Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaste: Vietä kuukausi ilman sokeria

Vierailija
21.03.2015 |

Kaikki piilosokerikin (lisätty sokeri) kiellettyä (ts. ketsupit jne.). Hedelmien tms. luontaisesti sisältämä sokeri on ok.

Pystyisitkö? Yläpeukku jos uskot että onnistuisit, alapeukku, jos et.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 20:39"]Olen sokeriaddikti, en voisi luvata tuollaista. Sama kuin alkkari lupaa olla juomatta. Ei se onnistuisi. Vain päivä kerrallaan voisi onnistua.
[/quote]
Täällä toinen. Olen nyt viikon ollut sokeriton (tosin syön lounaani työpaikan ruokalassa) ja menen päivän kerrallaan. Helposti on mennyt. Tänään onnittelin itseäni, kun en edes kuolannut lasten karkkipäivän karkkeja.

Vierailija
2/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden alusta ilman makeisia ja hienosti on mennyt. Lukuunottamatta pullaa, kakkuja yms.leivonnaisia joita olen nauttinut vieraiden läsnä ollessa ja myös satunnaisesti muulloinkin.

Tänään en ole syönyt ollenkaan hiilareita ja huomaan ,et todella hyvä sekä virkeä olo.

Olenkin päättänyt yrittää vähentää pienin askelin hiilareita mut kuitenkaan en ole niitä itseltäni kieltänytkään kokonaan ,niinkuin en myöskään makeita ja suolaisia leivonnaisia.

Mä olen huomannut ,et jos haluu tehdä pysyvän muutoksen elintapoihin niin ei kannate kaikkia herkkuja kieltää,eikä myöakään liikaa harrastaa liikuntaa.

Hyvän olon kannalta liikuntaa kannattaisi harrastaa korkeintaan viitenä päivänä viikossa esim. 1h kerrallaan.
Lepopäivät voisivat olla esim. ke ja su ,näin olen välillä tehnytkin.
Mut tälläkään viikolla en ole liikkunut kuin
4pvä.nä , voi kauheeta;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:47"]

Helppoa, en oo syöny sokeria (piilokaan) viiteen vuoteen:)

[/quote]eli et ikinä syö leipää, ketsuppia, mitään valmistuotteita, yms.???

En syö.

Teen/valmistan itse ruokani.

Paistan, pihvit, broilerit, kalan, plus teen salaatit ym. lisukket ihan itse.

Aamupalat ja välipalat myöskin teen itse.

Ostan kaiken raakana, en käy milloinkaan syömässä em. ravintolassa, pitserioista puhumattakaan.

Siirryn luomuraaka-aineisiin heti kun varallisuuteni riittää.

Asennekysymys.

[/quote]

Vierailija
4/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Taitaa kyllä kaikki mun sokeri tässäkin kuussa olla piilosokeria, mutta en mä nyt sitä rajoita, vaan syön sen ketsuppini ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
5/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sokeriton vuodenvaihteesta. Olo on todella hyvä, ja painoakin on pudonnut reippaasti, vaikka muuten olen syönyt aivan kuten ennenkin, ehkä vähän enemmänkin. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
7/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:47"]

[/quote]eli et ikinä syö leipää, ketsuppia, mitään valmistuotteita, yms.???

Vierailija
8/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tossa nyt jotain vaikeaa? Normaalia elämää. Jos ei leivottaisi välillä pullaa niin se sama kilon paketti sokeria tönöttäisi kaapissa maailman tappiin. Hedelmissä on ihan tarpeeksi/paljon sokeria. En ole vielä mitään löytänyt mihin pitäisi lisätä sitä.

Vierailija
9/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet taitaa luulla olevansa sokerittomia, mutta syövät tajuamattaan piilosokeria.. :D

Vierailija
10/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos en olisi raskaana.. Vaikea välttää leipää, jugurttia, suklaata. Kokeilen raskauden jälkeen!

Vierailija
11/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who tiputti päivittäisen sokerinsaannin suosituksensa max 25 grammaan ja se tulee varmasti monelle täyteen ihan piilosokerista: valmisruoat, maustekastikkeet, jogurtit, kaikenlaiset välipalatuotteet ja patukat...

Vierailija
12/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyis. Mä haluan juoda aamukahvini soijamaidolla ja siinä on sokeria. Leipä, ketsuppi, maustekastikkeet ja valmisruuat ei ole mulle ongelma.

Vierailija
13/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:51"]

Monet taitaa luulla olevansa sokerittomia, mutta syövät tajuamattaan piilosokeria.. :D

[/quote]Nämä "piilosokerit" kerrotaan ihan siinä tuotteen sisällysluettelossa. Ja osa meistä ei tietenkään syö mitään, missä on sisällysluettelo, vaan tekee ruokansa itse.

Vierailija
14/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tekisi mieli onnistua, mutta epäonnistumisen pelossa en taida uskaltaa edes yrittää. Luuseri olen.

Vierailija
15/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin helppoa, viettänyt jo koko alkuvuoden niin...

Vierailija
16/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida yrittää... Terveydellisesti ehkä sairauteni puolesta sokerin poisjättämisestä ei olisi haittaa, toisaalta sen seurauksena ruokahalu on muutenkin hyvin vähäinen.

Mieluummin liikun aktiivisesti ja syön sellaista, jolla saan sitä vähäistäkin ruokahalua lisättyä, kuten jälkkäriksi sokerimunkki... Ilman jälkkäriä jäisi helposti pääruoka vähemmälle, mutta palkitsen hyvin syömiseni jälkkärillä.

Vierailija
17/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö muutenkaan sokeria, mitä nyt hedelmien ja marjojen luontainen sokeri...

Vierailija
18/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitäisi jättää sokeri pois?

Vierailija
19/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 19:39"]

Kaikki piilosokerikin (lisätty sokeri) kiellettyä (ts. ketsupit jne.). Hedelmien tms. luontaisesti sisältämä sokeri on ok.

Pystyisitkö? Yläpeukku jos uskot että onnistuisit, alapeukku, jos et.

[/quote]

olen ollut jo nyt 4 vuotta ilman :) Olo on hyvä!

Vierailija
20/22 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pystyn olemaan ilman karkkia, pullaa, limppareita jne. Leivästä en luovu, joten ei onnistu minulla.

Aika harva tuntuu tietävän, että ravintoloissa ja henkilöstöravintoloissa useimpiin tavallisiin ruokiin laitetaan ripaus sokeria. Aika tarkkana saa olla jos yrittää olla ilman sokeria. Omat eväät siis joka paikkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan