Tyttöystävällä on lahjatoiveita ainakin 1000€ edestä.
Älykelloa, lahjakorttia... aika tiukkaa tekee opiskelijalle. Onko tällaiset listat ihan normaaleja?
Kommentit (65)
Eihän lahjatoivelista tarkoita että ne kaikki pitäisi saada eikä varsinkaan yhdeltä ihmiseltä. Oliko listalla jotain mihin sulla on varaa tai onko sulla mielessä joku kiva lahjaidea itselläsi?
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö aikuiset jotain lahjalistoja? 10 v naimisissa eikä olla kyllä kertaakaan tehty.
no ei tee. lapsetkin lopettaa sen suunnilleen siinä iässä kun lopettavat joulupukkiin uskomisen.
Otat pikavippilainen tai uuden luottokortin ja hommaat kaiken mitän hön tahtoo ja vielä jonkun yllätyksen ja viet huippuravintolaan syömään. Näytät, et hoidat sä hoidat. Et vaan koita.
Vierailija kirjoitti:
https://duunitori.fi/tyoelama/joulunbudjetti
"Summa on kuitenkin Nordean mukaan jonkin verran vähemmän kuin vuotta aiemmin. Joululahjoihin suunnitellaan käytettävän tänä vuonna 930 euroa ja muihin joulukuluihin 400 euroa, eli yhteensä rahaa kuuluu 1330 euroa. "
-Ihan näyttäisi haarukassa olevan, normitouhua! Nuo euromäärät on sitäpaitsi parin vuoden takaa.
Kaikkiin joululahjoihin. Perheenjäsenille, kumppanille, omille lapsille, ehkä kavereille, kummilapsille. Lapsille jouluna on tapana antaakin jokin isompi juttu (kuten uusi kännykkä), koska vanhemmat on huoltajina lapsen ylläpidosta vastaavia eikä lapsi voi ostaa tuollaisia itse. Aikuisten kohdalla vähän eri juttu.
Antakaa kumpikin toisillenne tonni, virtuaalisesti. Ei tarvita tilisiirtoja tms. Kumpikin on tyytyväinen. Lähde juoksemaan, tuollainen maksullinen nainen on tuhoisa. Ei varmaan suomalainen, vaan itäeurooppalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se tarkoittaa että sinun pitäisi ostaa nuo kaikki? Saahan sitä kaikkea toivoa. Osta jotain mikä sopii budjettiin, vaikka se lahjakortti. Jos ei kelpaa niin sitten voivoi.
Tosiaan, 5 euron lahjakortti lähiruokakauppaan.
Jos budjetti on 5e niin ehkä kannattaa sopia ettei osteta lahjoja 😅 tai sit antaa vaikka suklaata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö aikuiset jotain lahjalistoja? 10 v naimisissa eikä olla kyllä kertaakaan tehty.
no ei tee. lapsetkin lopettaa sen suunnilleen siinä iässä kun lopettavat joulupukkiin uskomisen.
Kyllä minun ja miehen vanhemmat molemmat kysyy onko meillä jotain lahjatoiveita. Ja lapsilta varsinkin. Paljon helpompi hankkia lahjoja jos tietää mille ois ehkä tarvetta. Toisillemme ei olla yleensä ostettu mitään, ennemmin jotain yhteistä kivaa :)
Minä esitän puolisolle myös listan toiveista, joista hän voi valita, minkä haluaa minulle antaa. Hänelle helppoa, minulle mieleistä, mutta kuitenkin pientä yllätystä.
Toki tiedän saavani sen, mikä on helpointa hankkia tai tulee ensimmäisenä Stockalla vastaan. Jos toivon parfyymia, saan sen, muihin toiveisiin ei kannata laittaa odotuksia. .
Älä osta mitään. Vietätte kotona mukavan illan ja sillä siisti. Tuskinpa hän on antamassa sinulle samalla summalla lahjoja.
Sama kuin lasten kanssa eli mielestäni saa kyllä toivoa mutta kaikkea ei voi saada.
En ymmärrä esim. Äitejä jotka maksavat itsensä kipeiksi ja antavat lapselleen joululahjaksi monta arvokasta lahjaa ja kertovat ystävilleen että kun se on toivonut niin pitäähän se joululahjaksi se saada. Huh huh sanoin noille hulluille!
Ja mä en oo saanu isännälle sanottua että kangas-sakset ja käytettykin sovitusnukke olis super 😂
Musta tuntuisi jotenkin oudolta ylipäänsä toivoa kumppanilta jotain tiettyä. Annetaan yleensä yksi tai useampi pienempi lahja, yleensä kirja ja jotain muuta, tuskin menee yli 50 euron. Kalliimmat jutut ostetaan itse, tosin joskus on käynyt niinkin, että mulle on joulun alla on tullut joku isompi ostos ja toinen on sitten ikäänkuin antanut lahjan osallistumalla siihen. Mutta ei ole kyllä normaaleja tuollaiset lahjalistat muilla kuin lapsilla.
Olen saanut ilman toivelistoja melko arvokkaita lahjoja mieheltäni. Älykellon, koruja, lahjakortteja, uudet kesärenkaat jne. Samoin minä olen ostanut mm. partakoneen, kellon, merkkivaatteita jne. Meillä on siihen varaa. Ihan oikeasti millainen ihminen KEHTAA pyytää opiskelevalta kumppanilta jotain älykelloja!? Älä missään nimessä osta. Kyllä normaalin ihmisen pitää tajuta, että elämää on elettävä joulun jälkeenkin ja pitää olla varaa maksaa asumisesta ja elämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on suhteellista.
Ehkäpä tämä bööna sitten on tuon hintainen.
Itse vaatisin aika paljon tuon hintaiselta.
Joo rupesin kanssa itse miettimään. Kyllä mä ehkä kallistuisin ostamaan ne tonnin lahjat. Kyse on lähinnä siitä, että nyt sillä sijoituksella sentään lienee jonkinlainen palautus luvassa. Sitten myöhemmin 15 avioliittovuoden jälkeen jää enää vain kuitti eikä muuta.
Naurat listalle ja sanot että ei ihan tällä palkalla moisia ostella ja annat vaikka pehmeän huovan ja suklaarasian
oletko antanut hänen ymmärtää että olet suurituloinen? näytä hänelle pankkitiliäsi ja sanot ettei sinulla ole varaa ostaa kalliita lahjoja.
Ei kai se oo mikään "osta kaikki listalta" lista. Ite oon puolisolleni (hänen pyynnöstä) antanu lahjavinkkejä enkä tosiaankaan odota saavani kaikkia niistä, hän saa itse oman budjettinsa puitteissa valita mitä hankkii.
Huh, en ikinä olisi kehdannut toivoa keneltäkään noin kallista lahjaa. Tai sen puoleen ostanutkaan.
Mieheni kanssa laitetaan kyllä yhdessä n. 500-1000e toisiimme, mutta käymme yhdessä kaupoilla ja valitsemme yhdessä jotain kalliimpaa mihin ollaan säästetty. Ja toki ollaan naimisissa ja jaetaan talous, jolloin ehkä voi jotain kalliimpaa toiselle ostella jos talous kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on suhteellista.
Ehkäpä tämä bööna sitten on tuon hintainen.
Itse vaatisin aika paljon tuon hintaiselta.
Joo rupesin kanssa itse miettimään. Kyllä mä ehkä kallistuisin ostamaan ne tonnin lahjat. Kyse on lähinnä siitä, että nyt sillä sijoituksella sentään lienee jonkinlainen palautus luvassa. Sitten myöhemmin 15 avioliittovuoden jälkeen jää enää vain kuitti eikä muuta.
Mitä h***ettiä!? Mitä luulet muka saavasi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se oo mikään "osta kaikki listalta" lista. Ite oon puolisolleni (hänen pyynnöstä) antanu lahjavinkkejä enkä tosiaankaan odota saavani kaikkia niistä, hän saa itse oman budjettinsa puitteissa valita mitä hankkii.
Onko puolisosi opiskelija? Miten luulet, että opiskelijan tuloilla voi yhtäkkiä hassata satojen eurojen älykelloon? Siis toiselle lahjaksi. Vähän suhteellisuudentajua.
seurustelin kerran miehen kanssa, joka antoi ymmärtää että odottaa synttäripäivänään useampia lahjoja. Herran maun tuntien ei myöskään olisi mikään halpa kelvannut, saati mikään yhteinen tekeminen (tai ehkä ulkomaanmatka kokonaan kustannettuna, muiden lahjojen lisäksi). Ei edes täyttänyt pyöreitä tai mitään. En oikein tiennyt miten suhtautua, oli ihan absurdia. Mulle on aina riittänyt jokin pieni muistaminen tai vaikka kukkakimppu, ja samoin kaikkien aiempien kumppaneiden kanssa lahjat oli max. 100 euroa, ja yleensä reilusti alle.
En edes haluaisi että mulle ostettaisiin tonnilla lahjoja, tuntuisi painostavalta ja tulisi tunne että pitää itse ostaa yhtä kalliita.