Viimeaikaiset tapahtumat ja turvallisuudentunne
Joukkoraiskauksia, jengipahoinpitelyitä, ryöstöjä. Suomessa.
Pelottaako pimeällä kadulla enemmän kuin ennen? Oletko ottanut taksin yöbussin sijaan?
En itse pelännyt aiemmin pk-seudulla liikkumista juuri lainkaan, olin ylpeä siitä että Suomi oli niin turvallinen maa. Parissa vuodessa tämä on nyt muuttunut. Käytän öisin ja myöhään iltaisin taksia, vaikka ennen menin julkisilla. Vältän yksin liikkumista alueilla joita en tunne. Pelottaa jos yöllä hiljaisella kadulla tulee vastaan nuorisoporukka.
Kommentit (43)
Jyväskylän pommiuhka on ohi, huh pelkäsin jo pahinta.
Unoihtui: peukuttakaa: jos pelottaa yläpeukku, jos ei niin alapeukku
Mun turvallisuuden tunnetta on järkyttänyt lähinnä rasismin lisääntyminen, pelottaa mitä tuollainen vielä saa Suomessa aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:39"]
Mun turvallisuuden tunnetta on järkyttänyt lähinnä rasismin lisääntyminen, pelottaa mitä tuollainen vielä saa Suomessa aikaiseksi.
[/quote]
Mitä oikein tarkoitat? Ei meillä kyllä rasistisia rikoksia juuri ole, ainakaan vähemmistöihin kohdistuvia. Sen sijaan vähemmistöjen tekemät väkivaltarikokset ovat yleistyneet hurjasti.
Pelottaa joillain alueilla Helsingissä.
17-kertainen väkivalta- ja seksuaalirikollisuus kantaväestöön verrattuna. Aivan järkyttävää.
Ja ei, en ole rasisti. Mutta en ole myöskään tyhmä.
Minustakin tuntuu ikävälle, että pk-seutukin on niin muuttunut. Ennen pärjäsi hyvin jos vaan varoi iltaisin hämäriä paikkoja eikä lähtenyt tuntemattomien matkaan mutta nykyään tunnen pelkoa tummien nuorisojoukkojen ja poikaporukoiden tullessa lähelle ihan päivänvalossa. Pelkään nykyisin kaikkia mamuja ja pystytelen niistä matkan päässä. En kyllä pidä kaikkia suomalaisiakaan turvallisempina mutta ne on sentään vähän ennalta arvattavampia kuin mamut ja koen, että suomalaisiin voi vähän paremmin vaikuttaa puheellakin. Mutta tietysti rikollinen on aina rikollinen mutta pelkään silti mamuja enemmän.
Mua taas jännittää ne ISIS iskut, Pariisi ja Kööpenhamina esimerkkeinä, milloin täällä.
Toivottavasti ei tänään!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427010203324.html?pos=ksk-trm-uuti-ostu
Ja Venäjä on nyt ihan oikea uhka.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:46"]
[/quote]
Mitä oikein tarkoitat? Ei meillä kyllä rasistisia rikoksia juuri ole, ainakaan vähemmistöihin kohdistuvia. Sen sijaan vähemmistöjen tekemät väkivaltarikokset ovat yleistyneet hurjasti.
[/quote]
Höpöhöpö, tarkista faktat.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:50"]
Mua taas jännittää ne ISIS iskut, Pariisi ja Kööpenhamina esimerkkeinä, milloin täällä.
Toivottavasti ei tänään!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427010203324.html?pos=ksk-trm-uuti-ostu
Ja Venäjä on nyt ihan oikea uhka.
[/quote]
Ja Venäjä on liittoutunut EU- ja maahanmuuttokriittisen äärioikeiston kanssa, eilen niillä oli kokous Pietarissa. Se on pelottavaa, mitä siitä seuraa, jos persut pääsee hallitukseen?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:46"]
[/quote]
[/quote]
Höpöhöpö, tarkista faktat.
[/quote]
No ole hyvä vaan ja esitä itse jos olet eri mieltä. Tilastot löytyy kyllä.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:58"]
Vihakirjoittelun lisääntyminen pelottaa. Esimerkiksi tämä Veronika Honkasaloon kohdistuneet terroristisessa tarkoituksessa tehdyt trollihyökkäykset.
[/quote]
Kirjoittelu onkin valtavan paljon vakavampi asia kuin fyysinen väkivalta ja raiskaukset.
Mua ärsyttää tää nettikirjoittelu, jossa hahmotellaan, että nyt olisi aivan erityisen turvatonta.
Tietysti kaupungissa on hyvä olla valppaana ja pitää terve järki mukana, mutta en ole siitä niin varma, kannattaako lietsoa itselleen nettikirjoittelujen perusteella pelontunteita. Asun Kalliossa ja minua ei täällä pelota sen enempää kuin ennenkään. Se tarkoittaa sitä, että tietysti kannattaa katsoa ympärilleen vaikka pimeällä kulkiessa mutta ei sitä, etten voisi enää kadulla kulkea.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:06"]
Mua ärsyttää tää nettikirjoittelu, jossa hahmotellaan, että nyt olisi aivan erityisen turvatonta.
Tietysti kaupungissa on hyvä olla valppaana ja pitää terve järki mukana, mutta en ole siitä niin varma, kannattaako lietsoa itselleen nettikirjoittelujen perusteella pelontunteita. Asun Kalliossa ja minua ei täällä pelota sen enempää kuin ennenkään. Se tarkoittaa sitä, että tietysti kannattaa katsoa ympärilleen vaikka pimeällä kulkiessa mutta ei sitä, etten voisi enää kadulla kulkea.
[/quote]
Vartoos vaan kyllä sunkin kohdalle voi vielä osua tilanne, jonka jälkeen ajatukset muuttuu. Kyllä NYT on turvattomampaa ihan konkreetisesti kuin aikaisempina vuosina saati vuosikymmeniä sitten.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:58"]Vihakirjoittelun lisääntyminen pelottaa. Esimerkiksi tämä Veronika Honkasaloon kohdistuneet terroristisessa tarkoituksessa tehdyt trollihyökkäykset.
[/quote]
Mikä kohta siinä oli trollihyökkäystä?
16, sehän se on just, että ei välttämättä osu. En nyt sit tiedä, mitkä ne tärppipaikat olis vaikka Itä-Helsingissä, jossa olettais olevan jotain ongelmia. Varmaa on se, että usea helsinkiläinen voi jatkaa elämää ihan entiseen malliin.
Mutta pointtini oli myös se, että minusta ei ole hyvä, että kaikki pelkäävät. Soisin, että tämä keskustelukin keskittyisi enemmän siihen, voiko asioille tehdä jotain.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:58"]
Vihakirjoittelun lisääntyminen pelottaa. Esimerkiksi tämä Veronika Honkasaloon kohdistuneet terroristisessa tarkoituksessa tehdyt trollihyökkäykset.
[/quote]
Kirjoittelu onkin valtavan paljon vakavampi asia kuin fyysinen väkivalta ja raiskaukset.
[/quote]
Totta, mutta kun se ei noilla natseilla jää pelkäksi kirjoitteluksi... Kaikki nämä kaasuhyökkäykset vauvoja ja naisia kohtaan, Jyväskylän kirjaston terrori-iskut yms, yms
[/quote]
Onneksi nuo ääliöt vasikoivat toisistaan kilpaa, kohta selviää porukan taustahenkilöt. Saa nähdä miten vaalikampanja sujuu telkien takaa.
No muotoillaanpas ajatus uudelleen. Jos oletetaan, että olen lukenut nettikirjoitteluja ja nyt ajattelen, että en voi enää liikkua vaikka pimeällä Helsingissä tai käyttää yöbusseja. Alan siis käyttää takseja ja saatan jäädä kotiin, kun en uskalla liikkua. Kuinka perusteltua se on, että vältän jotain tuolla? Voihan muuten taksikuskikin olla mamu (eli raiskata), jos siis haluan vältellä paikkoja, jossa on mamuja niin kuinka hyvin se onnistuu ja onko perusteltua, että ihan mitä vain paikkoja pitäisi vältellä, jossa on mamuja? Haluanko viettää tällaista elämää?
15
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 10:11"]
[/quote]
Vartoos vaan kyllä sunkin kohdalle voi vielä osua tilanne, jonka jälkeen ajatukset muuttuu. Kyllä NYT on turvattomampaa ihan konkreetisesti kuin aikaisempina vuosina saati vuosikymmeniä sitten.
[/quote]
Tää on nyt vähän sama kuin sanoisit, että jos poistun kotoani, niin saatan jäädä auton alle.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 09:36"]
Joukkoraiskauksia, jengipahoinpitelyitä, ryöstöjä. Suomessa.
Pelottaako pimeällä kadulla enemmän kuin ennen? Oletko ottanut taksin yöbussin sijaan?
En itse pelännyt aiemmin pk-seudulla liikkumista juuri lainkaan, olin ylpeä siitä että Suomi oli niin turvallinen maa. Parissa vuodessa tämä on nyt muuttunut. Käytän öisin ja myöhään iltaisin taksia, vaikka ennen menin julkisilla. Vältän yksin liikkumista alueilla joita en tunne. Pelottaa jos yöllä hiljaisella kadulla tulee vastaan nuorisoporukka.
[/quote]
Kuinkas monta tiedät noita Suomessa tapahtuneen, kun viimeaikoinakin niitä on ollut mielestäsi niin paljon että oikein monikko muodolla lähdit liikkeelle?