Työttömän on turha työtä hakea
80% avoimista työpaikoista täytetään työssä olevilla.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:56"]Olenpa harkinnut minäkin työtodistusten väärentämistä. Enkä tunne sitä enää edes tippaakaan vääränä. [/quote] Entä kun mahdollisesta uudesta työpaikasta soitetaan feikkityöpaikkaasi ja kysellään, millainen työntekijä olet?
[/quote]
Kannattaa laittaa semmonen firma , joka on lopettanut toimintansa viimeiseksi työnantajaksi. Ainahan voi laittaa "vahingossa" puhelinnumeron väärin tms. epäselvyyksiä. Ja ei ne nyt ihan kauhean usein edellisiin paikkoihin soita, riippuu ehkä alastakin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:56"]Olenpa harkinnut minäkin työtodistusten väärentämistä. Enkä tunne sitä enää edes tippaakaan vääränä. [/quote] Entä kun mahdollisesta uudesta työpaikasta soitetaan feikkityöpaikkaasi ja kysellään, millainen työntekijä olet?
[/quote]
No esim. mulla on kyllä suosittelijat mainittu erikseen ansioluettelossa. Miksi uusi työpaikka haluaisi soitella randomisti muille entisille työnantajille?
[/quote]
Eipä sitä koskaan tiedä. Riippuu, mikä firma kyseessä. Jos joku oikeasti olemassaoleva, niin siellähän voi olla jonkun rekrytoijan tuttu töissä. Jos taas laittaa firman, jota ei ole olemassa, niin rekisteritiedot ja googlaaminen paljastavat keksityksi jutuksi. Jos rekryllä aikaa ja mielenkiintoa selvittää...
No ei sitä silloin ainakaan saa, jos ei hae. Ei ole pakko kertoa työtä hakiessa, että on työtön, jos ei halua. Itse olin työtön ja hain työpaikkaa. Haastattelussa kerroin, että olen kotona lasten kanssa. Todellisuudessa lapset olivat osapäivähoidossa tarhassa ja minä työnhakijana. Sain työpaikan :)
Seuraava uutinen on kuinka Seppo ei saa töitä vaikka cv on kirjan pituinen ja työkokemusta 120 vuotta =)
K[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:12"]No ei sitä silloin ainakaan saa, jos ei hae. Ei ole pakko kertoa työtä hakiessa, että on työtön, jos ei halua. Itse olin työtön ja hain työpaikkaa. Haastattelussa kerroin, että olen kotona lasten kanssa. Todellisuudessa lapset olivat osapäivähoidossa tarhassa ja minä työnhakijana. Sain työpaikan :)
[/quote]
Kun ei ole lapsia, on vähän vaikea feikata tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:12"]No ei sitä silloin ainakaan saa, jos ei hae. Ei ole pakko kertoa työtä hakiessa, että on työtön, jos ei halua. Itse olin työtön ja hain työpaikkaa. Haastattelussa kerroin, että olen kotona lasten kanssa. Todellisuudessa lapset olivat osapäivähoidossa tarhassa ja minä työnhakijana. Sain työpaikan :)
[/quote]
Kaikilla ei ole lapsia joita käyttää selityksenä..
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:59"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:57"] [quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:56"]Olenpa harkinnut minäkin työtodistusten väärentämistä. Enkä tunne sitä enää edes tippaakaan vääränä. [/quote] Entä kun mahdollisesta uudesta työpaikasta soitetaan feikkityöpaikkaasi ja kysellään, millainen työntekijä olet? [/quote]
Pari prepaid-liittymää käyttöön ja nenäliinan läpi kehutaan itseä uudelle työantajapotentiaalille? [/quote] Haha ei vittu teen tuon. En häpeä yhtään. Nyt tuolla on yksi prepaid liittymänä käyttämättömänä. Korjaan ansioluottelon. [/quote] Luuletko tosiaan ettet jää kiinni tuosta?:D
[/quote]
Ei tietenkään oikein tehtynä. Tuo ansioluettelo lähetään vain suoraan firmaan ei mihinkään työkkäriin.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:12"]No ei sitä silloin ainakaan saa, jos ei hae. Ei ole pakko kertoa työtä hakiessa, että on työtön, jos ei halua. Itse olin työtön ja hain työpaikkaa. Haastattelussa kerroin, että olen kotona lasten kanssa. Todellisuudessa lapset olivat osapäivähoidossa tarhassa ja minä työnhakijana. Sain työpaikan :) [/quote] Kaikilla ei ole lapsia joita käyttää selityksenä..
[/quote]
Onhan sinulla Jonne-Petteri ja Jessica 1v ja 3vee. Jonne-Petteri on oppinut juuri kävelemään. Jessica katsoo telkkaria ja syö vain jäätelöä.
No emmä sit viitti ees hakee duunii, kun ei sitä kuitenkaa saa...
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 12:36"]No emmä sit viitti ees hakee duunii, kun ei sitä kuitenkaa saa...
[/quote
No ei sitä saa.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:47"]
Ei muu auta kuin alkaa väärentämään työtodistuksia.
[/quote]
Olen joskus huvikseni miettinyt,voisiko ansioluetteloon lisätä valetyöpaikkoja ja -suosittelijoita(joihin laittaisi sitten kavereiden puhelinnumerot.) Tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa lähettää mahdollisille työnantajille cv,jossa on parin vuoden aukko.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:14"]
[/quote]
Olen joskus huvikseni miettinyt,voisiko ansioluetteloon lisätä valetyöpaikkoja ja -suosittelijoita(joihin laittaisi sitten kavereiden puhelinnumerot.) Tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa lähettää mahdollisille työnantajille cv,jossa on parin vuoden aukko.
[/quote]
Jos vielä kirjoitan cv:n ja siis tosissani haen jotakin työpaikkaa niin taidan täyttää aukkokohdat keksityillä työnantajilla. Sijaisuudethan on siitä näppäriä käyttää, että niiden perään kukaan tuskin lähtee kyselemään ja soittelemaan. Olen jo nyt venyttänyt sijaisuuksieni pituuksia, jotta näyttäisi siltä, että olen todellisuudessa ollut enemmän töissä kuin mitä olen.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:18"]
[/quote]
[/quote]
Jos vielä kirjoitan cv:n ja siis tosissani haen jotakin työpaikkaa niin taidan täyttää aukkokohdat keksityillä työnantajilla. Sijaisuudethan on siitä näppäriä käyttää, että niiden perään kukaan tuskin lähtee kyselemään ja soittelemaan. Olen jo nyt venyttänyt sijaisuuksieni pituuksia, jotta näyttäisi siltä, että olen todellisuudessa ollut enemmän töissä kuin mitä olen.
[/quote]
Tässä on ideaa,pitääpä itsekin kokeilla tuota tekaistut sijaisuudet hommaa :)
Tätä ekan postauksen esittämää ongelmaahan tässä on koitettu vääntää rautalangasta asiasta päättäville poliitikoille. Sama vaikka olisi 100 000 avointa työpaikkaa, jos 90% niistä täytetään jollakulla joka on jo töissä. Työttömien ns. motivointi ei myöskään ratkaise yhtään mitään, pitäisi motivoida työhönottajat, tai ehkä heivata nykyiset työhönottajat työttömiksi ja ottaa työttömiä tilalle.
Ilmaiset työntekijät toki kelpaavat firmoille, mutta ei ilmaistyöstä ole pahemmin hyötyä cv:ssä.
Se on vähän sama kun kapakassa koittaisi selittää jollekin naisihmiselle että ei ole ollut suhdetta naisen kanssa aikoihin/ikinä mutta treffaa säännöllisesti nyrkkikyllikkiä. Tuommoisilla selityksillä potentiaalinen parisuhde luultavasti loppuu samantien.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 13:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä on ideaa,pitääpä itsekin kokeilla tuota tekaistut sijaisuudet hommaa :)
[/quote]
Aika surullista että mieluummin valehtelee saadakseen työtä kuin menee esim. oikeasti vapaaehtoistyöhön
[/quote]entä jos valehtelee käyvänsä vapaaehtoistyössä?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 14:11"]
Mikähän ihme siinä on että työhaastattelussa nousee aina esille kahden vuoden aukko cv:ssä? Olen tehnyt hyvin työni aina. Rekrytoija on ollut kiinnostuneempi siitä miksi en ole töissä kuin mahdollisesta panoksestani työpaikan hyväksi. Tekis mieli sanoa että en kai mä perkele teidän duunia hakisi jos olisin jo töissä.
Mitä sillä on merkitystä olenko ollut kotona, töissä vai kuussa sen ajan?
[/quote]
Niinhän se on. Jos et ole korkeintaan parissa kuukaudessa löytänyt uutta työpaikkaa, niin olet väistämättä laiska paska, josta ei enää töihin ole ollenkaan. Minun logiikallani olen hyvin levännyt ja erittäin motivoitunut innokas työnhakija.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 11:57"]
[/quote]
No esim. mulla on kyllä suosittelijat mainittu erikseen ansioluettelossa. Miksi uusi työpaikka haluaisi soitella randomisti muille entisille työnantajille?