Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläisitkö 900e/kk tuloilla?

Vierailija
13.12.2021 |

Eli jäisi tuon verran käteen? Minä elän ja jää säästöönkin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi: asumiseen menee jo 750 e/kuussa, sis.lainanlyhennys ja vastike. Kaikkien pakollisten kulujen ja laskujen jälkeen jää noin 1100 e/kuussa käteen ja sekään ei ole paljon, kun on lapsi ja auto.

Vierailija
22/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alkuvuodesta pitkään saikulla masennuksen takia ja palkka oli nettona tuon 900 e/kk. Kyllä siinä tiukkaa teki ja jouduin muutaman satasen aina nostamaan säästötililtä avuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisillä ole esim.vakuutksia ollenkaan, jotka pystyvät tinkimään menonsa muutamaan sataseen kuussa?! Itsellä menee jo vakuutuksiin noin 2500 e/vuodessa: kolme henkilöä sairaskuluvakuutuksineen, auton vakuutukset, kotivakuutus ja henkivakuutus. Sairaskuluvakuutus maksaa itsensä takaisin, kun on ollut sairauksia.

Vierailija
24/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nettona 900e, riittäähän tuo, lapsia 2.

Vierailija
25/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eläisi. Asuntolainaan menee jo  600 euroa kuussa. 

Vierailija
26/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen, jonka talousasioita hoidan, saa käteen 750 tällä hetkellä. Asumistukea parisataa. Vuokraan menee noin puolet , laskuihin (ei ikinä mitään ylimääräistä, kaikki pakollisia) menee sen verran, että ruokaan jää n., 60 euroa viikolle. Pärjää sillä, kun osaa laittaa itse ruuan, laskee tarkasti mitä ostaa (Lidlistä)  ja tekee perusraaka-aineista.  Tiukempaa olisi, jollen vähän avustaisi ja maksaisi puhelinlaskua ja harrastuksen kuukausimaksua.  Toivottavasti pääsee vielä jossain vaiheessa töihin

Vierailija
27/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies saa nettona saman, niin pakolliset kulut tulisi juuri ja juuri katettua. Onneksi ei enää keski-ikäisenä tarvitse noin pieneen nettoon tyytyä ja onhan sitä kulutkin kasvaneet vuosien varrella.

Vierailija
28/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mainita kaupunki missä asuu, Helsingissä yksiön saa vuokrattu syrjästä jollain 750e/kk, järkevältä paikala 900e.

Jos asuu maksetussa asunnossa ja vastike on vaikkapa 150e niin sittenhän 900 eurosta jää 750e muihin kuluihin.

Lapsettomat ja autottomat pitäisi myös eritellä näissä kyselyissä eli näin: Pärjäisitkö 900e tuloilla Helsingissä, jos asuisit vuokralla ilman lapsia ja sinulla olisi auto jne...

Vierailija
29/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmisillä ole esim.vakuutksia ollenkaan, jotka pystyvät tinkimään menonsa muutamaan sataseen kuussa?! Itsellä menee jo vakuutuksiin noin 2500 e/vuodessa: kolme henkilöä sairaskuluvakuutuksineen, auton vakuutukset, kotivakuutus ja henkivakuutus. Sairaskuluvakuutus maksaa itsensä takaisin, kun on ollut sairauksia.

1500 euroa vuosi: kiinteistö, kakkosasunnon irtain, 2 autoa, vuokrantajan vakuuts, peräkärry, mönkijä, metsävakuutus ja lapsen tapaturmavakuutus.

Suurin säästö tulee on omakotitalon vakuutuksessa 1500 euron omavastuusta.

Meillä siis pakolliset kulut (asuminen, ruoka, kakkoskodin vastike, autot ja bensat) 1800/kk, eli tuolla 900 per perheen aikuinen pysyisi hengissä ja saisi pidettyä katon pään päällä.

Vierailija
30/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisitkö 900e/kk tuloilla?

Oikein hyvin! (vuokra 600 €/kk)

Vierailija
31/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin nyt ostin taas koiralle ruokasäkin, sen hinta oli 100e ja vielä pitää käydä hakemassa lihoja, niihin menee ehkä 50e. Mutta syö tuo otus noilla taas hetken eli joka kuukausi ei tartte tota säkkiä ostaa. Koiran ruuasta en tingi, sen elämänlaatu pysyy omasta tilanteestani huolimatta samana mitä ennenkin.

Kuka koirasta huolehtii, jos itse kuolet nälkään.

Omassq lapsuudenkodissani oli koira ja kissa, eikä niiden ruokaan kulunut yhtään rahaa. Lemmikkien ruokia ei edes ollut kaupoissa.

Söivät samaa kuin ihmiset ja kissalle ongittiin joesta särkiä.

Kissa elikin terveenä 25 v ja koira 18 v.

Vierailija
32/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, Kuten Ap jäisi säästöön.

Lapsille pitäisi opettaa ettei ne suuret tulot vaan ne pienet menot, ovat tärkeitä.

Vierailija
33/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän noin 700e kk, ja kaikki ok, ellei tule hammaslääkäri yms kuluja.

Sitä oppii kun on pakko. Ei ihmisen onni tai rauha ole rahasta kiinni.  Toki olisi mukavaa kun olisi ees tuplasti hehe.

Vierailija
34/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eläisi asuntolaina ja hoitovastike 900€.

Vierailija
35/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin nyt ostin taas koiralle ruokasäkin, sen hinta oli 100e ja vielä pitää käydä hakemassa lihoja, niihin menee ehkä 50e. Mutta syö tuo otus noilla taas hetken eli joka kuukausi ei tartte tota säkkiä ostaa. Koiran ruuasta en tingi, sen elämänlaatu pysyy omasta tilanteestani huolimatta samana mitä ennenkin.

Kuka koirasta huolehtii, jos itse kuolet nälkään.

Omassq lapsuudenkodissani oli koira ja kissa, eikä niiden ruokaan kulunut yhtään rahaa. Lemmikkien ruokia ei edes ollut kaupoissa.

Söivät samaa kuin ihmiset ja kissalle ongittiin joesta särkiä.

Kissa elikin terveenä 25 v ja koira 18 v.

Miten niin kuolen nälkään? Nälkään tuskin kuolen mutta jos muuten menehtyisin niin aviomies huolehtisi koirasta sen jälkeen.

Nykypäivän koiranhoito on vähän erilaista kuin sinun lapsuudessasi. Kyllä minäkin muistan kun mummolassa annettiin koiralle jauhelihakastikkeen jämät ja läjä keitettyjä pottuja, jokainen voi kuvitella kärsikö koira pidemmällä tähtäimellä puutoksista tuollaisella kotiruualla. Silloin ei ollut tietoa eläinten hyvinvoinnista ja ruokinnasta siinä määrin kuin nykyään. Turhuuksia ei koira nykyäänkän tarvitse mutta laadukas ruoka, oli se sitten kuivamuonaa tai raakaa, on yksi tärkein hyvinvoinnin edellytys. Jotku haluaa syöttää sitä 30e/säkki ruokaa, itse syötän omiin ja koiran kriteereihin sopivaa ja se on hieman kalliimpaa mitä perusruuat.

ap

Vierailija
36/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asumisratkaisusta. Nykyisen asumisen kulut 888€/kk. Mutta vapaa-ajan asunto maalla kääntäisi tilannetta niin paljon että todennäköisesti tuo raha hyvinkin riittäisi.

37/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Autot ja lemmikit vievät jo melkein tuon verran kuukaudesssa

Vierailija
38/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen jo noin vuoden elänyt. Parhaillaan odotan kuinka paljon vuokrani nousee tulevana vuonna. Entä kaikkien muiden tuotteiden ja hyödykkeiden hinnat. Jenkeissä inflaatio huitelee noin 7% ja täälllä uskotellaan, että hinnat pysyisivät samana kun Suomella menee niin hyvin ja erinomaisesti, eikä tarvi ryhtyä pakko rokotuksiin! vaikka kansaa ei saada edes ottamaan ilmaista koronapiikkiä ja koronapssia, joilla edes hieman ennalta ehkäistä sitä, että väestö pysyisi toimintakykyisenä. 

Vierailija
39/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin helposti, eläisin nollatuloillakin. Puolisolla on isot tulot.

Vierailija
40/59 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulot on vaan jotain 250e koska olen opiskelija😭 +asumistuesta puolet jotka menee suoraan poikaystävälle vuokranmaksuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän