Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä yksiön sähkölasku/ kk Helsingissä ja Pk-seudulla? Minulla 33 m2, ei saunaa ja kph:n lattialammitys aina vrk:n päällä ...

Vierailija
12.12.2021 |

kun olen käynyt suihkussa. Kylppäri muutenkin ihan lämmin jo uudella vesikiertoisella patterilla.

Ihmetten mihin sitä sähköä kuluu? Onko laskun suuruus ihan normaali? Käytössä läppäri/ tv / jääkaappipakastin ja tietty valaistus. Olen vastikään muuttanut tähän pienempään asuntoon, niin en osaa verrata. Kerrostalo.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden sähkölasku 27 €. 

Kuulostaako normilta näillä tiedoilla?

Sähköyhtiö Helen

ap

Vierailija
2/25 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee 3 kk välein, 73€ oli viimeisin lasku. Yksiö myöskin ja Helsingissä. Ei lattialämmitystä eikä saunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni kun ottaa lattialämmityksen huomioon se vie paljon sähköä. Mulla 42 neliötä vantaalla just tuli lasku 20,60. Kk.Ihan peruskäyttö vain kodinkoneet läppäri jouluvalot.

Vierailija
4/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 44,5m2 ja sähkölasku 17-18€/kk. Saunaa käytän aika harvakseltaan, siitä tulee pari euroa lisää. Mulla myös soppari Helenin kanssa.

Vierailija
5/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta laskulta tuo vaikuttaa

Vierailija
6/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin suurimpia energiasyöppöjä on jääkaappi ja pakastin, ja jos niitä useasti päivässä availee sekä jää vielä toljottelemaan tarjontaa, niin näkyy kyllä sähkölaskussa. Kämppis tätä harrasti ja sähkölasku tippui roimasti, kun muutin omaan asuntoon. Vessan ovi kannattaa sulkea, koska muuten lattialämmitys lämmittää koko asuntoa, eikä pelkästään vessaa, kuten tarkoitus olisi.

Vierailija
7/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköyhtiö Helen

ap

No vaikee sanoa kun ei tiedä sopimuksesta (yleissäkö, pörssisähkö, tasaerälaskutus, kiinteä kWh hinta, jne?).

Etkä kerro kulutusta ( montako kWh:a kulutus on kuukaudessa).

Ja sekin, että jos siirto ja sähkö laskutetaan samalla laskulla ( samasta yhtiöstä molemmat) niin onko tuossa pelkkä sähkö vai nyös siirto?

Mutta ei tuo nyt talvilaskuksi paha oo.

Vierailija
8/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisin kaksion lasku ollut mulla 43€ vantaalla.

Vierailija
9/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköyhtiö Helen

ap

No vaikee sanoa kun ei tiedä sopimuksesta (yleissäkö, pörssisähkö, tasaerälaskutus, kiinteä kWh hinta, jne?).

Etkä kerro kulutusta ( montako kWh:a kulutus on kuukaudessa).

Ja sekin, että jos siirto ja sähkö laskutetaan samalla laskulla ( samasta yhtiöstä molemmat) niin onko tuossa pelkkä sähkö vai nyös siirto?

Mutta ei tuo nyt talvilaskuksi paha oo.

Onko tuo 1, 2 vai 3 kuukauden lasku?

Vierailija
10/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen 40-50e/3kk plus siirtomaksut. Mulla on vessassa lattialämmitys talvella jatkuvasti päällä (ei tosin kovin kovalla), sillä siellä ei ole muuta lämmitystä. Käytän myös pöytäkonetta ja teen kaikki ruoat kotona.

Vierailija
11/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla 36 neliötä, ja sähkölasku kolmelta kuukaudelta on yleensä n. 55 euroa. Ei saunaa eikä lattialämmitystä.

Vierailija
12/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio ja sauna, jota käytän 2x/vk, ( ei ole lattialämmitystä)jääkaappipakastin, astianpesukone( 3x/vk) muut kodinkoneet ja 55" älytv, joka on päällä miltei päivän. Olen kotona, koska olen eläkkeellä.

Talo n 8v vanha ja sähkölaskut olleet samanlaiset eli kahden kuukauden lasku 40- 50e. Josta sähkönkulutus 12- 15e. Tuo siis kahden kuukauden ajalta.

Vierailija
13/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 3kk osalta sähkölasku lähes 200e kun kylppärin lattialämmitys oli päällä pakkasilla vuorokauden ympäri. Kyseessä noin 70 neliän kolmio. Lattialämmitys kolminkertaisti (lähes) sähkölaskun. Sen kokeilun jälkeen meillä on sopeuduttu kylmään lattiaan XD Lämmitys on ajoittain päällä suihkussa käynnin yhteydessä.

Vierailija
14/25 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksio 57m2, sopimus Helenin kanssa. Ei saunaa, ei lattialämmitystä. 3kk lasku yleensä n. 90e. Meillä vähän nousi kulutus kun hankittiin astianpesukone. 

Vierailija
15/25 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kuukautta 75 neliön kolmio ilman saunaa Espoo, sähköenergia 18€ ja siirto 40€

Vierailija
16/25 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä luonnon paskausta lattialämmitys.

Vierailija
17/25 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisi paljon jos kerrottaisiin paljonko sitä sähköä kuluu.

Vierailija
18/25 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lasku on? 

Vierailija
19/25 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Ota lattialämmitys pois päältä. Et tarvitse sitä kerrostalossa.

Vierailija
20/25 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä luonnon paskausta lattialämmitys.

V. 2000 rivitaloasunnossani lattialämmitys on ainoa lämmitysmuoto. Ei ole varaavaa takkaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän