Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teidän nuoret menevät kesätöihin?

Vierailija
23.03.2015 |

Onko pitkiä työrupeamia? Entä palkka?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkapellolle

Vierailija
2/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin on vasta 10 v, ei mene töihin

15 v menee marjatilalle mummolan naapuriin. Siellä saa painaa urakkaa jaksamisen mukaan. Viime vuonna sai 5 viikon rupeamasta muistaakseni jotain 1700€.

17 v lähtee Ruotsiin ravitallille, siellä on pohjapalkka sopimuksen mukaan 20000 kr/kk ja lisää saa passihevosten juoksemien rahojen mukaan.

19 v on intissä eli ei oo menossa kesäduuniin.

22 v menee toimittajien tuuraajaksi sanomalehteen, saa palkkaa about 2700-3000€/kk riippuen ilta- ja viikonloppuvuorojen määrästä ja ylitöistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija menee Rinnekotiin joka on kehitysvammalaitos. Työ on kolmivuorotyötä. Palkasta en osaa sanoa.

Vierailija
4/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kateellinen :( Olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija eikä tietoakaan kesätöistä. Monia hakemuksia lähetetty ja mistään ei ole edes haastatteluun pyydetty.

Vierailija
5/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:23"]

Nuorin on vasta 10 v, ei mene töihin 15 v menee marjatilalle mummolan naapuriin. Siellä saa painaa urakkaa jaksamisen mukaan. Viime vuonna sai 5 viikon rupeamasta muistaakseni jotain 1700€. 17 v lähtee Ruotsiin ravitallille, siellä on pohjapalkka sopimuksen mukaan 20000 kr/kk ja lisää saa passihevosten juoksemien rahojen mukaan. 19 v on intissä eli ei oo menossa kesäduuniin. 22 v menee toimittajien tuuraajaksi sanomalehteen, saa palkkaa about 2700-3000€/kk riippuen ilta- ja viikonloppuvuorojen määrästä ja ylitöistä

[/quote]

Näköjään kannattaisi olla toimittajan tuuraaja vailla koulutusta/työkokemusta niin saisi hyvää palkkaa.

Terv.kouluttautunut 39v jonka liksa ei lähellekään noita lukuja...

Vierailija
6/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v haki Tutustu- ja tienaa töitä 6 eri paikasta. Hakuaika noihin ei ole vielä päättynyt joten ei tietoa pääseekö

Vierailija
7/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:45"]

Olen niin kateellinen :( Olen 23-vuotias yliopisto-opiskelija eikä tietoakaan kesätöistä. Monia hakemuksia lähetetty ja mistään ei ole edes haastatteluun pyydetty.

[/quote]

Kesään on vielä aikaa, ei kannata vielä lannistua. Samoin aikaa myös kesätöiden hakemiselle on vielä.

Minulla kävi muutama kesä sitten niin, että olin jo siinä luulossa, etten saa sille kesälle mitään töitä, mutta sittenpä toukokuun puolivälissä yhdestä hakemastani paikasta ilmoitettiin, että kesätöitä olisi koko kesäksi, jos kiinnostaa. Tietenkin kiinnosti ja olinkin töissä sitten koko sen kesän. Ihan kivasti palkkaakin sain.

Vierailija
8/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:45"]

[/quote]

Sanon vielä sen verran, että jos niitä kesätöitä ei tulisi ollenkaan, niin ei se kuitenkaan katastrofi tai maailmanloppu ole. Taloudellisesti voi toki silloin kesällä olla tiukkaa. Vastapainona tosin saa silloin mahdollisesti rauhallisesti levätä ja rentoutua sekä harrastaa ja vaikka matkustella ja nauttia kesästä. Jaksaa sitten uuden lukuvuoden alettua taas opiskellakkin.

Vierailija
9/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon menossa alkukesästä tädin kahvilaan töihin (kolme viikkoa) ja sitte oon ruukannu kerätä marjoja ja myydä semmosille sukulaisille joilla ei oo mahollisuutta kerätä niitä itse.
Toi kahvilahomman palkasta ei oo vielä varmuutta, ja marjankeruusta tuntipalkaksi oon laskeskellut tulevan noin 10e.
Sellanen kysymys ihmisille että paljonko olisitte valmiita maksamaan valmiiksi siivotuista esim mustikoista 10L määrästä?
T. 15v

Vierailija
10/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17v ei ole saanut vielä vastauksia, eli tänäkin vuonna jää saamatta kesätyö?

Ei hitto, itse pääsin kesätöihin jo 14 veenä... kauppaan, nyt pitää olla 18v... Ellei ole vain näitä tutustu ja tienaa.

Vierailija
11/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tytöt Mäkkiin, hienoa

Vierailija
12/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän