Mummi huomauttelee painostani
Olen 23vuotias ja läski.
Kuulen siitä jatkuvasti, yliopiston bileissäkin 2 ihmistä koki siitä aiheelliseksi huomauttaa.
Kun olin normaalipainossa niin Mummini mielestä olin jo aika pullukka. No sillon en ollut, ja nyt kyllä olen.
Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan isovanhempia vanhainkotiin. Ahdistaa ihan kamalasti, olen nyt kokeillut vaatteita läpi missä läskini eivät paistaisi.
Olen yrittänyt usein laihduttaa mutta kilot tulevat aina takaisin. Olen kokoa 40-42.
Ahdistaa huominen, ja tekee mieli jättää koko vierailu väliin. Mummini osaa aina olla niin ilkeä
Kommentit (41)
Haista, 29. Ihan tasan kaikki tietää että huono fiilis ei auta ketään, ei laihtumaan, ei voimaan paremmin. Ja se kun joku morkkaa koko ajan ei ole mitään vitun välittämistä, jopa alkeellisen empaattinen ihminen näkee toisen naamasta kun sanat osuu ja jää kalvamaan.
Mulla oli molemmat mummot tuollaisia, toinen sentään vähän hienotunteisempi. En menisi itseäni nolaamaan muiden eteen, jos siis on aivan varma mitä sieltä on tulossa.
Oikea kalorimäärä sanottiin jo mutta kimppaan koska mikäli laihduttaa nopeasti nälässä paino myös palaa. Minulla auttaa se että syön tarpeeksi usein niin järkyttävä nälkä ei aja annoskokoa isommaksi turhaan, ja ruokailun suunnittelu. Mitä syön vihanneksena, mitä proteiinina, missä kohtaa viikkoa saa syödä jotain hyvää. Ja aina kun vaikuttaa että jostain syystä ruokailu 'myöhästyy' syön omenan.
Jättäisin mummolassa kyläilyn väliin jos fiilis on noin huono. Ellei kyseessä ole täysin höperö mummeli niin ei tuota tarvitse kuunnella ja se vaikeuttaa laihduttamista kun on maassa.
Yritä jaksaa, kyllä se siitä. Ei tuo ylipaino ole mitenkään mahdoton vaikka mummosi onkin. (Kuin myös minun.:)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 17:35"]Haista, 29. Ihan tasan kaikki tietää että huono fiilis ei auta ketään, ei laihtumaan, ei voimaan paremmin. Ja se kun joku morkkaa koko ajan ei ole mitään vitun välittämistä, jopa alkeellisen empaattinen ihminen näkee toisen naamasta kun sanat osuu ja jää kalvamaan.
[/quote]
Lihavat loukkaantuvat liian helposti. Pikkuasioista pahoitetaan mieli ja saadaan taas syy herkutella. Sama juttu kuin alkoholisteilla. Lenkille, ei HK:n, ja siitä se paino alkaa tippumaan ja kohta ei kukaan huomauttele.
Oletko varma, että hän tarkoittaa olla ilkeä? Vanhukset saattavat tarkoittaa myös sillä hyvää, että on saanut lihaa luittensa päälle. Riippuu vähän iästä. Mutta ukkini myös kehui, että olethan se sinäkin vähän edes lihonut kun olin kuulemma aiemmin liian laiha. :D
No kävin siellä mummin luona vanhusten kodissa. Kun hoitaja tuli moikkaamaan niin hän oli hoitajalle: "katso kun toi mun tyttärentytär on niin pullukka". Hoitaja käski olla hiljaa ja oli: "Nätti lapsenlapsi on sulla".
Jäi kyllä paskat fiilikset. Kun sillon kun painoin 65kg ja harrastin aktiivisesti urheilua niin täti ja mummi kyseli mutsilta " liikkuuko se ollenkaan kun on niin pullero" Nyt antaisin toisen munuaisen siitä painosta :(
T. Ap
Mun kuva oli yhdessä lehdessä kun osallistuin erääseen tapahtumaan. Samassa kuvassa varmaan 100 muutakin tyyppiä. Vanhempani olivat edellisellä käynnillä näyttäneet tätä kuvaa mummille. Ukille mun käynnin aikaan mummi sanoi:"näitkö sen kuvan lehdessä kun pullukka tyttö huutaa" jolloin hän viittasi minuun.
Harmi kun ei voi käydä kattoo vaan ukkia, hän ei arvostele vaikka on jo paha muistisauraus..
T. Ap
Entäs näin: seuraavan kerran kun joudut taas käymään mummiasi katsomassa, ja hän alkaa huomauttelemaan ulkonäöstäsi, niin sano napakasti ja selkeästi niin, ettei tarvitse toistaa: "Sinä aiheutat minulle ikävän olon huomautteluillasi. Tänne on puheittesi takia kurja tulla. Ukkia sen sijaan on kiva käydä katsomassa." Sitten katsot mummia tiukasti ja vakavasti silmiin, etkä käännä katsettasi pois. Mummi alkaa tuhahdella ja puolustautua, mutta älä välitä siitä. Olet itse puolustautunut, ja olostasi tulee varmempi. Todennäköisesti mummillasi on jonkinlainen alkava dementia vähintäänkin, ja hän ei täysin ole kartalla enää siitä, mikä on sopivaa käytöstä ja mikä ei. Sinulla on kuitenkin oikeus olla juuri sellainen, kuin olet. Oli se sitten pullukka tai laiheliini tai jotain siltä väliltä. Jos siitä huomautellaan, sano kipakasti vastaan heidän huonosta käytöksestään.
Mummi huomauttelee myös jatkuvasti vaatteistani vaikka yritän aina laittaa siistit vaatteet päälle. Kerran palo päreet ja sanoin, että ei mun oo pakko sitä käydä kattoo. Alkoi parkumaa ihan hulluna ja teki itsestään uhrin. Oli hemmetin kiusallista. Siks en mielellään tiuskaisisi mitään ilkeää.
T. Ap
MIKSI MENET TUON VANHAN HAASKAN LUOKSE???
vittumainen ämmä,antaisin homehtua vainhainkotiin,mun mummo on kanssa kärttyisä,kiukutteleva ja rasittava,mutta ei kuitenkaan tuollatavalla arvostele ketään,eikä tule turhan usein käytyä katsomassa.
antoi kesämökinkin lahota/homehtua/metsittyä kun ei suostunut laittamaan rahaa siihen vaikka sukulaiset olisivat auttaneet,rahallisesti ja talkoilla,eikä suostunut myymäänkään sitä sukulaisille.
no enää sillä ei kukaan tee mitään,kattovuotanut jo vuosia ym.
tv.mies
Cmon ! Pizza / kebab ranskalaisilla, rulla tai iskender " myös kotiin kuljetus " 4,95€ hyvä ruoka parempi mieli =D
Mummis on kai sitä ikäluokkaa, ettei sillä ollut samoja mahdollisuuksia kuin sulla, sen piti näyttää nätiltä ja olla simpsakka ja ehkä niiatakin miehille. Hän on jo varmaan dementikko, eikä tajua sitä, että nykyään naisella on muitakin mahdollisuuksia kuin etsiä rikas ukko. Tietty Mummisi voi olla myös ilkeä vittupää, joka yhä harjoittaa tätä "perinteisten naisten" metodia ( hajoita ja tuhoa kilpailijasi, tällä voitat itse -meno ) ja nokkimisjärjestystä itseään nuorempien ja kauniimpien suhteen.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:48"]No olethan sä aika iso :/
[/quote]
Ja tämä toteamus auttaa ap;tä miten?
Varsinkin kun itsekin tuntuu asian tiedostavan.
Jos mummi sanoo sua lihavaksi sano sinä häntä vanhaksi ja raihnaiseksi ja viittaa johonkin hänen sairauksistaan tai niihin kaikkiin. Tämän teet ihan viattomasti ja rauhallisella äänellä ja lopuksi totetat että kaikilla meillä on ristimme.
Haistata mummolle vitut ja sano, että sinulla on kuitenkin aikaa laihduttaa kun taas mummo voi kupsahtaa seuraavalla perunavellillä. Kysy vielä, että on mummulla pissit housussa, kun haunajoi koko huone.
Ap on läski.
Itse olen 181cm/85kg ja vyötäröllä ylimääräistä.
27, mutta et ole siltikään tyytyväinen itseesi, reppana paskakasa.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 02:36"]
Oon 164cm pitkä ja painan 82kg :( Laihdutin toissakesänä 72kiloseksi (tavoite 65kg) mutta olin koko ajan niin ärtynyt jatkuvan nälän takia, että syksyn alkaessa kukaan ei halunnut tehdä mun kanssa ryhmätöitä. Sitten vähitellen lihoin takaisin kun vanhat ruokatottumukset tuli takas. Oon nyt alkanut syömään niitä vihanneksia sen puoli kiloa päivässä, aamu alkaa 100g salaattia esim. Mutta napostelu varsinkin illalla on SUURI ongelma. Mulla ei oo vaan yhtään itsekuria.
[/quote]
Et syö oikein laihduttaessa jos nälkä tulee. Proteiinit, rasvat?
Se on läheisestä välittämistä kun mainitsee hänelle ylipainosta ja antaa ohjeita terveellisempään elämään.
Sama kun toinen on flunssassa niin sanotaan, että ota lääkettä ja syö hedelmiä ja lepää.
Oma esimerkki ja pienet neuvot herättävät ylipainoisen miettimään keinoja joilla laihtua. Hiljaisuus ja hyssyttely eivät auta lihavaa.