Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti"ystävän" käytös harmittaa, neuvokaa!

Vierailija
23.03.2015 |

Minulla on äitiystäväpiiri, johon kuuluu enemmän tai vähemmän tiiviisti seitsemän kotini lähistöllä asuvaa äitiä. Olemme kaikki hoitovapaalla. Muilla äideillä on 1-2 lasta ja minulla on kolme. Tapailemme viikoittain lasten kanssa kahviloissa, puistossa, synttäreillä, toistemme kodeissa, kerhossa jne. Tämä siis on taustana seuraavalle.

Ystäväpiiriin kuuluu yksi äiti, jonka käytös askarruttaa ja harmittaakin minua. Hän yleensä aina tervehtii minua nopeasti (tosin ei lapsiani, vaikka hän tervehtiikin muiden äitien lapset läpi) ja siirtyy sitten puhumaan jonkun muun ystävän kanssa. On esimerkiksi käynyt niin, että minä olen ollut yhden ystäväpiirin äidin ja lastemme kanssa puistossa. Kun tämä kyseinen äiti on sattumalta tullut myös tuohon lähipuistoon, hän on juuri ja juuri tervehtinyt minua, kääntänyt selän ja alkanut kysellä tuon toisen äidin kuulumisia. Olen sitten leikkinyt lasten kanssa ja päätynyt siihen, että on aika lähteä kotiin. Koko aikana minulle ei puhuttu mitään vaan minulle on ihan konkreettisesti käännetty selkä koko ajaksi. Olen tosi hämmentynyt tästä käytöksestä, koska mielestäni tässä ystäväpiirissä kaikki muut ovat ystävällisiä ja huomaavaisia toisilleen ja ketään ei ole koskaan muulloin jätetty ulkopuolelle. Muistuu mieleen alakoulun piha ;)

Tuo edellinen oli yksi esimerkki, mutta noin tapahtuu ihan aina. Jos olen lapsen kanssa kerhossa, jonne tulee joku muukin kaveripiirin äiti, tuo kyseinen äiti seurustelee vain hänen kanssaan, kehuu hänen lastaan, kyselee hänen kuulumisensa. Samoin tapahtuu kahvilassa ja kaikissa yhteisissä tapaamisissa. Minun puoleeni hän kääntyy esimerkiksi kysyäkseen, olisiko minulla naksuja, joita hänen lapsensa tykkäisi syödä. 

En ole koskaan mielestäni tehnyt tuota ihmistä kohtaan mitään sellaista, mikä häntä olisi voinut loukata. Olen lainannut hänelle lasteni leluja, kutsunut synttäreille ja kotiimme, ja kyselen aina hänen kuulumisensa. Tuo nainen on hyvin kaunis, urheilullinen, sanavalmis, älykäs ja hauska ihminen. Aivan varmasti hän on myös varakas ja hänellä on paljon ystäviä. Hän on hyvin suosittu ja liittyi ystäväpiiriin varmasti juuri positiivisen asenteensa ja ystävällisyytensä ansiosta. Siksi olen todella ihmeissäni tuosta käytöksestä minua kohtaan. Kateudesta ei varmasti ole kyse.

Ainoa "särö" tuossa ihmisessä on ollut se, että hän kerran arvosteli yhden yhteisen ystävämme miestä lylleröksi. Tuon hän osasi muotoilla hauskasti "en halua että luulette, että mitenkään arvostelisin ketää ulkonäön perusteella, mutta..." Olin hetken suu auki, kyseessä on siis aivan tavallinen suomalainen mies. Enkä ole tottunut siihen, että fiksut, aikuiset ihmiset nimittelevät toisia ihmisiä miksikään ulkonäön perusteella. Nyt olen alkanut miettiä, että ehkä minäkin olen hänen mielestään joukkoon sopimaton lyllertäjä. Minulla on kolme pientä lasta ja hänellä on yksi. Joten lienee aika selvää, kumpi meistä jättää useammin treenit välistä ja ilmestyy tukka pesemättömänä paikalle ;) ja olen pohtinut, etä ehkä olen jotenkin hänen rimansa alapuolella enkä kelpaa täysin ystäväksi.

Jostain syystä tuo ihminen sulkee minua ulos aina, kun osumme yhteen. Haluan olla osa tätä ystäväpiiriä, sillä muut ystävät ovat aivan ihania. En usko, että suora puhe auttaa tässä, koska tuollaisen käytöksen voi aina kieltää. Tiedän, että jotain on pahasti vialla siitä, että joskus hänen täysin jättäessään minut ulkopuolelle minua alkaa ahdistaa ja melkein itkettää, koen olevani todella huono ihminen. Ja siltä ei kuulu ystävän kanssa tuntua. Mikä neuvoksi? Oletteko törmänneet vastaavaan? Miten toimisitte? Paisuttelenko liikaa asiaa, eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Varmaan tosi ärsyttävää. Minäkin huomaan tuollaiset jutut.

Vierailija
2/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas kuvottavaa! Tekee sen tahallaan. Tee sinä samoin hänelle, se on ainoa tapa suojata itseäsi. Tuo on ilmiselvää kiusaamista ja hän haluaa tahallaan sinulle pahan olon. Pelaa sinä samaa peliä kuin hän, ja esitä kuin häntä ei olisi olemassakaan. Pidä silti tiiviit välit muihin äiteihin, äläkä puhu pahaa hänestä. Ole kuin et olisi huomannut hänen käytöstään. Esitä ns. tyhmää. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

K*sipää mikä k*sipää. Itsellä kanssa viime aikoina monesti tulvinut mieleen ikävät muistot ala-asteelta, jopa lukiostakin. Mihinkäs se koira karvoistaan pääsisi, eivät ne kiusaajat mihinkään perusluonteeltaan muutu vaikka lapsia saisivatkin. Itselläni töihinpaluu niin lähellä, etten jaksa enää kovin paljoa päätäni vaivata näillä jutuilla, mutta tietenkin pelottaa jos nämä kiusaajaäidit takovat näitä oppejaan myös lapsilleen ja sitten oma lapseni tulee samallatavoin hyljeksityksi :(

Vierailija
4/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan paisuttele tilannetta, mutta silsi suosittelen tuota, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ole kuten ennenkin, juttelet niiden muiden kanssa.

Vierailija
5/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiäkkö ap, jotkut ihmiset ovat vain kusipäitä.

Mä ingnoraisin sen eukon myös täysin.

Vierailija
6/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei se ole sun ystävä. Ootko miettiny tätä?
Pitää toisia arvokkaampana?

Vierailija
7/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tee sille samat!!

Vierailija
8/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, ap! kuulostaa ikävältä. Näitä ihmisiä vaan nyt välillä tuppaa lähipiiriin. Yritä olla ystävällinen tälle äidille ja muillekin kaveripiirissäsi. Nämä hankalat tapaukset ovat usein sellaisia, että kun vähänkin joskus vihjaat moukkamaisesta käytöksestään, alkaa aikamoinen sota, pahimmassa tapauksessa voit menettää ne kivatkin ystäväsi jotka hän manipuloi puolelleen.

Vierailija
9/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tälle "ystävälle" ihan ylimukava ja kiva jotta häntä rupeaa ärsyttämään vielä enemmän. Ehkä hän siinä saisi vihjeen ja lopettaisi touhunsa..

N19

Vierailija
10/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä sinä selkäsi hänelle. Tuon kaltaiselle pahinta olisi Se että hänet jätetään huomiotta. Ole itse aktiivinen muihin äitiin ja lapsiin päin. Varasta huomio kehumalla muita äitejä ja heidän lapsiaan. Järjestelmällisesti jätät hänen kommenttinsa huomioimatta.

Vierailija
11/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Noin varmasti aion tehdä. Minusta tärkein viesti itselleni tästä on se, että voin henkisesti pahoin tuon naisen kanssa samassa tilassa olemisen jälkeen. Näin tapahtuu hyvin harvoin, mutta olen oppinut luottamaan tuntemuksiini. Kukaan muu ei ole pitkään aikaan saanut tuollaisia tunteita minussa aikaan. 

Tämä tilannehan on todella hankala siksi, että kyseessä on hyvin suosittu, aktiivinen, iloinen ja kohtelias ihminen. On siis vaikeaa luottaa omiiin vaistoihin, kun on kyseessä ihan oikeasti aika lähellä täydellisyyttä hipova ihminen. 

Vierailija
12/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia idiootteja kyllä löytyy. Tosiaan jätä hänet huomioimatta täysin kuten hän sinut ja muuten jatkat yhteydenpitoa muihin. Älä ainakaan puistossa osoita että lähette juuri sen takia että toinen on huomioimatta teitä vaan tee joko samaa hänelle tai sit kovaan ääneen sanot lapsille et nyt täytyykin lähteä kun plääplääplää... hymyile ja pysy kovana ettei pääse henkisesti kävelee sun yli!!! Tsemppiä.

Vierailija
13/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hämäänny siitä että hän osaa olla kohtelias ja sosiaalinen muille. Huonotapainen on koska käyttäytyy sua kohtaan moukkamaisesti!

Vierailija
14/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut vastaavaa. Mitä nainen tekee, kun varta vasten menet sinne nokakkain hänen kanssaan ja alat jutella tai kuuntelet ja nyökkäilet? Jos et ole kokeillut, kokeile ihmeessä, äläkä jätä kokeiluasi yhteen kertaan. Sitten toinen kikka voisi olla ystävällinen kosketus. Kun olette lähekkäin kosketa naista jotenkin, vaikka taputa selkään. Kokeile. Sitten huhuilu: "Mirkkuli, mitä sinulle kuuluu tänään?" Kokeile. Vaistosi kertoo oikein eli tuo kaunis nainen varmasti arvottaa ihmisiä ulkonäön mukaan ja nuorehko kun on, ei osaa vielä ajatella tarpeeksi. Tsemppaa ja hae siltä huomiota! - Opiskeluaikanani minua dissannut kaunis nainen on nyt pultsari Hässelbyssä.

Vierailija
15/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos hän on kateellinen sinulle? Sulla on jotain mitä hänellä ei ehkä tule koskaan olemaan. Oletko tietoinen mitä tuon yhden lapsen saaminen on vaatinut? Ehkä hän on unelmoinut isosta perhestä.

Tai sitten on se kuspiä. Mistä noista tietää. Mutta älä nyt omaa elämääsi pilaa tuollaisen takia. 

Vierailija
16/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ainakin että tuollaisen kanssa ei voi koskaan voittaa. Eli et koskaan aloita mitään setvimistä hänen käytökseensä liittyen tms. Olet kuin muina miehinä, ja täysin etäisenä. Älä kysele häneltä, älä puhu hänelle, älä katso häneen päin. Hän on ottanut sinusta kohteen, johon hän purkaa huonoa oloaan. Pahimmassa tapauksessa hän aikoo sulkee sinut hitaasti porukasta ulos, eli oleta pahimpaa mutta älä anna hänen käytöksensä vaikuttaa sinuun millään lailla. Etkä koskaan sano mitään muille, sitä hän juuri haluaa, draamaa.

Vierailija
17/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, voi liittyä kateuteen. Esim sinulla on lapsi sitä sukupuolta jota hän haluaisi. Tai muuta vastaavaa. Tai hänen miehensä ei halua lisää lapsia, ja hän haluaisi kaksi tai kolme. Sinä olet tasapainoinen ja aito, ja hän vain esittää kivaa. Voi liittyä mihin tahansa. Mutta epävarma tai kusipää, jompi kumpi. Älä välitä. Mitä enemmän välität, sitä enemmän hän jatkaa tuota käytöstään.

Vierailija
18/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko puhua tuosta jonkun toisen tuohon kaveripiiriin kuuluvan kanssa? Niin että et hauku tuota ihmistä mutta suunnilleen noin kuin mitä kirjoitit tänne. Voihan olla että jollain toisella on samanlainen kokemus - ehkä hän ei ole niin hvyää ystävää kaikkien muidenkaan kanssa? Silloin et olisi asian kanssa niin yksin.

Vierailija
19/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin 17!

Vierailija
20/58 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota esille tätä asiaa muiden äitien kanssa, ap! Tilanne on pian se, että tämä moukka on saanut muut äidit puolelleen ja sinä olet pian se outo ja pahansuopa. Ole ystävällinen, mutta etäinen! 17 kirjoitti täyttä asiaa!