Kummalle lapsi erossa?
Pitkäaikaistyöttömälle peeaalle äidille vai työnarkomaani isälle? kumpi parempi vanhempi?
Kommentit (6)
Pannaan puoliksi, niin ei tuu riitaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 08:10"]Päiväkodissa kyllä voi olla 7-17.
[/quote]
Joo, mutta se on joissain tapauksissa se mitä ihan perus työmäärää tekevä vanhempi joutuu pitämään. Työnarkille ei varmaan riitä. Asia on eri jos kykenee hoitamaan lapsen työn ohessa siten että kumpikin voi hyvin, harvinaista ellei mahdotonta.
2
Äidille koska hänellä on enemmän aikaa keskittyä lapseen, työ ei ole esteenä.
Pakko lisätä kuitenkin tämä fakta.
Pitkäaikaistyötön voi halutessaan kouluttautua uudelle alalle. Suosittelen tutustumaan esim. aikuisopoiston tarjontaan, joustavia opintomahdollisuuksia löytyy.
On tavallista että nykyihminen valmistuu useampaan ammattiin ja tekee työurallaan monenlaista työtä.
Suosittelen lämpimästi, työmotivaatiota riittää ainakin itselläni uudessa ammatissani. Sosiaaliturva mahdollistaa paikalleen jämähtämisen. Kouluttautuminen vaatii sen että ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa toimimaan tulevaisuutensa eteen.
Työttömällä äidillä on aikaa hoitaa lasta. Itsekin olin aikoinaan työtön tai työhaluton aivan sama miten otatte. Ei tarvinnut lasta viedä tarhaan kun vasta lähes 4 v. Paljon oli vapareita kuten eskarissa. Ihminen on tullut ja hyvin menestyi koulussa. Itse oon ollut työelämäss vuosia ja en meinaa jäädä eläkkeelle 63 v. Työ maittaa.
No normipäiväkodissa ei voi olla ku n. 8 h päivässä, että työNARKOMAANI ei ehkä selviä arjesta jos työtä on pakko tehdä koko ajan ja lapselle ei ole hoitajaa. Muuten näillä tiedoilla mahdoton sanoa. Mitä itse ajattelet?