Suomessa ei ole mitään tarvetta tienata yli 3-4 tonnia kuussa
Asumisen pystyy maksamaan ja kaikki järkevät ostokset pystyy tekemään kun tuon tienaa. Sitä enemmän saa kulumaan vain ostamalla kaikenlaista hömppää.
Lisäksi verotus hoitaa sen ettei paljoa enemmän jää käteen vaikka tienaisi yli tuon.
Kommentit (68)
Sun järki on sitä tasoa, että parempi vaan siirtyä holvikaaren alle
Työnantajalle ja verottajalleko ne ylimääräiset eurot pitäisi lahjoittaa?
Palkka 2500 ja 4000 euron väillä on ihan yhtä tyhjän kanssa, kiitos verotuksen. Nimim. kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onks sulla jotain järkevää sanottavaa tähän, vai tulitko vain huutelemaan? Ole hyvä toki ja kerro asiasi.
Mun mielestä alottajalla on kyllä hyvä pointti. 3000 € brutolla pärjää, ja saadakseen kerrytettyä säästöjä ihan kunnolla, on tienattava vähintään 6000 €, kiitos verotuksen. Siihen yltääkin sitten ne kansanedustajat, johtajat ja lääkärit.
No sinä voit pistää rahasi hömppään. Minä pistän rahani elämyksiin, matkustamiseen, laadukkaaseen ruokaan, terveyteen, viihtyisään kotiin jne.
Oma bruttoni on 3540, tiimiesimieheni noin 4100. Saamme käteen suurin piirtein saman verran. MUTTA vaihtaisin mielelläni, koska eläkkeen kannalta sillä brutolla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Palkka 2500 ja 4000 euron väillä on ihan yhtä tyhjän kanssa, kiitos verotuksen. Nimim. kokemuksesta.
Jää tuosta ainakin 800€ enemmän kuussa käteen. 10.000€:lla vuodessa tekee jo yhtä sun toista.
Tervetuloa vaan Helsinkiin asumaan! Helposti saa laitettua leijonanosan 6000eur kuukausipalkasta asuntolainan lyhennyksiin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulla ainakin jää paljon enempi käteen kk 4000€ brutto. Siitä se 1300€ menee veroihin ja muihin kuluihin. Joka kk jää enemmän käteen kuin et saisin 2500
Suomessa on tarvetta voittaa loton päävoitto niin voi lähteä suomesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks sulla jotain järkevää sanottavaa tähän, vai tulitko vain huutelemaan? Ole hyvä toki ja kerro asiasi.
Mun mielestä alottajalla on kyllä hyvä pointti. 3000 € brutolla pärjää, ja saadakseen kerrytettyä säästöjä ihan kunnolla, on tienattava vähintään 6000 €, kiitos verotuksen. Siihen yltääkin sitten ne kansanedustajat, johtajat ja lääkärit.
Saa kyllä ihan siistillä sisätyöllä tuon palkan myös jos vaativaa asiantuntija tehtävää tekee. Siellä palkka 4500-6000€ vähän tehtävästä riippuen. Eikä ole tarvinnut paljoa kouluja käydä jos yhtään lanttu leikkaa niin hommat kyllä oppii ilman yliopistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no minä ainakin saan kuussa bruttona noin 7000 euroa. 0 alaista, enkä ole lääkäri vaan ihan "rividuunari" pörssiyhtiössä. Kyllä joka kuukausi saa miettiä mitä ostaa vai ostaako.
Minä tienaan yli tuon. Ja voin kertoa muutamia esimerkkejä siitä, mihin turhaan hömppään olen n kuukauden sisällä jo käyttänyt tai budjetoinut näitä huikeita massejani.
- opintolainan lyhennys
- asuntolainan lisäksi remonttilainan lyhennys ja tällä remontilla korjattiin talomme homevaurio, joka ei tietenkään kuulunut vakuutuksen piiriin.
- rahastoon molemmille lapsille pienet summat. voi olla, että toisen lapsen kohdalla tämä ei ole välttämättömyys tulevaisuudessa, mutta toinen lapsi jolla on kroonisesti toimintakykyyn vaikuttava sairaus, tulee tarvitsemaan pesämunan selvitäkseen vajaakuntoisena tulevaisuuden työelämässä.
- oman terapian omavastuut, sillä on pikkuisen ottanut lujille tämä lapsen parantumaton sairaus
- palkattomia vapaapäiviä joulunajalle, sillä olen aivan poikki vaativasta työstäni, jossa vastuut ja työn määrä on sekopäinen
Aloittaja on kyllä ihan oikeassa, että eihän noita pakko maksaa. Ei opiskelisi, ei tekisi töitä, asuisi vuokralla asumistuen turvin, maksattaisi kaiken tarvitsemansa hoidon joko veronmaksajilla tai olisi välittämättä työkyvystään kun eihän sen työttömänä tai kaikissa hommissa tarvitse olla niin priimaa... ja opettaisi jälkeläisensäkin elämään vaan kelan varassa. Ratkaisuhan sekin.
Helsingissä asuminen ja julkinen liikenne kallista. Ei haittaa yhtään, jos hesalainen perheellinen, yhteiskunnallisesti tärkeää työtä tekevä tienaisi 3000 e bruttona kuussa. Jäisi rahaa ehkä säästöönkin. Luulen, että muualla Suomessa ei tajuta Helsingissä asumisen kalleutta.
Lainojen lyhennykset = hömppää koska inflaatio söisi pois lainat muutenkin
Helsingissä asuminen = hömppää koska 25 min juna/metromatkan päässä halvempaa
(Kallis) laadukas ruoka = hömppää koska halvalla saa myös hyvää. Tutkimusten mukaan sillä ei ole yhtään väliä ovatko vihannekset luomua tai ei. Ravintolaruoalla pilaa vaan terveytensä.
Elämykset, matkustaminen ovat hömppää jos kyseessä on joku matkatoimiston järjestämä business luokan lento luksushotelli matka. Turistiluokka, varaa itse netistä airbnb/hotellit, kiertää kohteet itse ilman kallista turistiopasta ym niin halvalla saa yhtä hyvän tai paremman elämyksen.
T. AP
Tienaan nettona reilu 5.000 e/kk ja silti joutuu tai no.... kannattaa miettiä mitä ostaa.
mulla palkka 4800 € ja silti rahat ei oikein riitä. En mitään hajua miten voisin perjätä 3000 palkalla. Kai sillä perjää siinä mielessä että pysyy hengissä, mutta eihän sillä mitään elämää voi elää.
Ap taitaa asua jossakin kaukana takametsien pikkuisessa taajamassa kun päästelee suustaan moisia höpöjuttuja. Tuollaiset mitättömät summat ei isommissa kaupungeissa riitä mitenkään hyvään elämään.
Eikä kukaan ihan oikeasti ole sen arvoinenkaan,mm. kansanedustajat,poliitikot, kaupungin/valtion virkamiehet ym. korkein mahdollinen 3000€