Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläisitkö 900e/kk tuloilla?

Vierailija
13.12.2021 |

Eli jäisi tuon verran käteen? Minä elän ja jää säästöönkin.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei jää tuotakaa lähellekään bruttona kk mutta pärjään ruhtinaalisesti. En osta mitään mitä ei ole pakko. Esim. samat vaatteet jo n. 25 vuotta. Kenkiä olen joutunut vaihtamaan ja sukkia. Ne menee rikki. Onneksi liiteristä saa halvalla.

Vierailija
42/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tuosta siis maksaa kaikki? Asumiskulutkin?'

Sinkkuna varmaan pärjäisin, mutta en tässä talossa. Tosin sinkkuna minulle riittäisi pienempikin asunto. Perheellisenä en pärjäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos hinnat eivät enää tästä nousisi...

Vierailija
44/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kuolen nälkään? Nälkään tuskin kuolen mutta jos muuten menehtyisin niin aviomies huolehtisi koirasta sen jälkeen.

Nykypäivän koiranhoito on vähän erilaista kuin sinun lapsuudessasi. Kyllä minäkin muistan kun mummolassa annettiin koiralle jauhelihakastikkeen jämät ja läjä keitettyjä pottuja, jokainen voi kuvitella kärsikö koira pidemmällä tähtäimellä puutoksista tuollaisella kotiruualla. Silloin ei ollut tietoa eläinten hyvinvoinnista ja ruokinnasta siinä määrin kuin nykyään. Turhuuksia ei koira nykyäänkän tarvitse mutta laadukas ruoka, oli se sitten kuivamuonaa tai raakaa, on yksi tärkein hyvinvoinnin edellytys. Jotku haluaa syöttää sitä 30e/säkki ruokaa, itse syötän omiin ja koiran kriteereihin sopivaa ja se on hieman kalliimpaa mitä perusruuat.

ap

On ihan eri asia asua puolison kanssa kuin yksin. Ellei se puoliso ole tuloton. 

Itsellä tulot n. 1000-1300, tiukkaa tekee. Oma osuus asumisesta karkeasti 400, ruoasta 300, vakuutukset reilun 100 plus puhelinlaskut. Jos ei olisi lapsia niin helposti. Onneksi on puoliso, joka maksaa oman osansa. 

Vierailija
45/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin nyt ostin taas koiralle ruokasäkin, sen hinta oli 100e ja vielä pitää käydä hakemassa lihoja, niihin menee ehkä 50e. Mutta syö tuo otus noilla taas hetken eli joka kuukausi ei tartte tota säkkiä ostaa. Koiran ruuasta en tingi, sen elämänlaatu pysyy omasta tilanteestani huolimatta samana mitä ennenkin.

Kuka koirasta huolehtii, jos itse kuolet nälkään.

Omassq lapsuudenkodissani oli koira ja kissa, eikä niiden ruokaan kulunut yhtään rahaa. Lemmikkien ruokia ei edes ollut kaupoissa.

Söivät samaa kuin ihmiset ja kissalle ongittiin joesta särkiä.

Kissa elikin terveenä 25 v ja koira 18 v.

söi ne eläimet kuitenkin. ihmisten ruokakin maksaa.

Vierailija
46/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olemme omavaraisia käytännössä muun ruoan suhteen paitsi lihan, en syö ystäviä. Velkaa 0 e. Tuosta menis säästöön puolet.

Vierailija
47/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olemme omavaraisia käytännössä muun ruoan suhteen paitsi lihan, en syö ystäviä. Velkaa 0 e. Tuosta menis säästöön puolet.

Kuinka monta teitä oikein on jakamassa 900€ /kk:si tulot. - Jos tulette toimeen 450€:n tuloilla (puolethan kirjoitit voivasi laittaa säästöön( niin olette kyllä huomattavan omavaraisia. - Ei se, että on vaikka oma asunto tarkoita sitä, etteikö siitäkin syntyisi kuluja, kuten useimmilla ainakin veden, lämmityksen  ja sähkön käytöstä.

Vierailija
48/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo määrä jos olis maksettu kaikki laskut?

Ei vaan tuosta pitäisi maksaa kaikki kuukausikulut kuten asuminen, ruoka ja muut laskut. Niin minä teen. ap

Aika älytön kysymys ottaen huomioon ihmisten erilaisen tilanteen. Helsingissä vuokralla asuva yksineläjä ei pystyisi mitenkään tulemaan toimeen tuolla summalla, kun pelkkä vuokra olisi tuota luokkaa. Velattomassa omistusasunnossa asuva ihminen, jolla on pieni yhtiövastike, voisi pärjätä ihan kohtuullisesti. Velattomassa omistusasunnossa puolison kanssa asuva ihminen, joka maksaa vain puolet yhtiövastikkeesta, muista asumiskuluista ja ruoasta, tulisi toimeen vielä paremmin.

Minä en tulisi toimeen tuolla summalla, koska asumiskulut vievät useita satoja euroja kuukaudessa.

Vierailija
49/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää työmarkkinatuesta verojen jälkeen 700 €/kk. 4 lasta ja velkainen omakotitalo. Pärjätään, koska puolisoni tulot (joiden suuruutta ei tässä yhteydessä mainita).

Vierailija
50/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa tekee, mutta pärjään ja olen pärjännyt. Ei se hauskaa ole kuitenkaan.

Vierailija
51/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisillä ole esim.vakuutksia ollenkaan, jotka pystyvät tinkimään menonsa muutamaan sataseen kuussa?! Itsellä menee jo vakuutuksiin noin 2500 e/vuodessa: kolme henkilöä sairaskuluvakuutuksineen, auton vakuutukset, kotivakuutus ja henkivakuutus. Sairaskuluvakuutus maksaa itsensä takaisin, kun on ollut sairauksia.

Ei meillä ole kuin kotivakuutus, muistaakseni 93e vuodessa. Henkivakuutukset ja sairausvakuutukset eivät ole pakollisia eikä niitä monilla ole.

Vierailija
52/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt pienemmälläkin. Tuolla summalla ruokittiin taannoin 2 aikuista ja alle 1v lapsi. Vuokran jälkeen jäi käteen vissiin 500€. Siitä sitten laskut, ruoat ja vaipat. Ei juuri säästöön jäänyt, mutta aina saatiin kaikki tarvittava. Vaatteet hommattiin käytettynä ja osa vaipoista oli kestovaippoja.

Vierailija
53/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittämällä helposti. 900 e/kk käteen jäävänä on ihan normaali tilanne monelle, ei edes tiukkaa tekisi.

Vierailija
54/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt tuollaisilla tuloilla viimeiset 15 vuotta. 

Eihän tässä mitään ostella tai missään käydä, mutta ruokaa saan pöytään ja vuokran maksettua. 

Onko tämä sitten elämisen arvoista elämää niin sitä en osaa sanoa, koska en muusta tiedä. Kyllähän sitä välillä, kun katsoo sama ikäisiä kavereita, jotka ostavat komeita taloja, autoja, mökkejä ja käyvät useita kertoja vuodessa ulkomailla niin tulee mieleen, että millaista olisi elää toisin.

Vierailija
55/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitkä ovat puolison tulot. Yhdessä me tätä perhettä elätetään.

Vierailija
56/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa...mutta kohta se selviää, tuli mitta täyteen ärsyttäviä, ahneita ja kyykyttäviä asiakkaita ja toisaalta hierarkiassa yläpuolella silmät kiiluen hääriviä orjapiiskureita.

Pitäkää painajaisenne, hyppään ainakin toviksi tyhjän päälle...tunnelma on samalla todella vapautunut mutta jännittäähän tämä.

Vierailija
57/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi miinukselle. Asumiskulut ovat yli 1000 euroa kuukaudessa. Täällä on asuttava, missä työtkin ovat.

Äitini pärjää kansaneläkkeellä, koska isäni maksaa kaikki laskut, ostaa ruuat ja vastaa autojen kuluista jne.

Vierailija
58/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan tuonverran ja ensi vuonna 1050 e kk ja ei asumistukea koska asun puolisoni kanssa. Kylläkai sillä pärjää jos elää säästeliäästi. Ei mitään luksusta elämä ole.

Vierailija
59/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan tuonverran ja ensi vuonna 1050 e kk ja ei asumistukea koska asun puolisoni kanssa. Kylläkai sillä pärjää jos elää säästeliäästi. Ei mitään luksusta elämä ole.

Vuokraa maksan 350, puhelinlaskua 20 ja ruoasta puolet, joskus puoliso enemmän jos tekee tiukkaa. Puoliso maksaa vakuutukset, sähkön ja auton ja asumisesta osansa.

Jos tekee vähääkään isompia hankintoja iso osa rahoista menee sitten osamaksuihin pitkäksi aikaa ja vie niistä pienistä tuloista osan.

Syömisestä voisi pihistellä, kun siihen menee liikaa rahaa. Toisaalta hyvä terveellinen vaihteleva ruoka on niin suuri ilo.

Jos oikein pihistelisi säästöönkin voisi jäädä. Nykyisellään ei jää minulla, puolisolla jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi