Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni joukko luo vaikutelman, että olemme sodassa keskenämme. Emme ole.

Vierailija
14.12.2021 |

JYRKILLE ääripäille erityisesti sosiaalinen media on loistava alusta: muutama tuhat ihmistä voi helposti luoda vaikutelman siitä, että kansakunta on sodassa, jossa hallitus pimittää tietoa ja pakottaa kansalaisia ottamaan täysin turhan rokotteen, jolla voi olla hurjia seurauksia.

Annetaan toisillemme hieman löysää - yhteiskunta ei ole kahtiajakautunut

rokotettujen kannattaa lopettaa rokottamattomien demonisointi, vaikka se voi olla houkuttelevaa: mitä järjettömämpiä he ovat, sitä järkevämmältä oma linja tuntuu.

Tutkimuksissa ei näy, että Suomi olisi jakautumassa kahteen vastakkaiseen leiriin. Tunnetta rajusta kahtiajaosta luo ennen muuta pieni ärhäkkä vähemmistö: poliitikot tai aktivistit, jotka saavat näkyvyyttä räväkkyydellään.

Rokotteita vastustaa jyrkästi pieni joukko, joka ei näytä ainakaan kasvavan.

viime keväänä kahdeksan prosenttia kieltäytyi koronarokotteesta. Alustavat, vielä julkaisemattomat tulokset tämän syksyn kyselystä näyttävät, että joukko on vielä kutistunut. MTV:n kyselyssä lokakuussa vain viisi prosenttia vastaajista ilmoitti, ettei ota rokotetta.

Vaikka somessa kiertävää tietoa ei suoraan uskoisi, siitä voi jäädä epävarma olo. Epäselvyyden lietsominen on vanha propagandan keino. Ideana on hämärtää toden ja epätoden rajaa, jolloin epävarmuus ja pelot kasvavat ja salaliitot alkavat tuntua mahdollisilta.

Anu Kantola:
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008470625.html

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei oikeasti kiinnosta onko joku ottanu sen rokotteen vai ei. En tajua todellakaan näitä ääriajattelijoita. 

Vierailija
22/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sodassa ääliöpersuja (siis kaikkia persuja) vastaan.

Sinä vihaat minua ja minä vihaan sinua. Se on ihan oikein. Vihollislinjat on vedetty tässä maassa. Katsotaan kumman perse kestää kauemmin.

Minut on rikastettu kolmesti ja olen yhä edelleen Rasmus-aktiivi. Mitä uhrauksia sinä olet tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komentaja Turtiaisen mukaan nyt ollaan kolmannessa maailmansodassa! Luottakaan komentajaan! Vahvana uskossa!

Vierailija
24/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on media ja toimittajat piispaa myöten niin pahasti ja rumasti haukkuneet, että en mä sitä enää unohda.

Tulen pitämään rokotuksen ottaneita jatkossakin vähän muita ikävämpinä noin yleistäen. Ei tämä vastakkainasettelu yhdessä yössä korjaannu.

Vierailija
25/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se pieni joukkokin kutistuu kun ajattelet että yhdellä siihen kuuluvalla voi olla kymmeniä feikkiprofiileja somessa.

Vierailija
26/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääri mikä ääri, mustavalkoista me ja ne muut ajattelua.

Vierailija
27/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin hetken, että kuka ihmeen Jyrki

Vierailija
28/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen kaksi ryhmää:

1. Ne jotka haluavat riidellä.

Tähän ryhmään kuuluu hyvin erilaisia, päinvastaisiakin mielipiteitä laidasta laitaan.

2. Ne jotka ei halua riidellä.

Tämän ryhmän ihmiset keskittyy omiin asioihinsa ja elää sovussa häiriköimättä muita.

Juuri näin. Lisäksi ykkösryhmään kuuluvat ovat itse asiassa kaikki hyvinkin toistensa kaltaisia, vaikka mielipiteet ovatkin vastakkaisia. Jos ajatellaan esim. äärivasemmistoa tai -oikeistoa, ovat ne kovaäänisimmät tyypit jotenkin ihan samasta muotista.

Vierailija
29/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat jätettä jota ei voi kuopata koska maaperä saastuu.

30/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakkainasettelun kärjistymisen estämiseksi on hyvä muistaa sekin, että kriittisyys nopeasti kehitettyä uudenlaista rokotetta kohtaan ei tarkoita välttämättä salaliittoteorioihin hurahtamista.

Varsinkaan se ei ole tiedevastaisuutta, vaan riittävän tutkimustiedon vaatiminen on tieteen periaatteiden mukaista.

Vierailija
31/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some-ajalle tyypillisesti osa väestä kilpailee vain huomiosta. Tuntuu olevan ihan satunnaista minkä kannan kukin näistä huomion kerjääjistä ottaa. Pääasia, että saa mekkaloida ja minä minä-määkyä.

Vierailija
32/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei ota somekeskustelua millään tavalla tosissaan.

Vierailija
33/33 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä vihaat minua ja minä vihaan sinua. Se on ihan oikein. Vihollislinjat on vedetty tässä maassa. Katsotaan kumman perse kestää kauemmin.

Minut on rikastettu kolmesti ja olen yhä edelleen Rasmus-aktiivi. Mitä uhrauksia sinä olet tehnyt?

Miten vasemmistolainen voi kannattaa jotain pakkorokotuksia ja rajoituksia, sitä minä en käsitä. Tässä on menty ihan päälaelleen. Kanta valitaan vain sen mukaan, mitä luulee "vastustajan" kannattavan. Itse en vasemmistolaisena mitenkään voi hyväksyä mitään pakkoja ja täysin epäloogisia rajoitteita tällaisessa tilanteessa. Pahimmillaan nämä ovat oikeistolaisissa konservatiivimaissa, kuten Itävalta ja Australia, ja on tottakai selvää, että mikäli meillä olisi oikeisto vallassa, niin rajoitteet olisivat vähintään yhtä kovat ja vasemmisto marssisi kadulla niitä vastaan. Koska loppupeleissä ei useimmilla ole mitään OMAA kantaa mihinkään, vaan lehdestä luetaan, mikä on oikein. its epäätän asioista asiakohtaisesti, en minkään puoluekannan mukaan.