Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka asut ulkomailla, haluaisitko mieluummin asua Suomessa nyt korona-aikana?

Vierailija
12.12.2021 |

Kun täällä on vähemmän rajoituksia?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, ihan hyvin menee täällä Keski-Euroopassa. Nythän ei ole edes mitään rajoituksia verrattuna viime vuoteen. 

Vierailija
22/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja rajoituksetkin on lievemmät, toki vahvemmin kontrolloituja. Maski ja passi, säännölliset testit. Kesät olen viettänyt Suomessa, viime joulun myös, nyt en tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyemmät rajoitukset toki olisivat olleet kivoja, mutta arki ja elämä ovat kuitenkin täällä ulkomailla. Paluu tänne kotiin olisi myös voinut olla hankalaa, jos olisi sattunut huonoon aikaan olemaan reissussa Suomessa.

Vierailija
24/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paikkoja esim Amerikassa floridan osavaltio kielsi laissa koronapassin käyttämisen eli siellä ei ole ollenkaan rajoituksia. On myös monia muita maita jossa on paljon vapaampaa kuin suomessa tällä hetkellä.

Vierailija
25/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on mukavaa täällä, korona ei ole haitannut kovin pahasti, koska asun maaseudulla. Ei ole aikeita palata Suomeen kuin joskus käymään.

Vierailija
26/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paikkoja esim Amerikassa floridan osavaltio kielsi laissa koronapassin käyttämisen eli siellä ei ole ollenkaan rajoituksia. On myös monia muita maita jossa on paljon vapaampaa kuin suomessa tällä hetkellä.

Taiwanissa on ollut enimmäkseen vapaata tukahduttamisstrategian ansiosta.

Vierailija
27/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa rai kiinnostavaa, että esim. Arja Saijonmaa on ollut enimmäkseen Suomessa korona-ajan, samoin Helena Petäistö, vaikka molemmat ovat asuneet vakituisesti muualla Euroopassa ihan hyvissä oloissa.

Niin se veri vetää kotiinpäin.

Vierailija
28/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa rai kiinnostavaa, että esim. Arja Saijonmaa on ollut enimmäkseen Suomessa korona-ajan, samoin Helena Petäistö, vaikka molemmat ovat asuneet vakituisesti muualla Euroopassa ihan hyvissä oloissa.

Niin se veri vetää kotiinpäin.

Nää on vanhoja mummuja, joilla on vielä se illuusio terveydenhuollosta.

Vierailija
29/47 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luettelepas niitä maita? Yksi osavaltio jenkeissä ei nyt oikein vakuuta.

Vierailija
30/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua. Täällä on kaikki asiat ihan hyvin. 

Vierailija
31/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ehkä kyllä, mutta en korona-aikana. Ruotsissa on pidetty järki päässä enemmän kuin useimmissa maissa ml. Suomi, vaikka rajoituksia on ollut enemmän kuin Suomen iltapäivälehtiä lukiessa luulisi. Meno Suomessa vaikuttaa aivan mielettomältä eri ryhmien syyllistäessä toisiaan ja maskihysterian velloessa. 

Vierailija
32/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli korona tai, rajoituksia tai ei, en halua asua Suomessa, ei ole mitään suunnitelmia palata yli 20 vuoden ulkomailla asumisen jälkeen. Minulla on kaikki hyvin täällä.

Vierailija
33/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas mielikuvitusmaissa asuvia näköjään 😂

Kallullehan se on mahdottomuus asua missään muualla kuin Suomessa.

Ei vaan nämä Espanjassa oli vähemmän rajoituksia tyypit jotka eivät selvästikään tiedä mistä puhuvat.

Vierailija
34/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Täällä Keski-Euroopassa paljon parempi terveydenhuolto.

Samaa mieltä! Suomi on kesällä ihana lomamaa, ei muuten.

Vierailija
35/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korona siihen vaikuttaisi? Etenkin kun useimmissa Euroopan maissa on huomattavasti suomea parempi terveydenhuoltojärjestelmä, niin toisin päinhän korona vaikuttaisi asumisjärjestelyihin jos se johonkin ylipäätään vaikuttaisi.

Vierailija
36/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tyytyväinen, vaikka täällä on ollut sulkutilojakin. Kolmen kouluikäisen vanhempana olen ehkä eniten pettynyt opettajien joustamattomuuteen ja jatkuvaan valitukseen. En kyllä koe, että tässä olisi Suomessa yhtään paremmin asiat.

Vierailija
37/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luettelepas niitä maita? Yksi osavaltio jenkeissä ei nyt oikein vakuuta.

Taitaa olla Teksasissakin sama mutta kumpaankaan noista osavaltioista en muuttaisi vaikka maksettaisiin.

t. usalainen

Vierailija
38/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. Olen asunut lähes 20 vuotta ulkomailla. Mielestäni korona olisi todella omituinen ja vähäinen syy muuttaa takaisin. Asuinmaassani ei ole tällä hetkellä sellaisia rajoituksia, jotka vaikuttaisivat minun elämääni. Aiemmin on kyllä ollut sulkutiloja ja osittaisia ulkonaliikkumiskieltoja.

Mitä tulee terveydenhuoltoon, se on täällä todella huonoa. Mutta teholle joudun todennäköisemmin vaikkapa täkäläisen liikennekulttuurin kuin koronan takia.

Vierailija
39/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta. Olen jo asunut 20 vuotta ulkomailla.En minäkään halua sinne töihin, enkä enää kestä sitä huonoa ilmapiiriä ja syyllistämistä, jota korona on vielä pahentanut. Taistelkaa vaan keskenänne!

Vierailija
40/47 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaisin takaisin Suomeen välittömästi jos tulisi vaikka lottovoitto. Nyt ei voi koska suoraan sanoen pidän liikaa rahasta ja varsinkin siitä mitä raha mahdollistaa minulle. Suomesta en ikinä löytäisi työtä josta tienaisin saman verran kuin ulkomailla.

Tyydyn siis pitkiin lomiin. Juuri alkoi neljän viikon jakso Suomessa (yksi viikko siitä on etätöitä, loput lomaa) ja ensi kesänä aion olla viisi viikkoa (yksi viikko etätöitä ja neljä viikkoa lomaa).

Olen asunut poissa Suomesta 26 vuotta mutta aion palata takaisin kun jään eläkkeelle.

Ai niin, ja asuinmaassani ovat koronaluvut varmasti kymmenkertaiset Suomeen nähden ja asukasmäärään suhteutettuna. Joten täällä on myös turvallinen olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi