menisitkö töihin 1700 € palkalla?
Kommentit (56)
Olen ollutkin, FM ja museoalalla olin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:03"]
Menin ja olisin palkasta innoissani (jos netto)! Nyt käteen jää 1200e. T. FM
[/quote]
Mistä oletus, että kyseessä olisi nettopalkka? Bruttonahan ne yleensä ilmoitetaan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:55"]
Siivoan 1200e palkalla eli kyllä
[/quote]
Sama.
N. 1700€/kk on mun nykyinen nettotulo, jolla tulen juuri ja juuri toimeen. Eli menisin vain jos vaihtoehtona olisi vielä pienemmät tulot.
En ole ikinä saanut noin paljoa. Mulla on muuten akat. koulutus...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:57"]
1700 - verot? Eli käteen jäisi noin 1200. Kyllähän sitä tuonkin summan eteen jotain voisi tehdä. Vaikka vasemmalla kädellä, välillä saikutellen, joten mikä jottei!
[/quote]
Sul on kova veroprosentti
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:05"]
[/quote]Mikä pääaine?
-Mies 29v-
Koitttakaa nyt ymmärtää että kun palkasta puhutaan se on silloin BRUTTOpalkka. Tosin keskiverto av-mamma menisi selvästi ilomielin saadessaan haastattelussa kuulla palkan olevan 1700 euroa kuukaudessa. Sitten kuukausien päästä joku suomentaisi tilinauhan ja mamma tajuaisi palkan olevan 1700 bruttona.
Tienaan nyt noin kaksinkertaisesti, mutta työ on tosi vastuullista esimiestyötä. Olen siihen väsynyt. Olisin valmis vaihtamaan työtä ja tiputtamaan palkkaa. En kuitenkaan halua menettää lomaoikeutta, enkä vakituista työsuhdetta. Etsin kuitenkin koko ajan jotain muuta, mutta kynnys irtisanoutua on yllättävän korkea.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:00"]Pakon edessä, jos työpaikka on niin lähellä ettei tarvitse maksaa sinne päästäkseen. Nettona tuosta jää kai käteen noin 1200 euroa. Aika nuuka saa olla jos aikoo sillä rahalla selvitä.
[/quote]
Mä tuntisin olevani rikas tuolla summalla.
-524e kuussa käteen
Menin töihin 1900 euron kk-palkalla vaikka sain ansiosidonnaista 2500 euroa/brutto/kk.
Ja se kannatti. Sain alle puolessa vuodessa luotua suhteita ja nyt teen työtä josta saan 3400 euroa/kk bruttona. Mä olen aina mieluummin töissä kuin työttömänä ja tuokin alle kahden tonnin palkkatyö etäisesti tuki mun omaa ns. oikeaa ammattiani.
Sen väliin jääneen rahan kompensoi Kela asumistuellaan sen puolisen vuotta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:05"]
[/quote]Mikä pääaine?
-Mies 29v-
[/quote]
Taidehistoria :P
Jos en saa alani töitä valmistuttuani (tessin mukaan vasta valmistuneella kkpalkka olis reilut 2000e nopeesti laskettuna.)
Menisin. Toistaiseksi paras palkka mitä olen ansainnut oli 1800€/kk. Eihän tuo ole kuin satasen vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:57"]
1700 - verot? Eli käteen jäisi noin 1200. Kyllähän sitä tuonkin summan eteen jotain voisi tehdä. Vaikka vasemmalla kädellä, välillä saikutellen, joten mikä jottei!
[/quote]
Sul on kova veroprosentti
[/quote]
Eihän se tuossa olisi kuin noin 23. Ja lisäksi pois vielä tellit ja lellit (nykyisin suurinpiirtein 6 %), niin tuolla veroprosentilla 1700:sta jää about 1200 käteen.
Kyllä menisin, nyt osa-aikaisena siivoojana bruttopalkka 800/kk. Lisäksi saan muutaman satasen Kelasta ja miehellä työkkärin tuki 520e, pärjätään ihan hyvin kun totuttu elämään paljon vähemmälläkin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:10"]
Koitttakaa nyt ymmärtää että kun palkasta puhutaan se on silloin BRUTTOpalkka. Tosin keskiverto av-mamma menisi selvästi ilomielin saadessaan haastattelussa kuulla palkan olevan 1700 euroa kuukaudessa. Sitten kuukausien päästä joku suomentaisi tilinauhan ja mamma tajuaisi palkan olevan 1700 bruttona.
[/quote]
Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Kuka aikuinen puhuu nettopalkasta? :D
Kyllä, jos se ei olisi ihan kamalaa työtä. Rahan puolesta ok. En ole itse asiassa koskaan saanut noin paljoa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:00"]Varmasti. En tee töitä varsinaisesti rahan vuoksi. [/quote] Miksi sitten? En mä ainakaan huvikseni töihin mene. On mulla parempaakin tekemistä. :(
[/quote]
Noo, sanotaanko näin, että minulla ei juuri ole parempaa tekemistä kuin työ.