Mielipide VideoPeleistä
Video pelejen vaikutus 13v pelaajan silmistä.
Jos miettii että hankisko 18v pelin 12-14 vuotialle, se riippuu lapsesta. Selitän sen nyt. Kerron omasta kokemuksesta.
Itse olen vähän niinkuin luokan oma jekkuilia. Se tyyppi jolla on huumoria ja on sosiaalinen. On hyviä arvosanoja ja muuta. No tämä alkaa noin 3 vuotta taakse päin kun olin 3 luokalla. Ja jos ihmettelette miksi en 4 luokalla se on siksi koska kävin eskarin 2 kertaa. Niin takaisin aiheeseen. Kolmosella naapurustoon muutti uus poika, kutsutaan häntä Oskari. Oskari oli saman ikäinen ja luokalla. Hän oli aika huono koulussa ja mieleltänsä vähän crazy. Ja kun asuttiin niin lähellä menin hänen luokseen pelaamaan. Ja peli mitä pelasimme oli Call Of Duty 4. Tykkäsin. Oli ihan ok. Joten pyysin vanhenmaltai Call Of Duty Modern Warware 2. Rakastin tarinaa. Joten MW2 ja koulu vei mun elämän 2 vuodeksi. 2 vuoden jälkeen olin kyllästynyt CODeihin. Olen enemmän tarina pelaaja.
Joten seuraava peli sarjassa on GTA IV. Ja 1 asia olen Ok tervejärkinen nuori lapsi. Muuten COD pelaaminen nosti minun refleksejä nopeammksi. Mutta Oskari on pikku luokalla ja käy jossain joka viikko. Joten nyt GTA IVehen. Peliin jota on yritetty jo kataa monta vuotta sen väkivallasta. GTA IV oli niin mukava pelata läpi. Sai nähdä miten Nikon serkusta Romanista tulee enemmän veli kuin serkku. Ja sitten tuli GTA V. Se peli oli... niin kaunis. Jotkut sanoo että pelit on ajan hukkaa. Ei ole totta. Se tarina GTA Veessä oli niin kaunis ja tuntui siltä että olin osana peliä. Se oikeasti tuntui eeppiseltä kun sä ajat los Santosin teillä jollain superautolla poliiseita karkuun tai se mun yrität mennä Los Santosin isoimmalle vuorelle ja tuut laskuvarjolla alas. Se on niinkuin elokuvissa.
Tietokoneet ja Viimesin peli jonka pelasin läpi. Josta nautin niin paljon että odotan jatko osaa.
Pelinä on Mass Effect 1-3 En tainut mainita mutta katso Youtubea. Ja pari tyyppiä kehusi Mass Effect sarjaa. Ei ihme.
Peli perustuu avaruuteen jossa komennat alusta Normandy SR1 Ensimmäisessä pelissä ja Normandy SR2 Toisessa ja kolmannessa pelissä. Pelaat henkilönä Shepard jonka tehtävänä on estää Reaperit tuhomasta maata. Joten sinun pitää mennä ympäri galaksia etsimässä tiimiä. Siinä on myös vaihto ehtoja mitä sinä voit sanoa ja tehdä. Se tekee olon että olet tärkeä. Tarina oli niin mahtava sitten ne musiikkit. Mass Effect 2 loppu. Final Boss Fight. Se eeppinen musiikki taustalla. Tämän peli sarjan jälkeen oloni tuntuu itsevarmaalta.
Tietokoneet... ja niillä pelaaminen. Nykyään pelaan random englantilaisten kanssa peliä Counter Strikea. Se on tiimi peliä. Se on niin hauskaa kun saa ystäviä peliin. Pidetään hauskaa, suunnitellaan plan. Toteutetaan onnistuu ja 3 hurraa huutoa tiimille. Se tunne kun autat tiimi kaveria joka on jumissa jossa laatikon takana ja tarkkaampuja tarkkailee. Nykyään mun englanti on 10+.
Pelit, "Mitä annan pelata?" Miten tiedän mikä lapseni " mielen terveys" on?
1. Älä missään nimessä anna sen pelata CODia, Kauhupelejä esim. Resident evil ja Dead Space.
2. Mene katsomaan lapsesi kanssa joku 007 jne. Katso miten lapsi reaktioi.
" Miksi en anna CODia? Säkin aloitit siitä?"
1. Suurin osa nuorista mopo riistautuu käsistä CODin kanssa. Ei mitenkään itsemurhan, tai ampumisen. Vaan CODi muuttaa nuoret "kusipäiksi". Ja täälä pelaamisessa on nähty niitä jo liikaa. Tehkää palvelus
Anna lapselle aloitukseksi pari elokuvaa. Ja ehkä joku Mass Effect. Tai joku strategia peli, esim Civizisation V.
Viimenen tippi. Älä etsi apua netistä, ole hyvä vanhempi ja keksi itse. Tämä on mun tarina ja mielipide. Muistakaa 13v käyttäytyy vanhempi.
"Se on lapsesta kiinni"