Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaako muille 040924-alkuiset numerot?

Vierailija
14.12.2021 |

Näitä saattaa tulla päivässä kymmenenkin eri soittoa, kun vastaan, kukaan ei koskaan sano mitään.
Mikä motiivi tuollaisten puheluiden soittamiseen on? Saako siitä joku jollain keinolla rahaa?

Sen jälkeen, kun ostin Hohde-naamarasvaa, näitä puheluita on tullut todella paljon, jotenkin yhdistän ko. firmaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä näitä tulee. En vastaa mihinkään, vaan laitan estoon.

Vierailija
2/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa! Olen laittanut niitä jo viisi estoon. Mulle kyllä puhutaan. Kaupitellaan kaikenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,mulla on salainen numero.

Vierailija
4/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Terveysravinto ja Hohde-kosmetiikkaa myös kauppaa ja bambusukkia yms.

Kerran erehdyin tilaamaan kokeeksi vitamiinipaketin. Siitä jo vuosia, mutta lakkaamaton häiriköinti jatkuu, yhä uusista numeroista. Telemarkkinointikielto ei auta, ei puhelun sulkeminen, ei kieltäytyminen.

Vierailija
5/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon kaikki.

Vierailija
6/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa ja myös 040923-alkuiset. Kaikkea sieltä myydään, lehdistä sähköön ja hämäriin kestotilauksiin. Ei onneksi päivittäin mutta viikottain kyllä.

Vierailija
7/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken soitti ja viä työnumeroon eli jos en ois lounaalla oisin vastannu.

8/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken soitti. En vastannut ja laitoin estoon.

Vierailija
9/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mullakin ja lisäksi laaja tietojenluovutuskielto maistraatissa.

Silti tulee soittoja.

En vastaa ja estoon menee saman tien.

Totta kai minun on pitänyt antaa tuo salainen numero monille tahoille, tiedä sitten mistä vuotaa; onko ystävän puhelin hakkeroitu vai isännöitsijäntoimisto - noin esimerkiksi.

Vierailija
10/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi. Laitoin mustalle listalle. Olen laittanut kymmenittäin näitä samanlaisia numerosarjoja estoon, mutta aina vain putkahtaa uusi numero. Mistä niitä riittääkin?

Vierailija
11/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti tulee soittoja.

Totta kai minun on pitänyt antaa tuo salainen numero monille tahoille, tiedä sitten mistä vuotaa; onko ystävän puhelin hakkeroitu vai isännöitsijäntoimisto - noin esimerkiksi.

Ostatko verkkokaupoista?

Vierailija
12/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://poliisiuutiset.fi/huijauspuhelut/

"040920, 040921, 040922, 040923, 040924 ja 040925 -alkuiset numerot ovat usein Linea Carrierin omistuksessa. Kyseinen yritys myy kyseisiä numeroja huijareille. Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki numerot olisi tällaisia, mutta todella useat."

En tiedä, kuinka luotettava lähde, mutta näin väitetään.

Vierailija
13/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti tulee soittoja.

Ostatko verkkokaupoista?

En ole tätä salaista numeroa antanut mihinkään tuommoiseen. Minulla on toinen numero verkkoasiointiin.

Vierailija
14/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitti äsken ja kysy onko aikaa 1 min kyselyyn hampaidenhoitoon liittyen. Sanoin, että ei oo aikaa ja oon kuullu numerosta tulevan huijauspuheluita. Toisessa päässä sano no hyvä ja jotain yritti jatkaa (eli ei kuunnella mitä sanoin vaan meinas jatkaa normaalilla käsikirjotuksella), mutta sanoin päälle kiitos kuulemiin ja suljin puhelimen.

Vierailija
15/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitti äsken ja kysy onko aikaa 1 min kyselyyn hampaidenhoitoon liittyen. Sanoin, että ei oo aikaa ja oon kuullu numerosta tulevan huijauspuheluita. Toisessa päässä sano no hyvä ja jotain yritti jatkaa (eli ei kuunnella mitä sanoin vaan meinas jatkaa normaalilla käsikirjotuksella), mutta sanoin päälle kiitos kuulemiin ja suljin puhelimen.

Soitto oli todennäköisesti nauhoite. Siinä oli siis vastauksen pituinen tauko ja jatkoi sitten.

Vierailija
16/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

040924- ja 040923- alkuiset soittaa joka päivä varmaan kymmenen kertaa. Loppuosa vaan muuttuu. Menee hermo.

Vierailija
17/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun luuria korvaan, jos ei uskota heti ettei nyt jaksa. Mulle on soittanut joku hammasterveyskysely, hesarin myyjä, ja muutamia muita lehtiä. Yhelle oon lyöny luuria korvaan kun en saanu sanaa väliin ja toisen annoin puhua pari minuuttia kun ei antanu kans suunvuoroa, ja sanoin sitte kun sen oli pakko hengittää, että kiitos mutta ei kiitos ja luuri kii.

Vierailija
18/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen että vois jättää luurin pöydälle ja antaa sen pälättää siellä niin kauan kun sielu sietää.

Vierailija
19/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa viikossa soittaa ja aina laitan estoon. Kerran erehdyin tilaamaan kokeeksi Hohde kosmetiikkaa ja sen jälkeen puheluja on tullut jatkuvasti.

Vierailija
20/21 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://poliisiuutiset.fi/huijauspuhelut/

"040920, 040921, 040922, 040923, 040924 ja 040925 -alkuiset numerot ovat usein Linea Carrierin omistuksessa. Kyseinen yritys myy kyseisiä numeroja huijareille. Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki numerot olisi tällaisia, mutta todella useat."

En tiedä, kuinka luotettava lähde, mutta näin väitetään.

En usko, että kukaan rikollinen olisi niin tyhmä, että perustaisi y-tunnuksellisen yrityksen huijauspuheluihin. Todennäköisesti ovat myyneet numeroita erilaisille puhelinmyyntifirmoille. Niissä soittorobotit soittelee, josta nuo hiljaiset puhelut johtuu. Toki Puhelinmyyntiyritys voi taas edelleen myydä numeroita johonkin hämärämpiinkin tarkoituksiin, mutta operaattorilla on suurempi vastuu valikoida asiakkaitaan ja tarkistaa taustoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi