Kierukoiden hinnat?
Eli paljonko teillä on hormonikierukka maksanut? Ja miten älyttömästi sen laitto sattuu? :/ Saa kertoa myös käyttökokemuksia :) Ja minkä niminen kierukka käytössä? Mulla ollut Nuvaring pitkään ja olen tykännyt tosi paljon, ei mitään haittavaikutuksia, mutta hormonikierukka tulisi tosiaan paljon halvemmaksi ja vielä vaivattomammaksi. Lähinnä pelottaa sen laittaminen, kun monet sanovat tuskaiseksi operaatioksi.
Kommentit (2)
Hormonikierukat Mirena ja Jaydess maksavat vähän yli 150e. Joissain kunnissa voi ensimmäisen tai hoitoindikaatiolla laitettavan tosiaan saada ilmaiseksi. Kuparikierukat eivät ole lääkevalmisteita joten niiden hinnat määrittelee apteekki ja voivat vaihdella paljonkin. 170e tienoilla taisi viimeisin tietoni olla.
Laitto muistuttaa mielestäni paljon papakokeen ottoa. Kestää vain selkeästi pidempään ja muutaman kerran kirpaisee enemmän kun mitataan / laitetaan kierukka sisään.
Helsingin kaupunki kustantaa ainakin ensimmäisen ilmaiseksi. Mulla oli mirena ja sen jälkeen kuparikierukka. Molemmat tuli menkkojen aikana ulos (ei synnyttänyt )