Vauva kauppareissulla
Missä pidätte lasta kauppareissulla joka ei mahdu omaan kaukaloon, mutta ei osaa istua vielä itse?
Kommentit (28)
Ostoskärryissä istuimessa tietysti, enkä oo ikinä ottanut mitään stressiä siitä että suuhun tulisi jotain pöpöjä, niitä itseasiassa tarvitaan, jotta vastustuskyky säilyy.
Kauppakärryissä on myös sellaisia kaukaloistuimia ja niihin kyllä mahtuu vuoden vanhakin, ne on tosi tilavia.
Vierailija kirjoitti:
Vauva voi jäädä kotia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää autoon isänsä kanssa, ettei saa koronaa tai rs-virusta.
Miksi vauva pitää ylipäätään ottaa mukaan kauppareissulle? Eikö voi hyvin jäädä kotia?
Suomalainen ilmiö. Kaupat täynnä huutavia lapsia ja vauvoja. Ulkomailla ei ole tätä huutoporukkaa kaupassa tai marketeissa juuri nähtävillä, saa rauhassa tehdä ostoksensa. Suomalainen luulee, että lapsi tykkää mennä kauppaan jo vauvana.
Juu, ihan samaa mieltä. Ulkomailla ei ole vauvoja, se on ihan suomalainen ilmiö. Ulkomaalaiset ihmiset putkahtavat maailmaan niin, että heitä vain ilmestyy sänkyjen alle, ihan täysikasvuisina.
Vauva vaunuihin ja ostoksille, jos on pakko. Kevyet vaatteet vauvelille, ettei tukehdu. Jos herää, niin sitten viihdytystä sopivin väliajoin. Ostokset voi tehdä suunnitelmallisesti ja nopeasti, kun on tuttu kauppa. Ei kannata mennä ruuhka-aikana tai jos tietää jo etukäteen, että vauvalla on nälkä tai muuta epämukavaa tuntemusta. Ei kyllä käy kateeksi tilanne. Itselläni oli samankaltainen tilanne, kun olimme muuttaneet uudelle paikkakunnalle ja mies lähti ulkomaan komennukselle useammaksi kuukaudeksi, kun esikoinen oli puoli vuotias. Oli talvella tosi hankala miettiä pukeutumista vauvalle, kun kauppaan oli kuitenkin neljä kilometriä eikä autoa tai julkisia. Selvisin reippaalla asenteella jotenki n tuonkin ajan. Oli kyllä juhlaa, kun pääsi myöhemmin ilman vauvaa kauppaan. Myöhemmin ostimme ensimmäisen autonkin. Mutta aivan alussa kärryttelin kaikkialle tai kuljin pyörällä. Olin kyllä timmissä kunnossa 💪
Liian pienten vauvojen kanssa jotkut lähtevät kauppakeskuksiin. Kai se on niin kova kiire esitellä sitä tuntemattomille ihmisille, varmaan siksi se on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva voi jäädä kotia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää autoon isänsä kanssa, ettei saa koronaa tai rs-virusta.
Miksi vauva pitää ylipäätään ottaa mukaan kauppareissulle? Eikö voi hyvin jäädä kotia?
Suomalainen ilmiö. Kaupat täynnä huutavia lapsia ja vauvoja. Ulkomailla ei ole tätä huutoporukkaa kaupassa tai marketeissa juuri nähtävillä, saa rauhassa tehdä ostoksensa. Suomalainen luulee, että lapsi tykkää mennä kauppaan jo vauvana.
Juu, ihan samaa mieltä. Ulkomailla ei ole vauvoja, se on ihan suomalainen ilmiö. Ulkomaalaiset ihmiset putkahtavat maailmaan niin, että heitä vain ilmestyy sänkyjen alle, ihan täysikasvuisina.
Hòpòhòpò. Muualla osataan organisoida paremmin kaupassakàynti.
Minä maksan mieluusti sen kympin että tuodaan ostokset kotiin. Säästyy aikaa ja vaivaa ja se kymppi menee helposti johonkin turhaan. Jos tilaa kerralla vaikka 2 viikon ostokset niin maksaa itse itsensä takaisin vaivannäössä.
Vauvankin kanssa olen käynyt ja yleensä niin että vauva rattaissa ja ostokset koriin ja sitten rahdataan vaunuissa ja repussa kotiin. Mutta monta reissua saa näin tehdä. Sitten kun osannut istua niin olen lähtenyt laatikkopyörällä ja lapsi kaupassa kärryssä istumassa.