Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomien salakerho

Vierailija
22.03.2015 |

Olen itsekin lapseton nelikymppinen mies. En osaa käyttää itsestäni sanaa vela, koska minulla ei koskaan ole ollut vakaumusta jäädä lapsettomaksi. Olosuhteet, mm. köyhyys ja mielenterveysongelmat, ovat vain johtaneet siihen. Mahdollisuus lasten tekemiseen minullakin olisi ollut, useammankin kerran.

Silmäilin kuitenkin vela-keskusteluja ja huomasin, että veloille on perustettu oma klubi. Esittelyteksti on mielenkiintoinen.

"Meillä on yhdistyksen jäsenille salainen facebook-keskusteluryhmä, johon pääsee liittymään ottamalla meihin yhteyttä."

"Emme kerro yhdistyksen tapahtumista yksityiskohtaisesti nettisivuilla, jotta saamme kokoontua rauhassa. Kaikki tiedotuksemme tapahtuu sähköpostilla vain yhdistyksen jäsenille."

Pakko myöntää, että tuollainen tiedottaminen luo jonkin verran vajaan vaikutelman. Aivan kuin velat olisivat kansanvihollisia, joita turvallisuuspoliisi vainoaa. Mitä olen yleensäkin velojen keskustelua lukenut, niin heidän joukossaan tuntuu olevan ankara tarve itsekorostukseen. 

http://vapaaehtoisestilapsettomat.fi/

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olekaan vapaaehtoisesti lapseton, jos lapsettomuus on seurausta enemminkin olosuhteiden pakosta kuin omasta valinnastasi. Miksi siis olet kiinnostunut siitä, mitä velat yhdistyksensä piirissä tekevät? Miksi sinun on tarve tieää tapahtumista, jotka eivät sinua koske? Todella monet yhdistykset tiedottavat tapahtumistaan vain jäsenille.

Vierailija
2/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:20"]Miksi siis olet kiinnostunut siitä, mitä velat yhdistyksensä piirissä tekevät? [/quote]

Ei minua se kiinnosta. Minua kiinnostaa se, miksi velat suhtautuvat itseensä kuin joku vainoaisi heitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo :)

Vierailija
4/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:20"]Miksi siis olet kiinnostunut siitä, mitä velat yhdistyksensä piirissä tekevät? [/quote]

Ei minua se kiinnosta. Minua kiinnostaa se, miksi velat suhtautuvat itseensä kuin joku vainoaisi heitä. 

[/quote]

Miksi luulet, että velat kuvittelevat näin? On ihan normaalia, että yhdistyksen vain jäsenille suunnatusta toiminnasta tiedotetaan vain jäsenille. Minäkin olen yhdistyksessä, jolla on salainen Facebook-ryhmä. Jos et tiennyt, "salainen" on Facebook-ryhmän yksityisasetuksen nimi.

Vierailija
5/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:23"]

Provo :)[/quote]

Mikä ihmeen provo? Jos niinkin neutraalin asian kuin vapaaehtoisen lapsettomuuden ympärille täytyy luoda salamyhkäinen piiri, niin kyllähän se huomiota herättää.

Vierailija
6/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitus on ajaa vapaaehtoisesti lapsettomien asiaa, ketä palvelee se, että toiminta ei ole julkista? Yleensä yhdistykset päinvastoin pyrkivät saamaan näkyvyyttä. Miksi velafirma tahtoo piiloutua siltä?

Vierailija
7/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:26"]

Jos tarkoitus on ajaa vapaaehtoisesti lapsettomien asiaa, ketä palvelee se, että toiminta ei ole julkista? Yleensä yhdistykset päinvastoin pyrkivät saamaan näkyvyyttä. Miksi velafirma tahtoo piiloutua siltä?

[/quote]

Suurin osa Suomen yhdistyksistä ei pyri minkäänlaiseen näkyvyyteen.

Vierailija
8/8 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon taustalla vaikuttaa se Tiirikainen vai mikä olikaan nimeltään, niin en ihmettele. Hänen kannanottonsa ovat olleet sellaisia, että perustelematon salamyhkäisyys sopisi hyvin kuvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi