5-vuotiaan kengänkoko -gallup :)
Minkä kokoisia popoja teillä käytetään? Meidän tytöllä on nyt koko 31, tuleekohan hänestäkin "kanoottijalka" niin kuin täällä aaveella nyt keskustellaan?
Isän puolen kaikilla naisilla on isot lättäjalat. En sano tätä pahalla, totean vain. Geenit ovat ehkä periytyneet..
Kommentit (41)
Poika 5v 2kk. Kengät 34-35. Melkein 120cm pitkä :)
tyttö, 28. Pieni sirppana,105 cm pitkä
Poika ja koko 33 tosin meillä on jätkä muutoinkin iso.
Onpa pieniä tai sitten mun mukulalla on isot jalat. Poika 3v 4kk ja 28kuomat tänä talvena ja enää ei mahdu villasukat kunnolla...
Kaksospojat viisi ja puoli vuotta, toisella 31, toisella 28/29.
Ihan järkyttävät kanootit teidän lapsilla!!! :O meidän pitkällä 9,5v:llä on 36-37!! 4,2v:lla on 24-25.. Hemmetti, mulla 162,5cm, pian 34v mammalla on 37 jalka..
Pienikokoinen tyttö juuri 5v täyttänyt, kengän koko noin 29.
Pojalla kengänkoko 30 talvikengissä. Ajattelin että hällä ois iso jalka muihin nähden (on ikäisiinsä verrattuna pitkä) mutta taitaa olla aika normaali :)
Tyttö kohta 5 v 104 cm, 14 kg ja kenkä 25-26
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:05"]Onpa pieniä tai sitten mun mukulalla on isot jalat. Poika 3v 4kk ja 28kuomat tänä talvena ja enää ei mahdu villasukat kunnolla...
[/quote]
Jalka kasvaa nopeasti noin 3-4v ikään, mutta usein sen jälkeen hitaammin.
Miksi näitä alapeukutetaan? En ymmärrä. Liian pieni jalka? Liian suuri jalka? Mikä olisi sitten sopiva jalka? Minkä se lapsi sille voi, oli jalka suuri taikka pieni. Meillä 5-v tyttö on pitkä ja yleensä se jalan kokokin on silloin hieman suurempi. Vanhemmat olemme 190cm ja 173cm, eli luonnollisesti tytöstäkin tulee pitkä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:08"]Pienikokoinen tyttö juuri 5v täyttänyt, kengän koko noin 29.
[/quote]
Pieni = 105cm
Uusimmat kengät taitaa olla kokoa 29-30. Pituuteen verrattuna jalka näyttää jopa isolta.
Pojalla, joka juuri täytti viisi on nyt käytössä vielä 30, mutta just ostettiin kevätkengät niin 31.. On muuten ihan normaalikokoinen, keskikäyrällä kasvanut aina.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:12"]
Miksi näitä alapeukutetaan? En ymmärrä. Liian pieni jalka? Liian suuri jalka? Mikä olisi sitten sopiva jalka? Minkä se lapsi sille voi, oli jalka suuri taikka pieni. Meillä 5-v tyttö on pitkä ja yleensä se jalan kokokin on silloin hieman suurempi. Vanhemmat olemme 190cm ja 173cm, eli luonnollisesti tytöstäkin tulee pitkä.
[/quote]
Joo mua kans huvittaa tämä asia, miksi ? :D Luulen että joku ihan huvikseen painelee noita peukkuja, koska eihän tuossa ole mitään tolkkua... Eihän ihmiset nyt jalkansa koolle voi mitään!!
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:00"]
Poika 5v 2kk. Kengät 34-35. Melkein 120cm pitkä :)
[/quote]
Meillä myös poika 5v2kk ja noin 118 cm pitkä ja kengänkoko 29-30.
Tämä kyllä todistaa, ettei se pituuskaan tässä ole määräävä tekijä.
Isoveljellä oli samanikäisenä kengänkoko 28 mutta hän oli myös 4 cm lyhyempi. Meillä vanhemmilla minulla on 38 ja isällä 45. Niin, ja nyt isoveljellä 9v on jalka kuin kanootti, koko 35. Meillä jalka on kasvanut vauhdikkaimmin tällä vanhemmalla juuri kouluikäisenä eli 7-vuotiaana koko oli 31.
Tytölle ostin nyt 32 kokoiset lenkkarit. 5,5v. Kanoottijalka on äitinsäkin. Tytöstä kyllä todennäköisesti kasvaa äitiään hieman pidempi.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:05"]Onpa pieniä tai sitten mun mukulalla on isot jalat. Poika 3v 4kk ja 28kuomat tänä talvena ja enää ei mahdu villasukat kunnolla... [/quote] Jalka kasvaa nopeasti noin 3-4v ikään, mutta usein sen jälkeen hitaammin.
[/quote]
Mä taas luin että kasvaa noin 6v saakka nopeasti. On ainakin kasvanut sen kaksi numeroa vuodessa jo muutaman vuoden ajan, poika siis nyt 5v.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 22:05"]Onpa pieniä tai sitten mun mukulalla on isot jalat. Poika 3v 4kk ja 28kuomat tänä talvena ja enää ei mahdu villasukat kunnolla... [/quote] Jalka kasvaa nopeasti noin 3-4v ikään, mutta usein sen jälkeen hitaammin.
[/quote]
Mä taas luin että kasvaa noin 6v saakka nopeasti. On ainakin kasvanut sen kaksi numeroa vuodessa jo muutaman vuoden ajan, poika siis nyt 5v.
[/quote]
meillä pojalla kyllä tämä talvi kasvoi jalka paljon 26--> 28 siis muutamassa kuukaudessa. Pituutta on 104cm ja pituuskasvua ollut nyt 4cm/4kk aikana
Tyttö 5,5v ja kengän koko 32. Sirorakenteinen kropaltaan, mutta kaikilla lapsillani jalan koko on ollut isommassta päästä.
Poika 5,5v kengän koko on 34-35.