Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi uskovaiset tahtovat kieltää ateisteilta yms synnit,

Vierailija
23.03.2015 |

Vaikka ateistithan ei edes niihin usko? Ateistithan uskoo enemmän tai vähemmän moraaliin tai lakikirjaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:31"]

Lisäksi Jeesus käskee ennen taivaaseennousuaan opetuslapsiaan mennä ja tehdä kaikki kansat hänen opetuslapsikseen,

[/quote]

On siinä opetuslapsilla hommaa. Ei ihan kourallinen niitä taida riittää.

[/quote]

Siksi jokaisen kristityn tulee kantaa kortensa kekoon. Lähinnä alleviivaat pointtiani.

[/quote]

Ei ole maailmassa kristittyjä läheskään niin paljon kuin muiden uskontojen edustajia yhteensä, meistä uskonnottomista puhumattakaan. Toivoton homma teillä, sorry vaan.

[/quote]

Jumalan avulla mikään ei ole toivotonta.

Vierailija
22/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:53"]Miksi yhteiskunta haluaa kieltää anarkisteiltä lain rikkomisen?
[/quote]
kaikilta halutaan kieltää lain rikkominen. Yleensä jos rikkoo lakia, niin joku toinen saa siitä hyvästä kärsiä. Laithan on kirjoitettu sen takia, jotta jokaisella olisi samat oikeudet, turva yms... raamatussa taas löytyy kieltoja minkä rikkominen ei todistetusti johda mihinkään. Varsinkaan ateistin tai jonkun muun uskonnon edustaja mielestä. Mua ei sinänsä haittaa uskonnot, kunhan ne ei ylety muhun millään tavalla. Tai muihinkaan ihmisiin kuka sitä ei halua. Se taitaa kuitenkin kiihkoilijoiden takia olla mahdotonta.
ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:53"]Miksi yhteiskunta haluaa kieltää anarkisteiltä lain rikkomisen?
[/quote]
kaikilta halutaan kieltää lain rikkominen. Yleensä jos rikkoo lakia, niin joku toinen saa siitä hyvästä kärsiä. Laithan on kirjoitettu sen takia, jotta jokaisella olisi samat oikeudet, turva yms... raamatussa taas löytyy kieltoja minkä rikkominen ei todistetusti johda mihinkään. Varsinkaan ateistin tai jonkun muun uskonnon edustaja mielestä. Mua ei sinänsä haittaa uskonnot, kunhan ne ei ylety muhun millään tavalla. Tai muihinkaan ihmisiin kuka sitä ei halua. Se taitaa kuitenkin kiihkoilijoiden takia olla mahdotonta.
ap
[/quote]
oho, jonkin verran kirjoitusvirheitä kun puhelimellä täytyy kirjoittaa
ap

Vierailija
24/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:53"]Miksi yhteiskunta haluaa kieltää anarkisteiltä lain rikkomisen? [/quote] kaikilta halutaan kieltää lain rikkominen. Yleensä jos rikkoo lakia, niin joku toinen saa siitä hyvästä kärsiä. Laithan on kirjoitettu sen takia, jotta jokaisella olisi samat oikeudet, turva yms... raamatussa taas löytyy kieltoja minkä rikkominen ei todistetusti johda mihinkään. Varsinkaan ateistin tai jonkun muun uskonnon edustaja mielestä. Mua ei sinänsä haittaa uskonnot, kunhan ne ei ylety muhun millään tavalla. Tai muihinkaan ihmisiin kuka sitä ei halua. Se taitaa kuitenkin kiihkoilijoiden takia olla mahdotonta. ap

[/quote]

Millä tavalla joku siitä kärsii jos haluan vaikka vetää huumeita yksin kotonani jossain metsän keskellä? Samalla tavalla tekin olette osana sitä uskovaisten maailmaa halusitte tai ette.

Vierailija
25/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:56"]

Lisäksi Jeesus käskee ennen taivaaseennousuaan opetuslapsiaan mennä ja tehdä kaikki kansat hänen opetuslapsikseen,

[/quote]

[/quote]

Siksi jokaisen kristityn tulee kantaa kortensa kekoon. Lähinnä alleviivaat pointtiani.

[/quote]

Ei ole maailmassa kristittyjä läheskään niin paljon kuin muiden uskontojen edustajia yhteensä, meistä uskonnottomista puhumattakaan. Toivoton homma teillä, sorry vaan.

[/quote]

[/quote]

Niinhän sinä luulet. :D

Vierailija
26/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:38"]

Ei käskyjen noudattaminen mitään auta, jos ei ole uskossa. Syntejäkään ei Raamatussa laiteta minkäänlaiseen pahemmuusjärjestykseen, vaikka jopa uskovat laittavat niitä järjestykseen ja puhuvat "kauheista synneistä" ym. Se ei ole raamatullista.

[/quote]

Jumala tuhoaa VT:ssa monta kaupunkia siksi, että asukkaat elävät synnillistä elämää - ei siksi, etteivät ole uskossa. Kyllä se synnintekeminen on ongelma uskottomillekin.

[/quote]

Uudessa Testamentissa taas puhutaan miten synnytään uudesti Jeesuksen Kristuksen kautta. Siinä puhutaan, miten ulkokultainen elämä ei auta eikä vie mihinkään.

[/quote]

Tuo on tuota feelgood-teologiaa.

[/quote]

Olen ihan yksin ilman seurakuntaa ja teologioita. En ole minkään kristillisen yhteisön jäsen, joten nou hätä. Ja nyt poistun tästäkin keskustelusta. Sanoinpahan vaan, miten asian näen.

Vierailija
27/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:53"]Miksi yhteiskunta haluaa kieltää anarkisteiltä lain rikkomisen? [/quote] kaikilta halutaan kieltää lain rikkominen. Yleensä jos rikkoo lakia, niin joku toinen saa siitä hyvästä kärsiä. Laithan on kirjoitettu sen takia, jotta jokaisella olisi samat oikeudet, turva yms... raamatussa taas löytyy kieltoja minkä rikkominen ei todistetusti johda mihinkään. Varsinkaan ateistin tai jonkun muun uskonnon edustaja mielestä. Mua ei sinänsä haittaa uskonnot, kunhan ne ei ylety muhun millään tavalla. Tai muihinkaan ihmisiin kuka sitä ei halua. Se taitaa kuitenkin kiihkoilijoiden takia olla mahdotonta. ap

[/quote]

Millä tavalla joku siitä kärsii jos haluan vaikka vetää huumeita yksin kotonani jossain metsän keskellä? Samalla tavalla tekin olette osana sitä uskovaisten maailmaa halusitte tai ette.
[/quote]
jos joku on siinä huumeiden valmistuksess yms kärsinyt, niin silloin on kärsitty. Jos taas olet itse valmistanut huumeesi etkä ole vahingoittanut muita siinä prosessissa, niin sitten tosiaan asia ei ole niin vakava. Ei ne kaikki lait todellakaan aivan 100% täydellisesti toimi.
ap

Vierailija
28/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]
ja kerro muuten vielä millä tavalla olen osa uskovaisten elämää

Vierailija
29/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:53"]Miksi yhteiskunta haluaa kieltää anarkisteiltä lain rikkomisen? [/quote] kaikilta halutaan kieltää lain rikkominen. Yleensä jos rikkoo lakia, niin joku toinen saa siitä hyvästä kärsiä. Laithan on kirjoitettu sen takia, jotta jokaisella olisi samat oikeudet, turva yms... raamatussa taas löytyy kieltoja minkä rikkominen ei todistetusti johda mihinkään. Varsinkaan ateistin tai jonkun muun uskonnon edustaja mielestä. Mua ei sinänsä haittaa uskonnot, kunhan ne ei ylety muhun millään tavalla. Tai muihinkaan ihmisiin kuka sitä ei halua. Se taitaa kuitenkin kiihkoilijoiden takia olla mahdotonta. ap [/quote] Millä tavalla joku siitä kärsii jos haluan vaikka vetää huumeita yksin kotonani jossain metsän keskellä? Samalla tavalla tekin olette osana sitä uskovaisten maailmaa halusitte tai ette. [/quote] jos joku on siinä huumeiden valmistuksess yms kärsinyt, niin silloin on kärsitty. Jos taas olet itse valmistanut huumeesi etkä ole vahingoittanut muita siinä prosessissa, niin sitten tosiaan asia ei ole niin vakava. Ei ne kaikki lait todellakaan aivan 100% täydellisesti toimi. ap

[/quote]

Jos kasvatan itse vaikka kannabista ja polttelen sitä omaksi ilokseni jossain metsän keskellä, poliisi silti voisi tuomita minut huumausainerikoksesta. Eli täysin verrattavissa siihen miten arvostelit raamatun sääntöjä, ettei niistä mitään seurausta aiheutuisi, mutta silti niiden rikkomista halutaan rajoittaa.

Vierailija
30/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:53"]Miksi yhteiskunta haluaa kieltää anarkisteiltä lain rikkomisen? [/quote] kaikilta halutaan kieltää lain rikkominen. Yleensä jos rikkoo lakia, niin joku toinen saa siitä hyvästä kärsiä. Laithan on kirjoitettu sen takia, jotta jokaisella olisi samat oikeudet, turva yms... raamatussa taas löytyy kieltoja minkä rikkominen ei todistetusti johda mihinkään. Varsinkaan ateistin tai jonkun muun uskonnon edustaja mielestä. Mua ei sinänsä haittaa uskonnot, kunhan ne ei ylety muhun millään tavalla. Tai muihinkaan ihmisiin kuka sitä ei halua. Se taitaa kuitenkin kiihkoilijoiden takia olla mahdotonta. ap [/quote] Millä tavalla joku siitä kärsii jos haluan vaikka vetää huumeita yksin kotonani jossain metsän keskellä? Samalla tavalla tekin olette osana sitä uskovaisten maailmaa halusitte tai ette. [/quote] jos joku on siinä huumeiden valmistuksess yms kärsinyt, niin silloin on kärsitty. Jos taas olet itse valmistanut huumeesi etkä ole vahingoittanut muita siinä prosessissa, niin sitten tosiaan asia ei ole niin vakava. Ei ne kaikki lait todellakaan aivan 100% täydellisesti toimi. ap

[/quote]

Jos kasvatan itse vaikka kannabista ja polttelen sitä omaksi ilokseni jossain metsän keskellä, poliisi silti voisi tuomita minut huumausainerikoksesta. Eli täysin verrattavissa siihen miten arvostelit raamatun sääntöjä, ettei niistä mitään seurausta aiheutuisi, mutta silti niiden rikkomista halutaan rajoittaa.
[/quote]
Olet aivan oikeassa. Tossa laissa olen aivan samaa mieltä kanssasi. Olisi pitänyt harrastaa pilkunnussintaa, ja sanoa heti että osa laeistakin on mielestäni väärin. Jatketaanko vielä pilkunnussintaa vai myönnätkö jo ymmärtäneesi mitä tarkoitin

Vierailija
31/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos jumala olisi olemassa niin samaa mieltä olisin!

Vierailija
32/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:08"]

[/quote]

[/quote]
Olet aivan oikeassa. Tossa laissa olen aivan samaa mieltä kanssasi. Olisi pitänyt harrastaa pilkunnussintaa, ja sanoa heti että osa laeistakin on mielestäni väärin. Jatketaanko vielä pilkunnussintaa vai myönnätkö jo ymmärtäneesi mitä tarkoitin
[/quote]
Ja onhan kyllä tuokin laki enemmän perusteltu kuin raamattu ja jumalan olemassaolo

Vierailija
33/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:08"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:53"]Miksi yhteiskunta haluaa kieltää anarkisteiltä lain rikkomisen? [/quote] kaikilta halutaan kieltää lain rikkominen. Yleensä jos rikkoo lakia, niin joku toinen saa siitä hyvästä kärsiä. Laithan on kirjoitettu sen takia, jotta jokaisella olisi samat oikeudet, turva yms... raamatussa taas löytyy kieltoja minkä rikkominen ei todistetusti johda mihinkään. Varsinkaan ateistin tai jonkun muun uskonnon edustaja mielestä. Mua ei sinänsä haittaa uskonnot, kunhan ne ei ylety muhun millään tavalla. Tai muihinkaan ihmisiin kuka sitä ei halua. Se taitaa kuitenkin kiihkoilijoiden takia olla mahdotonta. ap [/quote] Millä tavalla joku siitä kärsii jos haluan vaikka vetää huumeita yksin kotonani jossain metsän keskellä? Samalla tavalla tekin olette osana sitä uskovaisten maailmaa halusitte tai ette. [/quote] jos joku on siinä huumeiden valmistuksess yms kärsinyt, niin silloin on kärsitty. Jos taas olet itse valmistanut huumeesi etkä ole vahingoittanut muita siinä prosessissa, niin sitten tosiaan asia ei ole niin vakava. Ei ne kaikki lait todellakaan aivan 100% täydellisesti toimi. ap [/quote] Jos kasvatan itse vaikka kannabista ja polttelen sitä omaksi ilokseni jossain metsän keskellä, poliisi silti voisi tuomita minut huumausainerikoksesta. Eli täysin verrattavissa siihen miten arvostelit raamatun sääntöjä, ettei niistä mitään seurausta aiheutuisi, mutta silti niiden rikkomista halutaan rajoittaa. [/quote] Olet aivan oikeassa. Tossa laissa olen aivan samaa mieltä kanssasi. Olisi pitänyt harrastaa pilkunnussintaa, ja sanoa heti että osa laeistakin on mielestäni väärin. Jatketaanko vielä pilkunnussintaa vai myönnätkö jo ymmärtäneesi mitä tarkoitin

[/quote]

Kyllä ymmärrän, mutta mikään mitä sanoit ei kumonnut tekemiäni pointteja. Koko aloituksesi oli pilkunnussintaa heti alunperin, koska vaikka osasta raamatun "säännöistä" ei aiheutuisikaan seurauksia, osa niistä on ihan laillakin kielletty, kuten tappaminen, varastaminen. Yhtälailla olet osa sitä uskovaisten maailmaa ja vaikka joku huono tekosi mitä paheksutaan ei suoraan vaikuttaisi uskovaisen elämään, siitä voisi silti tulla kulttuurinormi joka koskettaisi esim uskovan lapsia, joille hän haluaisi opettaa mielummin omaa kulttuuriperinnettään.

Vierailija
34/34 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on nyt laista ja uskonnosta. Aivan eri asiat joka tapauksessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi