Ikäsi ja missä maissa olet käynyt?
Kommentit (260)
47v , Viro, Latvia, Liettua, Venäjä, Ruotsi, Norja, Tanska, USA, Iso- Britannia (Skotlanti), Tunisia, Portugal, Turkki, Italia, Bulgaria, Espanja, Belgia, Hollanti, Tsekki.
Skotlannissa ja Tsekeissä olen asunut.
22v, ja oon käyny Ruotsissa, Saksassa, Ranskassa, Puolassa, Slovakiassa, Briteissä, Italiassa ja Itävallassa euroopan maista. Sitten oon ollu pitempään USA:ssa (ajettiin itärannikolta länsirannikolle) ja kanadassa. Etelä-Amerikan maista oon käynyt Brasiliassa ja Chilessä. Kaikki tässä parin vuoden sisään, koska kun olin lapsi, oli vanhemmat sitä mieltä että on parasta kasvattaa penska pahvilaatikossa. Ei koskaan käyty ulkomailla (kotimaassa pisin matka oli 300km päähän). Sitten kun valmistuin, onkin tullut tehtyä reissua reppureissumuodossa tai kavereiden kanssa siten, että ollaa vuokrattu auto. Ite en tästä jälkimmäisestä niin paljo tykkää, liftaaminen ja couchsurfing on hauskempaa :)
Sanon tässä että menkää ja kokekaa ihmeessä! Nämäkin reissut on edellyttänyt todella säästeliästä elämää matkojen ulkopuolella (hirveästi töissä, kotona käyn syömässä ja nukkumassa)
95 jatkaa; että menkää ja kokekaa ja unohda tekosyyt! :D Parhaita reissuja ovat olleet usein ne, joihin on lähetty muutaman tunnin varoitusajalla :)
23v
Ruotsi, Viro, Venäjä, Saksa, Hollanti, Portugali, Espanja, Kanariansaaret, Turkki, Egypti, Brasilia, Intia, Tunisia. Joissain näissä käyty yli 10krt. Olen aina matkustanut joka vuosi johonki, ihan vauvasta lähtien. Haaveena lähiaikoina Usa ja Arabiemiraatit, nyt matkustelen oman perheen kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:02"]23v
Ruotsi, Viro, Venäjä, Saksa, Hollanti, Portugali, Espanja, Kanariansaaret, Turkki, Egypti, Brasilia, Intia, Tunisia. Joissain näissä käyty yli 10krt. Olen aina matkustanut joka vuosi johonki, ihan vauvasta lähtien. Haaveena lähiaikoina Usa ja Arabiemiraatit, nyt matkustelen oman perheen kanssa :)
[/quote] Bulgaria jäi listasta!! Sinne ei kyllä toiste.
50 v: Ruotsi, Tanska, Saksa, Viro, Hollanti, Sveitsi, Espanja, Italia, Itävalta, Puola, Kreikka, Turkki, Brasilia, Thaimaa. Olipas kiva listata näitä. Huomasin että en kovinkaan monessa maassa.
25 vuotta.
Ruotsi
viro
slovenia
egypti
itävalta
20
Ruotsi, Espanja, Kreikka, Egypti, Ranska
37
Ruotsi, Norja, Viro, Ranska, Englanti, Hollanti, Tanska, Bulgaria, Espanja, Kroatia, Kreikka, Turkki, Portugali, Bulgaria, Dominikaaninen tasavalta, Aruba, Thaimaa, Malesia, Singapore, Meksiko, Curacao, Haiti, Bonaire, Kuuba, Italia.
N40 ->
Ruotsi, Tanska, Iso-Britannia (myös Pohjois-Irlanti), Irlanti, Ranska, Saksa, Itävalta, Slovakia, Tsekki, Sveitsi, Puola, Latvia, Viro, Venäjä, Yhdysvallat... Monissa näistä on tullut käytä useamman kerran. En tiedä muistanko kaikkia.
Periaatteeni on, että kurjuutta en lähde lomilla katsomaan. Rantalomat ei kiinnosta. Pitkät lennot ovat piina... :)
52 v
Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti, Venäjä, Viro, Saksa, itävalta, Unkari, Kreikka, Hollanti, Belgia, Ranska, Sveitsi, Italia, Espanja, Portugali, Englanti, Irlanti, Usa, Kanada, Trinidad&Tobago, Mauritius, Malediivit, Japani. Lisää maita tulisi, jos laskisi mukaan läpikulkumatkat ja koneenvaihdot.
24, ruotsi, viro, saksa, englanti, espanja, usa, thaimaa, indonesia
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:01"]95 jatkaa; että menkää ja kokekaa ja unohda tekosyyt! :D Parhaita reissuja ovat olleet usein ne, joihin on lähetty muutaman tunnin varoitusajalla :)
[/quote]
Lähtisin heti, jos olisi rahaa. Ei ole mitään mikä pitelisi minua Suomessa ja rakastan nähdä maailmaa. Voisin matkustaa yksinkin ja olla reissussa pitkiä aikoja, yöpyä huonoissa hostelleissa, jne. Ehkä joskus saan säästettyä ja pääsen taas reissuun.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:15"]37
Ruotsi, Norja, Viro, Ranska, Englanti, Hollanti, Tanska, Bulgaria, Espanja, Kroatia, Kreikka, Turkki, Portugali, Bulgaria, Dominikaaninen tasavalta, Aruba, Thaimaa, Malesia, Singapore, Meksiko, Curacao, Haiti, Bonaire, Kuuba, Italia.
[/quote]
Bonaire? En ole kuullutkaan.
17
Ruotsi, Viro, Norja, Kypros, Kreikka, Latvia ja Unkari
Englanti, Viro, Ruotsi, Kreikka, Portugali, Ranska, Andorra, Espanja 14
20; ruotsi, viro, puola, itävalta, saksa, kreikka, espanja, italia, singapore, malesia, indonesia
42 v. Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Ruotsi, Tanska, Puola, Saksa, Hollanti, Iso-Britannia, Itävalta, Slovakia, Bulgaria, Kreikka, Kypros, Turkki, Andorra, Espanja, Portugali, Marokko, Thaimaa, Meksiko ja Belize.
56, ruottissa kävin nuuskaa hakemassa.
Islanti ja huippuvuoret kiinnostaa.