >:)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:42"]ainakin kauppiksessa on
[/quote]
Kauppis = Kauppaoppilaitos. Ei voi mitään.
Hae lääkäriltä propral resepti esiintymisjännitykseen. Ei kannata missään nimessä antaa esiintymisjännityksen olla kouluttautumishaaveiden esteenä! Siihen päälle harjoitusta harjoitusta ja harjoitusta.
Ok, kiitos. Sinnepä meni sekin..
Ryhmätöissä ei mitään vikaa, mutta yksin en vaan pysty esiintymään ison joukon edessä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:57"]Ok, kiitos. Sinnepä meni sekin..
Ryhmätöissä ei mitään vikaa, mutta yksin en vaan pysty esiintymään ison joukon edessä.
[/quote]
Koulussa niitä on helppo harjoitella.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:57"]Ok, kiitos. Sinnepä meni sekin..
[/quote]
Pystymisessä ja haluamisessa on iso ero. Pystyt kyllä jos harjoittelet oikeasti ja pahaan esiintymisjännitykseen on myös ihan lääkkeitä olemassa, joiden avulla selviää. Haluaminen on sitten ihan omasta viitsimisestäsi kiinni kuinka paljon olet valmis näkemään vaivaa tämän ongelman selättämiseksi.
Olen jo yli 30. Onhan se noloa jos en pysty tämän ikäisenä änkyttämättä esiintymään. Joten merkonomitutkinto saa jäädä merkonomintutkinnoksi..
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 20:03"]Olen jo yli 30. Onhan se noloa jos en pysty tämän ikäisenä änkyttämättä esiintymään. Joten merkonomitutkinto saa jäädä merkonomintutkinnoksi..
[/quote]
Oletko ikinä ollut kuuntelemassa kouluesotelmiä? 85% sekoilee sanoissaan, änkyttää, tärisee hermostuneena, lukee välillä väärää lausetta kun 10% selviää ihan hyvin lukemalla paperista ja max 5% on luontaisia esiintyjiä.
AMK:ssa ei tehdä oikeastaan muuta kuin esitetään ryhmätöitä. Siihen tottuu hetkessä koska niitä on monta päivässä.
Siellä niitä vasta onkin.