Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

säälittää köyhät sossun tuilla elävät lapset :'(

Vierailija
23.03.2015 |

eivät pääse koskaan minnekään lomalla, eivät omista uusimpia kännyköitä, ei suksia jne. elämä on yhtä kituuttamista ja toisten lapsen elämän kadehtimista :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eivät omista uusimpia kännyköitä"

Kirjoita ensi kerralla "eivät omista kännyköitä".

T. sossun tuella elävien lasten äiti

Vierailija
2/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sossuntuilla elävä lapsi, enkä mä tajunnut ees kadehtia muita. Nyt vasta aikuisena olen tajunnut kuinka köyhä perheemme oli silloin. Kai se oli kun 90-luvun lama ja halpa kerrostalolähiö, niin muutkin oli köyhiä.

Joka tapauksessa mulla oli hyvä lapsuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:30"]

"eivät omista uusimpia kännyköitä"

Kirjoita ensi kerralla "eivät omista kännyköitä".

T. sossun tuella elävien lasten äiti

[/quote]

eikö ole varaa ollenkaan kännyköihin? kyllä se on iso eriarvoisuus ja lapsi jää muista syrjään. ellei kyseessä ole joku huonon alueen koulu.

Vierailija
4/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä säälittää lapset, joiden onni on kiinni kännyköiden uutuudesta, tai lomamatkan kohteesta. Kadehtimisenkin oppivat vanhemmiltaan, jos oppivat. Eivät osaa iloita arjen pienistä asioista.

Kyllä, meillä osataan. Lapsilla on tarpeen mukaiset kännykät, vaan ei uusimpia sellaisia. On varaa tai ei. (olisi varaa, vaan en ole opettanut materian perään juoksemaan)

Vierailija
5/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää kans. Mutta eniten säälittää, että köyhät lapset eivät pääse edes kavereidensa synttäreille. Se on murheellista. 

Vierailija
6/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi varttuu, niin on myös hankala maksaa/ostaa mopokortti/mopo ja ajokortti/auto lapselle ja nekin tärkeitä.

Vierailija
7/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää ihmiset joilla on pieni sielu

Vierailija
8/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää enemmän se, että lapsen vanhempien elämänhallinta ei välttämättä ole parasta A-luokkaa. Säälittää, että lapselle muodostuva kuva normaalista elämästä on sitä, että työssäkäynnin sijaan täytellään kelan ja sossun kuponkeja. Ja että elämäm koulusta saa riittävät eväät tulevaisuuteen, jotta voi itsekin tulevaisuudessa käydä luukulla.

Eikä näin onneksi ole läheskään joka tapauksessa, mutta säälinpä tässä juuri niitä tapauksia, kun näin käy.

Vierailija
9/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää lapset, jotka joutuvat elämään materiakeskeisessä perheessä. Aina ollaan hinkumassa sitä uusinta puhelinta tai tablettia. Tai tietokonetta. Tai mopoiässä mopoa, mopoautoa.

Sitten samassa lauseessa nämä pintaliitolasten vanhemmat toteaa kuinka köyhän perheen lapsi jää jalkoihin. Kenen toimesta? Niiden lasten, jotka saavat aina kotoa kaiken, niinkö? Siis ikään kuin sinun lasten jalkoihin?

Minut on kasvatettu niin, että uusinta puhelinta (tai mitä vaan) ei saa vain sen takia, kun kaikilla muillakin on. Minut on kasvatettu myös olemaan niiden vähempiosaisten lasten kaveri, eihän se niihden lasten vika ole. Ja voin oikeastaan todeta, että ne vähävaraisemmista perheistä tulevat lapset on poikkeuksetta olleet kaikista realistisimpia, "jalat tukevasti maassa" olevia tyyppejä.

Ei sellaisen ihmisen kanssa ole kiva viettää aikaa, joka ei uusimpien merkkirytkyjen takaa näe kuin korkeintaan oman napansa. Arvostan sellaisia ihmisiä, myös lapsia, jotka osaavat aidosti arvostaa sitä mitä niillä on, eivätkä jatkuvasti haaveile uudemmasta, kalliimmasta ja paremmasta.

Vierailija
10/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä js kun tämä eriarvoisuus ei lopu milloinkaan. Köyhän lapset lähtevät tyhjin käsin myös opiskelemaan ja rakentamaan elämäänsä tyhjästä kun sen sijaan rikkaan lapsella on lapsilisistään ja vanhemmiltaan säästetty pesämuna ja vanhempien taloudellinen apu lähtiessään.
Tämä näkyy myös myöhemmin, köyhän lapsi on joutunut valitsemaan ammatin johon valmistuu nopeasti ja käymäön samaan aikaan osapäivä töissä, kun taas rikkaan lapsi voi rauhassa opiskella korkeamman ammatin ja keskittyä pelkästään opintoihin.
Ei ole tasan nallekarkit tässä maailmassa.

Vierailija
11/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:28"]

eivät pääse koskaan minnekään lomalla, eivät omista uusimpia kännyköitä, ei suksia jne. elämä on yhtä kituuttamista ja toisten lapsen elämän kadehtimista :(

[/quote]

Lomalle lapset pääsevät ihan kotimaassa. Täälläkin on paljon nähtävää. Esim. viime kesänä tehtiin parin päivän reissu Turkuun. Käytiin keskiaikaisilla markkinoilla, turnajaisissa, Linnassa jne. Ensi kesän reissua varten ollaan säästetty rahaa pitkin vuotta. Kohde ei ole vielä selvillä mutta kovasti muksut haluaisivat Korkeasaareen.

Uusimpia kännyköitä ei ole edes meillä aikuisillakaan eikä niille ole tarvetta. Toisaalta käytettynäkin löytyy suht halvalla luureja. Kaiken ei tarvitse aina olla sitä uusinta uutta. Sitä mieltä on jopa tuttavaperhe, jossa olisi varaa ostaa vaikka joka kuukausi 600 euron puhelin.

Meillä lapsilla on kyllä sukset ja luistimet (sekä tietenkin kypärät ja jääkiekkomailat). Nekään eivät paljoa kirpparilla maksa. 

Ei se elämä ole mitään kituuttamista jos yhtään hallitsee rahan käyttöä eikä vedä niitä kurkusta alas tai polta savuna ilmaan sekä osaa ennakoida, mitä juttuja mahdollisesti pitää ostaa.

-sossuperhe (toivottavasti ei kauaa)-

Vierailija
12/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen köyhästä perheestä eikä harmita. On toki totta, että 80- ja 90- luvuilla ei vielä elämä pyörinyt näin paljon materian ympärillä muutenkaan, eli henkisesti pääsin varmasti helpommalla kuin tämän päivän köyhä lapsi.

Olen oppinut saamaan iloa muusta kuin ostamisesta. Olen oppinut säästäväisyyttä, olen nyt 34 ja säästössä on paljon rahaa. Kun saan lapset aikuiseksi, voin ostaa velattoman mummonmökin ja jättäytyä pois työelämästä (vapaaehtoistyötä aion tehdä ja ehkä jotain pienimuotoista yrittämistä). Ennen kaikkea olen oppinut paiskimaan töitä tavoitteideni eteen kun mitään ei ole tullut ilmaiseksi. Olen oppinut olemaan ylpeä saavutuksistani.

Enkä sano, etteikö rikkaankin perheen lapsi voisi oppia samoja asioita. Se vaatii vaan vanhemmilta kovasti työtä, mutta kyllä sellaisiakin tunnen jotka saa ihan itse tienata bensarahansa vaikka vanhemmilla on miljoonia.

Vierailija
13/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi säälittävää! 1100e jää kuussa käteen, 2lasta.

Vierailija
14/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säälitä materian puute. Säälittää huono elinympräristö, yksipuolinen ravinto ja vanhat/huonot vaatteet.

Vierailija
15/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa soskun tuella ollaan ja kännykkä makso n.650€..

Vierailija
16/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa matkailu on kyllä kalliimpaa kuin ulkomailla, halpiskohteissa.

Mutta asiaan, minuakin säälittää, ei tarvii olla edes sossun asiakasperhe, jos tulot ovat just yläpuoleen... Kuten meillä, ei asiaa sossuun, lapset ovat joutuneet jättämään harrastuksensa, kun ei vain enää ole rahaa niihin.

Ja se teinien osuus, ettei voi käydä joskus edes mäkkärillä, kyllä mä ymmärrän, että teinejä ketuttaa ja kaverit (osa) katsoo karsaasti näitä köyhiä.

Vierailija
17/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäsin ihan omillani koko korkeakoulututkinnon. Vanhempani olivat korkeasti koulutettuja. Ei koskaan mitään apua. Ei edes lastenhoitoa.

Itse on yh ja olen jo nyt omilla ansioillani säästänyt lapsilleni edes vähän ja lapseni ovat vasta alakoulussa.

Vierailija
18/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD Kiitos vaan säälistä, mutta kyllä me matkustellaan joskus (tarjouslähdöt yms.) ja riittää rahaa myös urheilutarvikkeisiin!

Vierailija
19/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:55"]

:DDD Kiitos vaan säälistä, mutta kyllä me matkustellaan joskus (tarjouslähdöt yms.) ja riittää rahaa myös urheilutarvikkeisiin!

[/quote]

Et kuulu siihen joukkoon, josta tänään uutisoitiin. *ollos Hyvä* *tarjoaa halpalähdön*

Vierailija
20/27 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan päästy lomille, kaikilla on hyvät uudet puhelimet, jne. Kysymys on säästämisestä ja mihin rahan laittaa. Karsii ylimääräiset menot pois. Mies tosin on töissä eli tulee sieltäkin sitä rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän