Lasten pukeutuminen.. Hohhoj
Siis mä en käsitä ku pikkulapsia puetaan kuin aikuisia, pahiten ällöttää nää talvella pelkät legginsit jalassa.. Ja eikö ne mutsit tajua miten ääliötä näyttää pikkulapsen päällä iso paksu kaulahuivi, lapsi ei varmaa näe edes eteensä, ei voi olla mukava. Tätä dorka muotia näkyy erityisesti bloggari mutsien lapsilla. Tässä esimerkki: http://butimahuman.indiedays.netdna-cdn.com/wp-content/blogs.dir/100/files/2015/03/P1010157x.jpg
Kommentit (18)
Mun mielestä toi Tiaran asu oli aivan supersöpö! Ja tekstissä luki että kävivät kaupassa, sellaselle reissulle ihan hyvä asu. Eri asia jos olisivat menneet vaikka leikkipuistoon noin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:04"]Miksi olet kateellinen jos joku pukee lapsensa muodikkaasti ja nätisti? Eikö omat rahat riitä?
[/quote]
Mulle ensisiaisena asiana lasten vaatteessa on vaatteen mukavuus, käytännöllisyys ja vasta sitten ulkonäkö. tuollainen huivi ei vain voi olla mukava päällä ja legginsit talvella ei pidä lämpimänä. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:04"]Miksi olet kateellinen jos joku pukee lapsensa muodikkaasti ja nätisti? Eikö omat rahat riitä? [/quote] Mulle ensisiaisena asiana lasten vaatteessa on vaatteen mukavuus, käytännöllisyys ja vasta sitten ulkonäkö. tuollainen huivi ei vain voi olla mukava päällä ja legginsit talvella ei pidä lämpimänä. Ap
[/quote]Oletko edes lukutaitoinen? Kuvassahan lukee, että kävivät KAUPOILLA, eivät siis missään lumessa möyrineet.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 12:04"]Miksi olet kateellinen jos joku pukee lapsensa muodikkaasti ja nätisti? Eikö omat rahat riitä? [/quote] Mulle ensisiaisena asiana lasten vaatteessa on vaatteen mukavuus, käytännöllisyys ja vasta sitten ulkonäkö. tuollainen huivi ei vain voi olla mukava päällä ja legginsit talvella ei pidä lämpimänä. Ap
[/quote]Oletko edes lukutaitoinen? Kuvassahan lukee, että kävivät KAUPOILLA, eivät siis missään lumessa möyrineet.
[/quote]
Tuossa oli siis esimerkkikuva vain ja juurikin tuosta kaulahuivi tyylistä.
No vähästä kuppi menee nurin, jos toi kuvan pukeutuminen oli sun mielestä lapselle sopimaton. Kaiken lisäksi lapset kyllä nopeasti heittävät heitä harmittavat tai hankalat vaatteet kaakkoon. Ja jos muistavat jonkun vaatteen olleen epämukava, ainakaan omat lapseni ei sitä enää suostu päälleen laittamaan. Olkoon kuinka muodikas tahansa. Kuvan asu näyttää mukavalta - myös lapselle.
Kauheeta jos oma äiti olisi lapsena pukenut tuolleen :D Kurahaalarit vaan kersoille käyttöön, muotia voi seurata myöhemminkin!
En kanssa voi ymmärtää tota, koska en ihmettele vaikka lapsesta kasvaisi liian ulkonäkökeskeinen.
Kurjaa ku tuonikäisen pitää näyttää pieneltä aikuiselta:(
Minulle on ollut alusta saakka selvä ajatus, että puen lapseni kuin lapsen. En siis haluakaan hänestä muovata mitään söpöä swag-lasta (mitä nyt esimerkiksi instagramista löytää tukuittain), puen lapsen käytännöllisiin vaatteisiin ja todellakin lapsenomaisesti. Toki siistimpiäkin vaatteita on, mutta ne ovatkin sitten siistimpiin tilaisuuksiin :)
Ja joku kysyi etteikö itsellä ole varaa, siitäkö ajattelet todella olevan kyse? :D minulla kyllä on varaa pukea lapseni asiallisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin, mutta puen silti LASTA ja lapsenomaisesti. Nuo pikkuaikuiset eivät ole minusta kovin suloisia, sen sijaan nimenomaan lapsenomaiset lapset ovat. Aikuinen ehtii olemaan koko loppuiän ja silloin voi olla vaatekeskeinen jos itse haluaa :)
Emmä nyt ihan ymmärtänyt mitä pahaanoissa kuvan vaatteissa on? Ja kyllä se lapsi sanoo jos ei jotain vaatteita halua käyttää tai jos ne ovat epämukavia. Joo emmä ehkä pulkkamäkeen tai kuraleikkeihin tollasia vaatteita laittaisi, mutta jos ollaan kaupungilla tai vaikka kaupassa niin mitä pahaa tollasissa on? Ap taitaa olla hieman ahdasmielinen.
Niin, kun lasten pitäisi pääsääntöisesti voida olla lapsia eikä mini-aikuiseksi puettuja asusteita. Ylipäätään jos yrittää ostaa vaikka kolmevuotiaalle pojalle jotain lapsellisia vaatteita, niin niitä ei ole. Henkkamaukat ja muut on kyllä pullollaan kaikenmaailman teinivaatteita ja pääkallopaitaa, mutta kivoja, lapsellisia lastenvaatteita ei enää yli 1-vuotiaille ole. Enkä tarkoita nyt mitään Bamse-vaatteita, vaan jotain kivoja, värikkäitä ja ensisijaisesti lapsille sopivia ei vaan ole. Ja juu, ei ole varaa ostaa Noshia, Metsoloita ja Meandi-vaatteita ihan jokapäiväiseen käyttöön ja nekin on vähän liian hen-henkisiä unisex-hömpötyksiä.
No huivi oli vähän överi ja lasitkin ehkä, mutta muuten ihan kiva kauppa-asu minun mielestäni.
Nähty myös niitä kun 3-4 vuotiaana sukkahousut ja minihameet, napapaitaa ym.
Noi vaatteet oli kauniit ja mukavan näköiset ja kauppareissulle varmasti tarpeeksi lämpimät.
Eikö enää lapsi saa näyttää lapselta?? WTF? Vai onko se lapsikin joku äidin asuste, joka pitää stailata samaan tyyliin mitä itse edustaa?
Järkyt lökäpöksyt.... mutta noin niinkuin muuten, täällä etelässä edes ole ollut mitään talvea, jotan autoreissulle ihan riittävän lämmin vaatetus.
Toivottavasti kauppa on heillä heti kulman takana. Itse en pelkkiä collegehousuja ja vuoritonta takkia laittaisi lapselle vielä. Eikä ole edes hanskoja.
Muutoin vaatteet ovat ihan kivat, paitsi musta väri ja nahkatakki eivät oikein sovi lapsille. Mutta makunsa kullakin tosiaan.
Omalle tytölle olen pukenut nyt talvellakin leggareita, mutta ne ovat sellaiset paksut ja sisäpinnalla on pehmeä karvavuori. Ulkona tietysti haalarit päälle.
Mä kyllä puen poikaani vähän miniaikuiseksi. Tykkään muodikkaista vaatteista lapsella ja haluan että lapsellani on aina kivat vaatteet päällä. Mulla ei ole silti mitään lapsekasta tyyliä vastaan, itse vaan huomaan ostavani lapselle noita miniaikuisvaatteita kun musta ne on söpöimpiä. Mutta aina silti on tärkeintä se MUKAVUUS ja KÄYTÄNNÖLLISYYS ja tarkastan vaatteista aina miten saumat on ommeltu ja millaista materiaalia vaate on, ettei ole epämukava lapselle. En laittaisi myöskään tollaista huivia, koska vaikuttaa epämukavalta. Toki jos ei ole sitä, niin ei siinä mitään, jokainen tyylillään.
Miksi olet kateellinen jos joku pukee lapsensa muodikkaasti ja nätisti? Eikö omat rahat riitä?