Mun elämä on jauheliha-elämää.
Arkisin käydään töissä ja iltaisin viedään lapsia harrastuksiin. Viikonloppuisin siivotaan ja yritetään keksiä sitä ruokaa. Aina tehdään jauhelihasta jotain kun ei muuta keksitä. Lihapullaa, mureketta, kastiketta. Kun on niin helppoa ja hyvää! Kiireessä ei muuta keksi eikä ehdi. Halpaakin on, kun rahaa menee muutenkin autoon, harrastuksiin ja yleensä elämiseen.
Jauhelihaa. On niin helppoa ja tavallista. Tylsää. Sitä samaa päivästä toiseen. Sitä mun elämä on. Vaikka en valita. Itse tätä halusin ja ei pidä valittaa, kun ei suuria ongelmia ole. Tietääkseni. Voihan olla, että se tämän päivän jauheliha menikin eilen jo vanhaksi.
Kommentit (8)
Miten murekkeen tekeminen on nopempaa kuin vaikka pihvin paisto, karjalanpaistin teko tai kanawokin kokkaaminen? Kysyn vaan.
No just roudasin minäkin kaupasta 800 g jauhelihaa. Syödään jauhelihakeittoa ainakin pari päivää. Ihan terveellistä se onneksi on, lapsetkin saa juureksia siinä mukana. Lisäksi ruisleipää.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 15:58"]
Koko Suomi on jauhelihan luvattu maa ja supervalta. Kaikkialla, missä olen syönyt, asunut ja kokannut, käytetään jauhelihaa, mutta missään sen asema ei ole niin dominoiva kuin Suomessa. Kun suomalaisten mieliruoista kootaan Top-10, mukana on aina yli 5 jauheliharuokaa! Onko kellään tähän selitystä?
[/quote]
Se on ainakin halvempaa täällä kun muualla. Jenkeissä asuessani hämmästelin kun kaikki muu ruoka oli yleensä halvempaa, mutta jauheliha mun näkemyksen mukaan törkeän kallista!
Meillä on lapset (onneksi) kyllästyneet jauhelihaan, laitetaan paljon kanaruokia, ruokaisia salaatteja jne. Mutta mun elämä ei olekaan jauhelihaelämää, kun yh-äitinä en ole normi muutenkaan ;)
Koko Suomi on jauhelihan luvattu maa ja supervalta. Kaikkialla, missä olen syönyt, asunut ja kokannut, käytetään jauhelihaa, mutta missään sen asema ei ole niin dominoiva kuin Suomessa. Kun suomalaisten mieliruoista kootaan Top-10, mukana on aina yli 5 jauheliharuokaa! Onko kellään tähän selitystä?
[/quote]
Vielä 50 vuotta sitten yksi selitys olisi ollut huonot hampaat. Nykyään paras selitys taitaa olla suomalaiseen syömiskulttuuriin pesiytynyt hirmuinen kiire: äkkiä valmista, äkkiä mahaan.
Ite en jaksa edes tehdä ruokaa. Syön kerran päivässä, joskus kokkaan ja joskus valmisruokaa :/
[/quote]
Mikä sitten on syy ja mikä seuraus, mutta ainakin suomalaisista kaupoista saa melko hyvälaatuista jauhelihaa. Englantilaisen lihakaupan minced meat on joskus sellaista, että voi päätellä että hevoselta unohdettiin ottaa satula pois ennen jauhamista.